printlogo


کد خبر: 141405تاریخ: 1394/4/15 00:00
نبض جامعه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی  اعلام کرد
افزایش 15 درصدی شهریه دانشگاه آزاد
شهریه ثابت ورودی‌های سال 94 و شهریه متغیر ورودی‌های 94 و ماقبل آن 15درصد افزایش خواهد داشت حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب به ایسنا گفت: سال گذشته وابستگی دانشگاه به شهریه بین 9 تا 10 درصد کاهش پیدا کرد و این میزان درآمد، از طریق درآمدهای غیر از شهریه مانند فعالیت‌های اقتصادی و اقتصادی دانش بنیان تامین شد. به عبارت دیگر وابستگی بودجه دانشگاه به شهریه در سال 93 حدود 90درصد شده و باعث شد شهریه ثابت دانشجویان موجود که تعداد آنها یک میلیون و 700 هزار نفر است از مهر 94 تا مهر 95 ثابت بماند.  رئیس دانشگاه آزاد اظهار کرد: ما همان میزان تورمی که دولت سالانه‌ روی خدمات و کالاها اعمال می‌کند روی شهریه اعمال می‌کنیم. بر همین اساس شهریه ثابت ورودی‌های سال 94 و شهریه متغیر ورودی‌های 94 و ماقبل آن 15درصد افزایش خواهد داشت.

کاهش 8درصدی آمار سرقت در ماه رمضان
رئیس پلیس آگاهی ناجا از کاهش میزان سرقت خودرو، منزل، لوازم داخل خودرو و کیفقاپی در ۱۵ روز اول ماه مبارک رمضان خبر داد. به گزارش مهر، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا با اعلام کاهش میزان وقوع سرقت در ۱۵ روز نخست ماه مبارک رمضان گفت: در مجموع سرقت‌ها در این مدت 8 درصد کاهش داشته است و ۴۳ درصد افزایش کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را شاهد بوده‌ایم. مقیمی با اعلام اینکه بیشتر سرقت‌های منازل در ساعت‌های اولیه شب که معروف به سرشب است اتفاق می‌افتد، یادآورشد: برای کاهش میزان وقوع سرقت از منازل به همکاری رسانه‌ها در زمینه آگاه‌سازی و همکاری مردم احتیاج داریم. از این رو به شهروندان توصیه می‌کنیم در شب‌های قدر از خالی کردن منزل خود بشدت جلوگیری کنند یا در هنگام ترک خانه خود اقدامات ایمنی لازم را برای جلوگیری از حضور سارقان به کار بندند.   

هوای پایتخت همچنان ناسالم است
هوای پایتخت برای گروه حساس جامعه دوباره در شرایط ناسالم قرار گرفت. محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره‌ کل محیط‌زیست استان تهران با تشریح آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران، گفت: با توجه به داده‌های دریافت‌شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، کیفیت هوای شهر تهران طی 24 ساعت منتهی به صبح روز یکشنبه در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته است. وی به فارس افزود: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون، روی عدد 124 قرار گرفت و شرایط ناسالم را نشان می‌دهد.
 


Page Generated in 0/0056 sec