printlogo


کد خبر: 140704تاریخ: 1394/4/4 00:00
تقابل تیم‌ملی والیبال ایران با لهستان
آغاز مأموریت صعود

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان در هفته هفتم رقابت‌های لیگ جهانی به نوعی تقابل بهترین‌های این مسابقات تا اینجای کار است. تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان جمعه شب نخستین بازی خود را در چارچوب هفته هفتم رقابت‌های گروه B لیگ جهانی برگزار می‌کنند. این بازی ساعت ۲۱ جمعه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می‌شود که از اهمیت بالایی برای هر دو تیم برخوردار است. جدای از اهمیت فوق‌العاده امتیازات این مسابقه، تقابل بازیکنان 2 تیم با یکدیگر در پست‌های مختلف نیز دیدنی خواهد بود. در جمع بهترین‌های لیگ جهانی تا پایان هفته ششم، هر دو تیم دارای بازیکنانی هستند که در صدر برترین‌های پست‌های مختلف قرار گرفته‌اند. بدون تردید یکی از ارکان تیم لهستان «بارتوژ کورک» است، بازیکنی باتجربه که در سال ۲۰۱۳ ورزشکار سال این کشور شد و تا اینجای کار نیز با کسب ۱۷۵ امتیاز عنوان امتیازآورترین بازیکن لیگ جهانی را به خود اختصاص داده است. در این بخش شهرام محمودی از تیم ایران با کسب ۹۵ امتیاز در مکان پنجم قرار دارد اما محمودی با 58/56 امتیاز در صدر بهترین اسپکرهای مسابقات ایستاده و انگیزه‌های بالایی دارد تا مقابل کورک بتواند توانایی‌های خود را به رخ حریف بکشد. «فابیان دریژگا» پاسور تیم‌ملی لهستان با 09/4 امتیاز دومین پاسور لیگ جهانی محسوب می‌شود، این در حالی است که سعید معروف، بهترین پاسور سال گذشته لیگ جهانی با 53/3 امتیاز در مکان چهارم قرار دارد. معروف در 2 بازی اخیر مقابل آمریکا عالی ظاهر شد و از ارکان برد تیم کشورمان بود و انتظار می‌رفت امتیازات بالایی کسب کند و در جدول بهترین‌ها به رتبه‌های بالاتری صعود کند. با این حال وی نیز انگیزه‌های فراوانی برای این بازی دارد.اگرچه لهستان روی «پاول زاتورسکی»، بهترین لیبروی لیگ جهانی تا پایان هفته ششم حساب ویژه‌ای باز کرده تا در دریافت اول به کمک این تیم بیاید اما ایران هم محمد موسوی را در آمادگی قابل انتظار خود می‌بیند. این بازیکن تیم‌ملی با درخششی که داشت خود را با 73/0 امتیاز به صدر جدول برترین مدافعان لیگ جهانی رسانده است. تیم‌ملی والیبال کشورمان اگر هر ۳ امتیاز دیدار نخست برابر لهستان را از آن خود کند گام بلندی برای راهیابی به مرحله نهایی برمی‌دارد.
مصدومیت بهترین بازیکن لهستان
دریافت‌کننده تیم‌ملی لهستان که به عنوان امتیازآورترین بازیکن والیبال این کشور شناخته شده، در آستانه بازی با تیم‌ملی والیبال ایران مصدوم شد. بارتوش کورک، ستاره تیم‌ملی والیبال لهستان که پس از یک سال مصدومیت در لیگ جهانی 2015 برای این تیم به میدان رفته بود در آستانه بازی با ایران و در جریان تمرینات این تیم در تهران بار دیگر مصدوم شد.کورک دریافت‌کننده قدرتی و یکی از بهترین مهره‌های لهستان است که تاکنون بیشترین امتیاز را برای تیمش در مسابقات لیگ جهانی گرفته بود.هنوز میزان آسیب‌دیدگی‌ این بازیکن لهستانی مشخص نیست و بازی کورک مقابل تیم‌ملی والیبال ایران در هفته هفتم لیگ جهانی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
تعداد پیروزی‌ها مهم‌تر از جمع امتیازات است
یکی از تغییرات مهم لیگ جهانی سال ۲۰۱۵ نسبت به سال گذشته، اهمیت تعداد پیروزی‌ها در رتبه‌بندی جدول است. لیگ جهانی سال 2015 با حضور 32 تیم در 3 سطح برگزار می‌شود که در سطح یک این رقابت‌ها 8 تیم برتر جهان در 2 گروه به مصاف یکدیگر می‌روند. اهمیت تعداد پیروزی‌ها در رتبه‌بندی جدول لیگ جهانی امسال یکی از تغییرات مهم این رقابت‌ها نسبت به سال‌های گذشته است. با توجه به این قانون، تعداد پیروزی‌ها اولویت نخست برای رتبه‌بندی تیم‌ها محسوب می‌شود و امتیاز در اولویت دوم قرار دارد. به‌عنوان مثال در حال حاضر در گروه A سطح یک لیگ جهانی، تیم‌ملی والیبال برزیل 8 مسابقه داده است و با 18 امتیاز از 6 پیروزی در صدر جدول قرار دارد. تیم‌ملی والیبال ایتالیا با 5 پیروزی و 13 امتیاز در رتبه دوم است، اما صربستان به رغم داشتن 14 امتیاز به دلیل تعداد پیروزی کمتر (4 برد) نسبت به ایتالیا، در رتبه سوم قرار دارد. استرالیا نیز با 3 امتیاز و یک برد در جایگاه چهارم است. این موضوع در رده‌بندی گروه C سطح 2 لیگ جهانی که هر تیم 10 مسابقه داده است، مشاهده می‌شود. در این گروه تیم‌ملی والیبال کانادا با 6 برد و 22 امتیاز در صدر جدول است. تیم‌ملی والیبال بلغارستان با 5 برد و 12 امتیاز در جایگاه دوم است و تیم‌ملی والیبال آرژانتین به رغم داشتن 13 امتیاز اما به دلیل 4 پیروزی در رتبه سوم قرار دارد. کوبا هم با 3 برد و 7 امتیاز چهارم است. هفته هفتم لیگ جهانی والیبال با دیدار 2 تیم فرانسه و ژاپن از سطح 2 در روز پنجشنبه چهارم تیرماه آغاز می‌شود و به مدت 4 روز ادامه خواهد داشت. در این هفته تیم‌ملی والیبال ایران نیز در 2 مسابقه به دیدار لهستان قهرمان جهان در سال 2014 می‌رود که در حال حاضر با 6 پیروزی و 16 امتیاز در رتبه دوم گروه B قرار دارد. تیم ایران نیز با 4 پیروزی و 13 امتیاز در جایگاه سوم است. تیم ملی والیبال ایران در صورت پیروزی در بازی نخست و کسب 3 امتیاز باز هم به دلیل تعداد برد کمتر نسبت به لهستان در رتبه سوم باقی خواهد ماند.
تمرین تیم‌های ایران و لهستان لغو شد
تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان تمرین صبح دیروز خود را لغو کردند. در حالی که پیش از این قرار بود لهستانی‌ها از ساعت 9:30 تا 11 روز گذشته در سالن آزادی تمرین کنند بنا به تصمیم کادر فنی این تیم، تمرین لهستانی‌ها لغو شد. همچنین اسلوبودان کواچ هم تصمیم گرفت تمرین صبح روز چهارشنبه ملی‌پوشان را لغو کند. این اتفاقات در حالی رخ داد که پیش از این سایت فدراسیون اعلام کرده بود ورود برای خبرنگاران آزاد است.
حرکت نمادین دوستداران محیط‌زیست در بازی
یکصد علاقه‌مند محیط‌زیست با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان در حرکتی نمادین در روز بازی ایران و لهستان در لیگ جهانی والیبال اقدام به پاکسازی سالن مسابقه خواهند کرد. بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان دوستداران محیط‌زیست در قالب انجمن‌ها و گروه‌های طرفدار حفظ محیط‌زیست با کمک دفتر محیط‌زیست وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون والیبال، روز جمعه پنجم تیرماه بعد از بازی 2 تیم ایران و لهستان اقدام به جمع‌آوری زباله‌های سالن برگزاری مسابقه خواهند کرد.قرار است، 100 نفر از آقایان با شعار نمادین ترویج حفظ گونه جانوری «درنا» که نماد فدراسیون والیبال است در این حرکت فرهنگی - ورزشی حضور داشته باشند.

 


Page Generated in 0/0163 sec