printlogo


کد خبر: 141253تاریخ: 1394/4/13 00:00
اخبار

 قیمت مرغ عید فطر ۶۲۰۰ تومان اعلام شد
رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه قیمت مرغ در مراکز خرده‌فروشی ۵۹۰۰ تومان است، گفت: قیمت این کالا در آستانه عید فطر به ۶۲۰۰ تومان خواهد رسید. مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با مهر از کاهش حدود ۱۰۰ تومانی قیمت گوشت مرغ نسبت به روزهای ابتدایی هفته خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر قیمت این کالا در مراکز خرده‌فروشی ۵۹۰۰ تومان، عمده‌فروشی ۵۴۰۰ تومان، میدان بهمن ۵۳۰۰ تومان و قیمت مرغ زنده ۳۹۰۰ تومان است. وی با بیان اینکه قیمت مرغ از ۵۵۰۰ تومان تا ۶۲۰۰ تومان در نوسان است، افزود: با توجه به حجم بسیار بالای تولید، افزایش قیمت به بیش از ۶۲۰۰ تومان بعید است؛ ضمن اینکه قیمت این کالا در آستانه عید فطر به ۶۲۰۰ تومان خواهد رسید. رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به اینکه وضعیت بازار مرغ تا مهرماه به همین شکل خواهد بود، عنوان کرد: تا زمانی که مازاد تولید وجود داشته باشد، شرایط به همین منوال خواهد بود و ما با تغییری در این زمینه مواجه نخواهیم شد. یوسف‌خانی همچنین قیمت انواع ماهی را نسبت به روزهای ابتدایی هفته بدون تغییر و ثابت خواند.

رئیس اتاق ایران: دولت خصوصی‌سازی را متوقف کند
رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار توقف خصوصی‌سازی از سوی دولت شد. محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بند الف نخستین بند ابلاغیه سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، در موضوع توانمندسازی بخش خصوصی در واگذاری‌ها و بند «ج» آغاز واگذاری‌ها بود.  وی افزود: در دولت نهم و دهم، واگذاری‌ها با بند «ج» و در حالی آغاز شد که بخش خصوصی ما ظرفیت لازم را نداشت و از دولت یازدهم می‌خواهیم  که بند «ج» یعنی واگذاری‌ها را متوقف کند و به توانمندسازی بخش خصوصی بپردازد زیرا کمتر از 10 درصد واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی رسید و بیش از 90 درصد از واگذاری‌ها مشمول بخش خصوصی واقعی نشد. جلال‌پور اضافه کرد: توانمندسازی بخش خصوصی و شرایط مورد نیاز برای این کار مهم‌تر از واگذاری‌هاست.

بورس ارز راه‌اندازی می‌شود
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تهران از راه‌اندازی معاملات آتی ارز خبر داد و گفت: برای راه‌اندازی بورس ارز باید تمام بازیگران اصلی همچون بانک مرکزی، سیستم بانکی و صرافی‌های مجاز در حوزه ارز کمک کنند تا این برنامه اجرایی شود. محمد فطانت در جمع خبرنگاران درباره برنامه سازمان بورس برای راه‌اندازی بورس ارز اظهار کرد: در حال حاضر راه‌اندازی معاملات آتی ارز مورد مذاکره قرار گرفته تا معاملات آتی روی این محصول نیز همانند سکه طلا انجام شود. وی افزود: با توجه به باز شدن فضای بورس و استقبالی که سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به بازار سرمایه دارند، یکی از انتظارات این است که سرمایه‌گذاران خارجی بتوانند چشم‌انداز مثبتی به آینده نرخ ارز داشته باشند که بدین منظور نرم‌افزارهای مورد نیاز آماده و بسترهای لازم فراهم شده است. رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تهران عنوان کرد: برای محقق شدن این برنامه و راه‌اندازی بورس ارز قطعا باید تمام بازیگران اصلی همچون بانک مرکزی، سیستم بانکی و صرافی‌های مجاز در حوزه ارز کمک کنند که از وزارت اقتصاد و شخص وزیر درخواست کردیم تا در راه‌اندازی بازار ارز کمک کرده و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند که مقدمات آن در حال فراهم شدن است و امیدواریم این برنامه جامه عمل بپوشد. فطانت به جزئیات بورس ارز اشاره کرد و گفت: در ابتدا سعی داریم که مانند سکه طلا تابلوی مجزایی در یکی از بورس‌های کشور راه‌اندازی کنیم ولی قطعا این محصول به اندازه کافی پتانسیل دارد که بعدا بتواند بازاری جداگانه در کشور ایجاد کند. رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تهران درباره زمان راه‌اندازی این بازار اظهار کرد: در حال حاضر ابهاماتی همچون دونرخی بودن نرخ ارز وجود دارد که مانع ایجاد کرده است، زیرا به تدریج نرخ رسمی ارز به 3000 تومان نزدیک می‌شود که امیدواریم بعد از توافق هسته‌ای، فضایی ایجاد شود که بازار ارز قابلیت پیش‌بینی پیدا کند و بتواند به‌عنوان یک ابزار جدید مورد استفاده قرار گیرد.


Page Generated in 0/0124 sec