printlogo


کد خبر: 141389تاریخ: 1394/4/15 00:00
اخبار

نظر مجلس در موضوع بورسیه‌ها با نظر رهبری یکسان است‬
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون اصل ۹۰ در قضیه بورسیه‎ها فعال بوده‌اند و از این به بعد نیز موضوع را دنبال خواهند کرد تا منویات رهبر انقلاب به ثمر برسد. غلامعلی حدادعادل، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در گفت‌وگو با «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با سیاسی کردن مساله بورسیه‌ها، گفت: هرکس مطالب روزنامه‌ها را در یک سال و نیم گذشته درباره بورسیه‌ها دنبال و تحلیل و بررسی کند، به‌خوبی متوجه می‌شود که برخورد آنان با این موضوع برخوردی از جنس سیاست بوده است. وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که روزنامه‌ها در یک سال و نیم گذشته اصرار داشتند از موضوع بورسیه‏‌ها استفاده ابزاری کنند، بیان کرد: رهبر انقلاب شنبه شب فرمودند که این دسته از کارها حاشیه‌سازی برای دانشگاه‌ها است و دانشگاه‌ها را از کار اصلی خود که کار علمی و منطقی است دور می‎کند، اگر در کار بورسیه‌ها خلاف قانون اتفاق افتاده، باید طبق قانون تکلیف روشن شود اما این مساله را نباید تا این حد سیاسی کرد و به رسانه‌ها موضوع را سوق داد. حدادعادل تصریح کرد: نظر مجلس درباره مساله بورسیه‌ها از ابتدا با نظر مقام معظم رهبری یکسان بوده و از همان اول هم این موضوع را پیگیری کرده است.

فرهادی به مجلس فراخوانده می‌شود
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر علوم بزودی برای بررسی سخنان مقام معظم رهبری و همچنین موضوع ظلم به بورسیه‌ها و احقاق حق آنها به کمیسیون آموزش و تحقیقات فراخوانده می‌شود. محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با مهر،  گفت: ماجرای بورسیه‌ها تنها با این هدف مطرح شد تا از ورود نیروهای متعهد به آموزش عالی و دانشگاه‌ها جلوگیری شود و وزیر علوم حتما باید از جامعه دانشگاهی و همه افرادی که در جریان بورسیه‌ها به آنها ظلم شد عذرخواهی کند، باید با کسانی که این فضا را ایجاد کردند و به آن دامن زدند برخورد جدی و قانونی بشود. وی افزود: بزودی وزیر علوم را به کمیسیون دعوت می‌کنیم تا درباره رهنمودهای مقام معظم رهبری و موضوع بورسیه‌ها صحبت‌هایی صورت بگیرد و تصمیمات موثری برای بازگشت حقوق ضایع شده از بورسیه‌ها اتخاذ شود.

بذرپاش:
«روز اعلام»، «روز توافق» و «روز اجرا» بازی با کلمات است
مهرداد بذرپاش، نماینده مجلس در گفت‌وگو با «نسیم»، درباره اظهارات شنبه‌شب سیدعباس عراقچی در برنامه نگاه یک تلویزیون با بیان اینکه امین بودن حکم می‌کند رسم امانت را به جا آوریم، گفت: امانت، اعتمادی بود که به شما برای مذاکرات شد. بذرپاش افزود: کدام عقل سلیمی تجویز می‌کند قبل از طی مسیرهای قانونی داخل کشورهای مذاکره‌کننده، قطعنامه شورای امنیت برای آن گذرانده شود؟ وی با بیان اینکه روز اعلام، روز توافق و روز اجرا به نظر بازی با کلمات است، گفت: قطعا ملت ایران توافقی را می‌پذیرند که در آن تحریم‌ها یکجا لغو شوند اگرنه اصلا هدف مذاکرات زیر سوال می‌رود. این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مواظب باشیم در تاریخ راجع به تصمیم امروز ما قضاوت می‌کنند؛ فاصله بین بدنامی و خوشنامی در تاریخ فقط ممکن است یک بله نا‌بجا باشد.

لاریجانی یک مصوبه دولت را غیرقانونی اعلام کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور مصوبه «واگذاری پلاک ثبتی شماره 162 متعلق به شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)» هیأت دولت را مغایر قانون اعلام کرد.


Page Generated in 0/0062 sec