printlogo


کد خبر: 141417تاریخ: 1394/4/15 00:00
اخبار

عماری‌ها بخشی ویژه برای معرفی شهدای هفتم تیر خواهند داشت
دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار با خرسندی از بیانات راهگشای مقام معظم رهبری درباره چارچوب و قاعده فعالیت فرهنگی و هنری و فرصت شناخت از شهدای هفتم تیر، ضمن مسؤول دانستن خود در قبال این بیانات، در ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمارـ که به حول و قوه الهی امسال نیز در ایام پاسداشت حماسه نهم دی‌ماه برگزار می‌شود- بخش ویژه‌ای برای معرفی شهدای هفتم تیرماه در نظر گرفته است. به گزارش «وطن امروز» و به نقل از روابط عمومی جشنواره مردمی فیلم عمار در این راستا از عموم علاقه‌مندان به انقلاب اسلامی و هنرمندان متعهد بویژه فعالان فرهنگی خودجوش دعوت می‌شود ضمن تولید آثار حرفه‌ای یا آماتور پیرامون «واقعه و شهدای هفتم تیر»، در بخش ویژه این موضوع در ششمین دوره جشنواره عمار شرکت کنند. همچنین محورهای پیشنهادی زیر براساس سخنان مقام معظم رهبری برای تولید اثر پیرامون این واقعه بدین شرح ارائه می‌شود: تأثیر واقعه هفت‌تیر در جلوگیری از انحراف انقلاب اسلامی، برکات واقعه هفتم تیر در افشای حقوق بشر آمریکایی، معرفی شخصیت شهید بهشتی به فضای داخلی و بین‌المللی، معرفی چهره‌ها و 72 شهید حادثه هفت تیر، خانواده‌های شهدای هفت تیر و شهدای واقعه انفجار دفتر ریاست‌جمهوری بویژه شهید رجایی و شهید باهنر.

«شب عارفان» ویژه‌برنامه شب‌های قدر شبکه 5 سیما شد
«شب عارفان» عنوان ویژه‌برنامه زنده شبانگاهی شبکه 5 سیماست که در لیالی قدر روی آنتن می‌رود. به گزارش «نسیم»،  «شب عارفان» در اولین شب قدر، شب نوزدهم ماه رمضان (سحرگاه دوشنبه 15 تیرماه) مصادف با ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) به پوشش تصویری مراسم احیا و شب‌زنده‌داری مومنان از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) می‌پردازد. در این برنامه شبانگاهی دعای جوشن کبیر توسط احمد زین‌العابدین و غلامرضا‌زاده قرائت می‌شود و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی مراسم سخنرانی و احیای شب قدر را برعهده دارد. برنامه «شب عارفان» در دومین شب قدر، 21 رمضان (سحرگاه چهارشنبه 17 تیرماه)مصادف با شهادت مولای متقیان به پوشش مراسم احیا و شب‌زنده‌داری از مسجد مقدس جمکران می‌پردازد. در این برنامه شبانگاهی دعای جوشن کبیر و مداحی  را حجت‌الاسلام محمدپور قرائت خواهد کرد و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی میرباقری سخنران مذهبی این مراسم احیاست. این برنامه در سومین شب قدر، 23 رمضان (سحرگاه جمعه 19 تیرماه) به پوشش تصویری مراسم احیا و شب‌زنده‌داری از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) می‌پردازد. در این برنامه شبانگاهی دعای جوشن کبیر و سخنرانی مذهبی را حجت‌الاسلام و‌المسلمین حضرت آیت‌الله حسینی‌بوشهری برای شب‌زنده‌داران قرائت خواهد کرد.

عرضه «۶۴۶ پرسش و پاسخ دینی با نسل نو» در ماه مبارک رمضان
کتاب «۶۴۶ پرسش و پاسخ دینی با نسل نو» نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا حیدری‌ابهری، در ماه مبارک رمضان برای گروه سنی جوانان و نوجوانان عرضه شد. به گزارش تسنیم، کتاب «646 پرسش و پاسخ دینی با نسل نو» از یک مجموعه 10 جلدی از سری کتاب‌های مرجع دینی که به صورت جداگانه چاپ و منتشر شده، به چاپ رسیده و در یک مجلد 512 صفحه‌ای به پرسش‌هایی درباره خدا، پیامبر اکرم(ص) و انبیای الهی(ع)، اهل بیت(ع)، حضرت مهدی(عج) و انتظار، مرگ و معاد، قرآن، نماز، زنان، اخلاق و رفتار و موضوعات گوناگون به زبانی ساده و روان پاسخ می‌دهد.

الگوی مناسب همسرداری در سریال «پایتخت»
شهاب مرادی در اختتامیه دومین دوره مسابقه «کتاب و زندگی» از نحوه انعکاس زندگی زن و شوهری در کتاب و سینما انتقاد کرد و به دست‌اندرکاران سریال «پایتخت» خداقوت گفت. به گزارش ایسنا، رئیس سابق سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در بخش‌هایی از سخنان خود با انتقاد از بازنمایی زوجیت و زندگی زن و شوهری در رسانه‌ها گفت: ما در کتاب و فرهنگ و سینما، مفهوم عشق را کم داریم و کم به تصویر کشیده‌ایم. اکثر قاب‌هایی که از این مفهوم در رسانه‌ها ارائه می‌شود با دعوا و نفرین زن و شوهر هم‌نشین شده است. وی در ادامه با تشکر از دست‌اندرکاران سریال «پایتخت» افزود: باز خدا پدرِ نقی معمولی «پایتخت» را بیامرزد که بعضا روابط درست زن و شوهری را به تصویر می‌کشد. من به دست‌اندرکاران سریال «پایتخت» و آقای سیروس مقدم خداقوت می‌گویم.


Page Generated in 0/0036 sec