printlogo


کد خبر: 141401تاریخ: 1394/4/15 00:00
وعده‌های عمل نشده آزمون استخدامی آموزش و پرورش باعث سردرگمی متقاضیان شده است
استخدام پرحاشیه!

گروه اجتماعی: مدیران وزارت آموزش‌وپرورش در مصاحبه‌های گوناگون از برگزاری آزمون استخدامی خبر داده بودند اما اکنون که حدود 70روز  از دریافت مجوز استخدام نیرو در آموزش‌وپرورش گذشته است کسی از جزئیات برگزاری آزمون خبر ندارد. طبق ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان، تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش‌وپرورش در رشته‌هایی که امکان توسعه آن ازطریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش‌وپرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت‌آموزی در «دانشگاه» بلامانع است.
وعده برگزاری آزمون در مردادماه
وزیر آموزش‌وپرورش طبق قانون یادشده توانست مجوز استخدام نیرو را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور دریافت کند. فانی هشتم اردیبهشت از دریافت مجوز استخدام ۵ هزار نیرو در این وزارتخانه خبر داد و گفت: «پس از پیگیری‌های ۶ ماهه این وزارتخانه، مجوز استخدام 5 هزار نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به صورت کتبی اعلام شد». همچنین در ۱۳ اردیبهشت‌ماه علی‌اصغر فانی در حاشیه مراسم سپاس معلم درباره برگزاری آزمون استخدامی اظهار کرد: امیدواریم حداکثر اواسط خردادماه دستورالعمل آزمون را صادر کنیم و آزمون در مردادماه برگزار شود.
برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون
به گزارش مهر، بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش نیز در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه گفت: در حال بررسی منابع آزمون استخدامی هستیم. جدول سهمیه‌ها، رشته‌ها و منابع را آماده کرده‌ایم و تا هفته آینده به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال خواهیم کرد. وی با بیان اینکه هدفمان این است تا آزمون استخدامی پیش از ماه مهر برگزار شود، بیان کرد: اما طبق  یکی از آیین‌نامه‌های سازمان مدیریت آزمون‌های استخدامی باید به صورت سراسری و هر 6 ماه برگزار شود و معتقدند آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش باید در آبان برگزار شود اما  تلاش داریم آزمون پیش از شهریور برگزار شود تا داوطلبان بتوانند در مهرماه تحت آموزش دانشگاه فرهنگیان قرار گیرند.
موکول شدن آزمون به تیرماه
همچنین وزیر آموزش‌وپرورش در ۸ خردادماه سال جاری در حاشیه سفر به خوزستان درباره آزمون استخدامی گفته بود که زمان استخدام جدید آموزش‌وپرورش  تیرماه است. محمد بطحایی  در پاسخ به این اظهار نظر در تاریخ  ۱۱ خرداد ۹۴ بیان داشت: مجوز استخدام را از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دریافت کردیم و ضوابط، جداول مواد و رشته‌های آزمون هم آماده شده و باید به تایید سازمان مدیریت برسد تا اعلام کنیم. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش درباره زمان برگزاری آزمون بیان داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی براساس مقررات خودش هر 6 ماه، یک مرتبه آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی را برگزار می‌کند. مدتی قبل در این سازمان برای استخدام در یکی از دستگاه‌ها آزمون برگزار شده است، ما باید آزمون را در 6 ماه دوم برگزار کنیم.  اما رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در تاریخ ۲۳ خرداد سال ۹۴  با اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش افزود: به وزارت آموزش‌وپرورش خواهم گفت زودتر جدول سهمیه، رشته و منابع را به سازمان مدیریت ارائه دهند.
پرونده باز بلاتکلیفی مربیان پیش‌دبستانی
زمان‌هایی که وزیر آموزش‌وپرورش و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش در مصاحبه‌های گوناگون اعلام کردند هیچگاه عملی نشد و اکنون که حدود 70 روز از دریافت مجوز استخدام نیرو در  وزارت آموزش‌وپرورش گذشته است کسی از زمان برگزاری و دستورالعمل این آزمون خبری ندارد و مشخص نیست از تعداد ۵ هزار نیروی جدیدی که قرار است به بدنه آموزش‌وپرورش تزریق شوند چه تعداد از میان مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی هستند. حدود ۴۴ هزار مربی پیش‌دبستانی و نیروی شرکتی سال‌هاست که چشم‌انتظار تعیین تکلیف هستند. به نظر می‌رسد اکنون که آموزش‌وپرورش قصد برگزاری آزمون استخدامی دارد باید طبق قانون مصوب مجلس اولویت‌های ویژه‌ای را برای مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای شرکتی در نظر بگیرد تا پرونده بلاتکلیفی این نیروها نیز بسته شود.


Page Generated in 0/0069 sec