printlogo


کد خبر: 141284تاریخ: 1394/4/13 00:00
چهارگوشه

بالا‌ترین نرخ بیکاری در آمریکا طی 7سال گذشته
با وجود همه لاف‌های باراک اوباما درباره افزایش اشتغال در ایالات متحده، آمار منتشره حکایت از بی‌سابقه‌ترین بیکاری در آمریکا طی 7 سال گذشته و از زمان آغاز بحران اقتصادی در سپتامبر 2008 دارد. ماه گذشته میلادی (ژوئن) نرخ بیکاری در آمریکا به 3/5 درصد جمعیت فعال این کشور رسیده است که از زمان بحران سپتامبر سیاه بی‌سابقه است. طی ماه ژوئن اقتصاد ایالات متحده ۲۲۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده که نسبت به ماه مه ۳۱هزار فرصت شغلی کمتر ایجاد شده است. با انتشار این خبر ارزش دلار در برابر یورو اندکی کاهش یافت. با توجه به روند کند رشد اقتصادی آمریکا و آمار نه‌چندان دلگرم‌کننده اشتغالزایی در این کشور به نظر نمی‌رسد تاریخ افزایش نرخ بهره صندوق فدرال (بانک مرکزی آمریکا) در آینده نزدیک باشد در حالی که پیش‌بینی می‌شد این نرخ در ماه سپتامبر (2 ماه دیرتر) افزایش یابد. این نهاد برای ایجاد تغییر در نرخ بهره خود انتظار قوت گرفتن بازار کار و افزایش قابل توجه آمار اشتغالزایی را می‌کشد.

ناکامی تروریست‌ها در تصرف حلب
به گزارش المیادین،  نیروهای ارتش سوریه حمله گروه‌های مسلح به منطقه «جمعیت الزهراء» در غرب شهر حلب را ناکام گذاشتند. ارتش سوریه موفق شد با ناکام گذاشتن شدیدترین حمله گروه‌های مسلح در یک‌سال گذشته به شهر حلب، این گروه‌ها را به عقب‌نشینی وادار کند. شماری از افراد مسلح در درگیری‌ها در غرب حلب کشته شدند. گروه‌های مسلح در سوریه از آغاز آنچه مرحله دوم عملیات آزادسازی حلب خواندند، خبر دادند. مرحله نخست حمله به شهر حلب پیش از این شکست خورده بود.

قتل‌عام مسلمانان روزه‌دار نیجریه
گروهک تروریستی بوکوحرام 145 تن از مسلمانان روزه‌دار نیجریه را قتل‌عام کرد که تعدادی از آنان در مسجد منتظر شنیدن صدای اذان مغرب و خوردن افطاری بودند. شاهدان عینی خاطرنشان کردند: افراد یادشده در یورش عناصر بوکوحرام به 3 روستا در ولایت برونو در شمال شرق نیجریه کشته شدند. سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام بلندپایه ارتش نیجریه نوشت: عناصر بوکوحرام به روستای کوکاوا که در آن گروهی از ماهیگیران سکونت دارند، حمله کردند و 97 کشته برجا گذاشتند.

رهبر القاعده پاکستان کشته شد
وزیر کشور ایالت پنجاب پاکستان اعلام کرد در عملیاتی که نیروهای امنیتی در منطقه شیخ حورا در این ایالت انجام داده‌اند 4 شبه‌نظامی القاعده پاکستان کشته شدند که پس از تحقیقات مشخص شد یکی از آنها «عبدالی» رهبر القاعده پاکستان بوده است. ارتش پاکستان عملیات گسترده‌ای را از ماه گذشته میلادی در منطقه وزیرستان شمالی که خاستگاه اصلی گروه‌های تندرو مرتبط با القاعده است آغاز کرده است.

مقامات حماس و حزب‌الله دیدار می‌کنند
یک مقام ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به منظور تقویت روابط با حزب‌الله لبنان، در روزهای آینده در بیروت با دبیرکل این حزب دیدار می‌کند. به گزارش رأی‌الیوم، موسی ابو مرزوق، معاون خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که 2روز پیش در رأس هیأتی وارد بیروت شد، قرار است با «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کند. هدف از این سفر تقویت مناسبات میان حماس و حزب‌الله و تشریح دیدگاه‌های حماس در قبال طرح پیشنهادی آتش‌بس اعلام شده است.

شهادت یک فلسطینی در نزدیکی رام‌الله
یک جوان فلسطینی دیروز جمعه در منطقه «الرام» در نزدیکی «رام الله» به شهادت رسید. به گزارش المیادین، سربازان رژیم صهیونیستی با تیراندازی به سوی این جوان وی را به شهادت رساندند. وبگاه خبری «فلسطین اون لاین» نیز اعلام کرد که این شخص در نزدیکی ایست بازرسی نظامی «قلندیا» حد فاصل رام‌الله و قدس شدیدا زخمی شده بود. به گفته شاهدان عینی، در منطقه یادشده هیچ درگیری رخ نداده بود ولی سربازان رژیم اشغالگر بدون دلیل به سوی این جوان فلسطینی تیراندازی کردند.
 


Page Generated in 0/0044 sec