printlogo


کد خبر: 139853تاریخ: 1394/3/21 00:00
نبض جامعه

رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد
دومین کشتی امدادی ایران
در راه یمن
رئیس جمعیت هلال احمر از بارگیری دومین کشتی کمک‌های بشردوستانه ایران برای مردم مظلوم یمن خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدامیر محسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در مراسم تقدیر از اعضای هلال‌احمر حاضر در کشتی نجات، گفت: کشتی آرزو پس از کشتی نجات به سمت یمن اعزام خواهد شد. وی افزود: جمعیت هلال‌احمر ملزم به رعایت قوانین و استانداردهای بین‌المللی فدراسیون جهانی صلیب سرخ است. ضیایی اضافه کرد: ما براساس اهداف تعیین شده فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر و در چارچوب قوانین کمک‌های خود را اعزام خواهیم کرد. وی تاکید کرد: در هر برنامه کمک رسانی که جمعیت هلال‌احمر قادر باشد و مسؤولیت کار را برعهده بگیرد این قوانین رعایت خواهد شد.

لغو اعلام وصول استیضاح فانی
نایب‌رئیس مجلس توضیحاتی درباره آخرین وضعیت اعلام وصول طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش ارائه کرد. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس اظهار کرد: با توجه به آخرین اصلاح آیین‌نامه داخلی طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به کمیسیون تخصصی مربوطه یعنی کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد تا کمیسیون جلسه‌ یا جلساتی با نمایندگان متقاضی استیضاح داشته باشند. وی افزود: طبق گزارش کمیسیون تخصصی اگر حداقل 10 نفر از نمایندگان متقاضی استیضاح به این امر اصرار داشته باشند کمیسیون آموزش و تحقیقات این موضوع را در قالب گزارشی به هیات‌رئیسه اعلام می‌کند تا هیات‌رئیسه در اولین جلسه موضوع استیضاح وزیر را از تریبون رسمی مجلس اعلام کند. نایب‌رئیس مجلس خاطرنشان کرد: بر این اساس موضوعی که روز سه‌شنبه به‌عنوان اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام شد تا طی شدن این مراحل کان لم یکن است.

جزئیات پیگیری پرونده مسمومیت زائران عربستانی
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور نحوه پیگیری‌های صورت گرفته درباره مسمومیت زائران عربستانی در شهر مشهد را تشریح کرد. به گزارش «وطن‌امروز» حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در این باره اظهار داشت: در پی مسمومیت زائران عربستانی که در مشهد مقدس صورت گرفته بود، رئیس‌جمهور دستوری را به وزارت کشور صادر کرد تا این موضوع را پیگیری کرده و نتیجه را به اطلاع برساند. وی ادامه داد: این جلسه با وزارت بهداشت، دادستانی، وزارت اطلاعات، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت امور خارجه و استانداری خراسان رضوی مورد پیگیری قرار گرفت که اصل قضیه را بررسی کرده و نتیجه اعلام شود. ذوالفقاری خاطرنشان کرد: به طور کلی هیچگونه عمدی از سوی هیچکس و هیچ گروهی برای مسموم کردن زائران وجود نداشته و نوعی سهل‌انگاری و ناآگاهی موجب شده است که این اتفاق رخ دهد. هر چند دستگاه قضا با قاطعیت وارد شد، مدیر هتل مسؤولیت این سهل‌انگاری را برعهده گرفته و هیچ جای شک و شبهه‌ای برای اینکه این قضیه عمدی باشد وجود ندارد.

5/4 برابر شدن درآمد اختصاصی وزارت بهداشت
اعتبارات سلامت در دولت جدید در مقایسه با سال ۹۰، حدود ۵ برابر و درآمد اختصاصی وزارت بهداشت 5/4 برابر شده است. مرضیه وحیددستجردی، وزیر اسبق بهداشت درباره طرح تحول نظام سلامت به فارس گفت: همواره بودجه‌های سلامت در کشور پایین بوده و این از دغدغه‌های‌ مهم افرادی بوده که دردمند بودند یا مدیریت بخش سلامت را بر عهده داشتند. وی ادامه داد: مساله مدیران حوزه سلامت دغدغه‌های اعتباراتی بوده که تزریق شده است. این تزریق اعتبارات را امسال اگر بخواهیم نسبت به سال 90 مقایسه کنیم، می‌بینیم که حدود 5 برابر شده و درآمدهای اختصاصی وزارت بهداشت نیز افزوده شده است که ناشی از پرداخت‌های بیمه‌ای است که رشد 5/4 برابری داشته است. به گفته وزیر اسبق بهداشت، در دولت جدید اعتبارات لازم برای سلامت در نظر گرفته شد چرا که درمان یکی از بخش‌هایی بود که نیاز به اعتبارات داشت. همین وزن‌دهی در دولت فعلی به سلامت یکی از پیشرفت‌های مهم در این مسیر است.


Page Generated in 0/0063 sec