printlogo


کد خبر: 141274تاریخ: 1394/4/13 00:00
نگرانی هواداران پرسپولیس به خاطر عملکرد ضعیف در نقل و انتقالات
وضعیت قرمز

تجمع هواداران مقابل باشگاه پرسپولیس؛ تقریبا این اتفاق از زمانی که لیگ برتر به اتمام رسید و فصل نقل و انتقالات آغاز شد شروع شده است. هواداران نگرانند، نگران تکرار فصل‌های کابوس‌واری که گذراندند، نگران روزهایی که بازیکنی روی نیمکت نداشتند تا در زمان لازم به کمک‌شان بیاید. آنها سایر تیم‌ها بویژه تیم رقیب یعنی استقلال را می‌بینند که یک روز در میان یک بازیکن مطرح را می‌خرد. به همین دلیل است که هر روز مقابل در باشگاه و محل تمرین تجمع می‌کنند تا شاید تلنگری به مسؤولان این باشگاه زده باشند که حواسشان جمع باشد. حواسشان جمع باشد که در فصل نقل و انتقالات از تیم‌های رقیب عقب نمانند البته در چند روز اخیر پرسپولیسی‌ها جدا از اینکه چند بازیکن کلیدی خودشان را حفظ کردند موفق شده‌اند با بازیکنانی مثل رامین رضاییان هم قرارداد ببندند اما دوای درد سرخ‌ها حفظ یکی، دو بازیکن و قرارداد با یک بازیکن دیگر نیست. انتظار هواداران بالاست و آنها می‌خواهند بازیکنانی چون سیدجلال حسینی، کریم انصاری‌فرد و... به تیم بازگردند تا پرسپولیس دوباره سر و سامان بگیرد. اتفاقا مسؤولان باشگاه پرسپولیس هم مشکلی برای مذاکره با این بازیکنان ندارند اما آنچه باعث شده این بازیکنان از پرسپولیس دور شوند، مخالفت برانکو است. مسؤولان باشگاه علاقه زیادی به ادامه تجمع هواداران مقابل باشگاه ندارند و آنها سعی دارند موافقت برانکو برای مذاکره و جذب بازیکنان مورد علاقه هواداران را جلب کنند اما مرغ برانکو یک پا دارد. او وقتی از جلسه مشترک با مسؤولان باشگاه بیرون آمد در جمع خبرنگاران گفت: «ظرفیت دفاع پرسپولیس تکمیل است و نیازی به بازیکن دیگری نداریم.» این حرف برانکو یعنی اینکه او قطعا سیدجلال را نمی‌خواهد. به قول هواداران؛ پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات عقب مانده است. در ادامه به حرف‌های برانکو می‌پردازیم و اینکه چرا او با این همه اصرار علاقه‌ای به جذب سیدجلال ندارد.
چرا سیدجلال را نمی‌خواهند؟
پس از پایان قرارداد سیدجلال حسینی، مدافع ملی‌پوش ایران از الاهلی قطر و بازگشتش به ایران همه مقصد بعدی او را بدون چون و چرا در پرسپولیس می‌دیدند و معتقد بودند این بازیکن می‌تواند بهترین خرید برای پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات باشد؛ مدافعی که به اعتقاد خیلی‌ها می‌توانست با حضورش در قلب خط دفاع سرخ‌ها به شرایط نابه‌سامان دفاع پرسپولیس کمی سامان دهد. در چنین شرایطی مذاکره و جلسه این بازیکن با محمدحسین نژادفلاح، مدیر وقت پرسپولیسی‌ها می‌توانست مانور خبری خوبی برای مدیری باشد که خودش هم به خوبی می‌دانست در پرسپولیس ماندگار نیست. تمام گمانه‌زنی‌ها در مورد سیدجلال در حالی صورت گرفت که حرف برانکو درباره جذب این مدافع ملی‌پوش یک کلام بود؛ «نه» او را نمی‌خواهم! موضوعی که حتی پادرمیانی مسؤولان و مربیان و اطرافیان برانکو و پرسپولیس هم نتوانست نظر این مربی کروات را درباره او تغییر داده و او را راضی کند که برای جذب او چراغ سبز نشان دهد. درباره علت مخالفت سفت و سخت برانکو برای جذب سیدجلال حسینی صحبت‌ها و علل مختلفی بیان می‌شود که شاید این مسائل در مجموع سرمربی پرسپولیس را مجاب کرده است برای نخواستن او همچنان پافشاری کند. می‌گویند یکی از علل مخالفت برانکو با حضور مجدد سیدجلال در پرسپولیس رقم بالایی است که او برای حضور در این تیم از مسؤولان تیم خواسته است. تز برانکو درباره این موضوع این است که در صورتی که اختلاف رقم پرداختی به او و دیگر پرسپولیسی‌ها، اختلاف فاحشی داشته باشد، این مساله می‌تواند سرمنشأ اختلافات بین بازیکنان تیمش باشد و این مساله دردسرهایی را برای او و پرسپولیس به وجود می‌آورد. برخی دیگر معتقدند این مساله درست نیست و سیدجلال به لحاظ تاکتیکی و فنی در پازل تاکتیکی این مربی کروات جایی ندارد اما بعضی‌ هم می‌گویند برانکو سیدجلال را نمی‌خواهد چون برای حضور مدافع کروات برنامه‌ریزی کرده و می‌خواهد این مدافع را با شرایطی که خودش دوست دارد و درباره آن هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است در جمع پرسپولیسی‌ها به خدمت بگیرد!
برانکو: جا برای این مدافع ندارم
سرمربی پرسپولیس درباره سیدجلال حسینی توضیحاتی ارائه داد. سرمربی پرسپولیس در واکنش به تجمع تعدادی از هواداران در حمایت از حضور سیدجلال حسینی گفت: فهرست مدافعان ما پر است. وی همچنین برای حل مشکلات در 2 روز آینده ابراز امیدواری کرد. پرسپولیس در شرایطی خود را برای حضور در پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر آماده می‌کند که هنوز نتوانسته بازیکنان مورد نظرش را جذب کند. همین امر باعث نگرانی هواداران این تیم شده است. صبح پنجشنبه تعداد کمی از هواداران این تیم در حمایت از حضور سیدجلال حسینی مقابل باشگاه تجمع کردند. آنها همچنین در دیداری که با برانکو داشتند از وی خواستند زمینه حضور این مدافع را فراهم کند. برانکو در واکنش به نگرانی هواداران گفت: من این نگرانی را درک می‌کنم چون هواداران مهم‌ترین رکن باشگاه هستند. با این حال هرکاری انجام می‌دهیم به خاطر آنهاست. البته هواداران هم باید توجه داشته باشند که کار کردن در فصل نقل و انتقالات راحت نیست چرا که بازیکنان زیادی وجود دارند و توقعات هم متفاوت است ضمن اینکه مشکلات مالی هم وجود دارد و این کار را سخت‌تر می‌کند. ایوانکوویچ خاطرنشان کرد: با این حال روند خوبی را سپری می‌کنیم و فکر می‌کنم طی 2 روز آینده اتفاقات امیدوارکننده‌تری رخ خواهد داد. برانکو در واکنش به درخواست هواداران برای حضور سیدجلال حسینی گفت: ما در لیست‌مان 4 مدافع داریم و ظرفیت تیم برای مدافع پر است. او همچنین درباره دروازه‌بان ذخیره پرسپولیس گفت: سوشا مکانی 3 مسابقه محروم نیست، یک مسابقه محروم است و 2 محرومیت بعدی او تعلیقی است. ما به دنبال یک دروازه‌بان دیگر هستیم تا بتواند با سوشا رقابت کند. برانکو درباره اینکه نگرانی‌هایی درباره پست بازیساز در پرسپولیس وجود دارد، گفت: مهاجم نوک حمله و گلزن واقعی را به سختی می‌توان پیدا کرد و اگر هم پیدا شود وحشتناک گران است البته این بخش شامل پلی‌میکر هم می‌شود. همه پیگیر فوتبال جهانی هستند. چنین چهره‌ای کم پیدا می‌شود. از همه می‌خواهم که نام هیچ بازیکنی را نیاورند. راجع به اسامی تا زمانی که قرارداد امضا شود نباید صحبت کنیم چون به یکباره اوضاع از دستمان خارج می‌شود زیرا مذاکرات راحت نیست.


Page Generated in 0/0061 sec