printlogo


کد خبر: 141276تاریخ: 1394/4/13 00:00
انفعال سازمان لیگ درباره رأی کمیته استیناف
آینده نامشخص آخرین سهمیه

سازمان لیگ برتر هاج‌ و واج مانده است که پس از صدور رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال مبنی بر سقوط باشگاه راه‌آهن به لیگ دسته یک به دلیل استفاده از موتومبا بازیکن متخلف این تیم و با توجه به اعتراض شدید دادستانی به‌عنوان متولی این باشگاه و نیز اعتراض باشگاه مس‌کرمان به دلیل حضور در دیدار پلی‌آف مقابل استقلال خوزستان چه تصمیمی را اتخاذ کند. اعتراض شدید دادستانی به عنوان متولی باشگاه راه‌آهن، تجمع بازیکنان راه‌آهن مقابل ساختمان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و نیز درخواست تجدید نظر ویژه درباره این رای موجب شده تصمیم اتخاذشده با تبعات بسیاری همراه باشد.
جلسه ویژه نماینده دادستانی با کفاشیان و تاج
هفته گذشته و پس از اعلام رای کمیته استیناف، رئیس فدراسیون و سازمان لیگ توسط نماینده دادستانی تهران به جلسه‌ای فراخوانده شدند؛ جلسه‌ای که در آن علت رای پرسیده شد و کفاشیان و تاج توضیحات را ارائه کردند تا موارد عنوان‌شده توسط نماینده دادستانی، به دادستانی ارائه شود. جلسه‌ای که در آن باز هم مثل همیشه کفاشیان آرام و بدون استرس بود و گویا از مقابله با نماینده دادستانی ترسی به دل راه نداده است. درحالی که در طرف مقابل این تاج بوده که حسابی از افتادن توپ پلی‌آف و تصمیم نهایی در زمین سازمان لیگ مضطرب نشان داده، چرا که باید در این زمینه رأی آخر را صادر و تبعات آن را نیز
بر عهده بگیرد.
توپ پلی‌آف در زمین سازمان لیگ
رأی کمیته استیناف صادر، منتشر و به سازمان لیگ ابلاغ شده است. رئیس فدراسیون فوتبال هم اعلام کرده درباره برگزاری دیدار پلی‌آف سازمان لیگ باید تصمیم‌گیری کند. تاج و بهروان هم انگشت به دهان مانده‌اند تا چه تصمیمی بگیرند. آنها از سه‌شنبه تاکنون هیچ مصاحبه‌ای انجام نداده‌اند و شاید تنها خبر آنها در رابطه با برگزاری بازی پلی‌آف تاکید بر اجرای قانون بوده است، قانونی که عنوان نمی‌شود چه نظری در این رابطه دارد. این مساله به وضوح نشان می‌دهد سازمان لیگ در این زمینه هنوز تصمیمی نگرفته و تنها در تلاش برای خریدن زمان است.
برگزاری 2 پلی‌آف دیگر؟
در صورتی که پرونده رسیدگی به تبانی مس‌کرمان در لیگ یک بسته و این مساله اثبات شود، مسؤولان سازمان لیگ با چالشی جدید مواجه می‌شوند. اگر قرار باشد بازی پلی‌آف برگزار و تبانی مس احراز شود، معادله ماندن پیکان در لیگ برتر و برگزاری مجدد دیدار پلی‌آف با بحرانی جدید مواجه می‌شود، اینکه پیکان باید با تیم دیگری غیر از مس‌کرمان در دیدار پلی‌آف به میدان برود؛ در صورت احتمال اثبات تبانی مس، تیم نساجی مازندران و مس رفسنجان مدعیان بعدی این پرونده خواهند بود. آنها خود را مدعی حضور در دیدار پلی‌آف می‌دانند، چرا که با سقوط مس‌کرمان به لیگ یک، نساجی جایگزین مس‌کرمان در جدول گروه «الف» لیگ یک خواهد بود. بنابراین به این طریق و درصورتی که تخلف مس‌کرمان محرز شود، تیم فوتبال مس‌رفسنجان در کنار نساجی‌مازندران دیگر مدعیان احقاق حقوق خود هستند. مس‌رفسنجان به‌عنوان تیم دوم گروه «ب» لیگ دسته اول، خواستار برگزاری دیدار پلی‌آف مقابل تیم دوم گروه «الف» این لیگ که نساجی مازندران است خواهند شد و به این ترتیب باید دو بازی
رفت و برگشت میان تیم‌های دوم گروه‌های «الف و ب» لیگ دسته اول  و 2 دیدار رفت و برگشت دیگر میان تیم پانزدهم جدول لیگ برتر که پیکان خواهد بود و برنده تیم‌های دوم گروه‌های «الف و ب» لیگ دسته اول برگزار شود.
 


Page Generated in 0/0068 sec