printlogo


کد خبر: 141418تاریخ: 1394/4/15 00:00
رویدادها

مجید مجیدی در چهاردهمین همایش «عمری با قرآن» تجلیل شد
در چهاردهمین دوره همایش «عمری با قرآن» از مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی «محمد(ص)» تجلیل شد. به گزارش تسنیم،‌ چهاردهمین همایش «عمری با قرآن» ویژه تجلیل از 6 پیشکسوت قرآنی با حضور شهردار تهران، در تالار ایوان شمس برگزار شد. محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در چهاردهمین همایش «عمری با قرآن» گفت: باید از جمود فکری و عصبیت فاصله بگیریم و با تکیه بر فرهنگ قرآنی و عترت بتوانیم زندگی خودمان را تنظیم کنیم، چرا که موفقیت و پیشرفت ما در گرو اجرای احکام قرآنی است. در این مراسم از 2 دوره ترتیل کامل قرآن با صدای محمدرضا پورزرگری و احمد ابوالقاسمی از قاریان بین‌المللی کشورمان که به همت رادیو قرآن و با مشارکت فرهنگسرای قرآن تولید و تهیه شده بود، رونمایی شد و حسن ختام برنامه اذان‌گویی محمدرضا پورزرگری بود.

«حقیقت» مدیریت جهان  در شبکه افق
دومین قسمت مستند «حقیقت» با موضوع مدیریت الهی در سطح عالم از شبکه افق پخش می‌شود. به گزارش فارس، توحید به عنوان جوهره دین مبین اسلام در سطحی عمیق‌تر به معنای آن است که هیچ قدرت یا تاثیری در جهان نیست مگر اینکه توسط خداوند ایجاد و هدایت شود. مجموعه مستند «حقیقت» به دنبال یافتن پاسخی برای پرسش‌ها و سوالاتی است که در طول تاریخ در ذهن بسیاری از انسان‌ها شکل گرفته‌ است. دومین قسمت این مستند با موضوع «چه کسی جهان را مدیریت می‌کند» طی مصاحبه با کارشناسان طبیعی و دینی و همچنین نمایش تصاویری از طبیعت، از شبکه افق پخش خواهد شد. این مستند امروز ساعت 19 و تکرار آن در ساعت‌های 10 و 12 فردا پخش می‌شود.

ثبت خاطرات فرمانده «دستما‌ل سرخ‌ها» از نگاه همسر
خاطرات شهید اصغر وصالی، فرمانده گروه «دستمال سرخ‌ها» به روایت همسرش، مریم کاظم‌زاده که لیلاسادات باقری آن را تدوین می‌کند، از سوی انتشارات روایت فتح کتاب خواهد شد. به گزارش فارس، لیلاسادات باقری نویسنده دفاع‌مقدس از آماده‌سازی کتابی پیرامون زندگی شهید اصغر وصالی به روایت همسرش که انتشارات روایت فتح آن را منتشر خواهد کرد، خبر داد و گفت: مرحله تحقیق این کتاب تقریبا تمام شده است، زیرا منابعی که روایت فتح در اختیار من قرار داده بود تقریبا مربوط به 10 سال پیش بود که در آن مصاحبه‌ای با خانم کاظم‌زاده، همسر شهید وصالی صورت گرفته بود. وی افزود: با توجه به اینکه از زمان انجام این مصاحبه زمان زیادی گذشته بود ما دوباره با همسر شهید مصاحبه انجام دادیم و تقریبا کار مصاحبه تمام شده است. وی افزود: با توجه به اینکه خاطرات مریم کاظم‌زاده بسیار مفصل است، قابلیت پرداخت به صورت جداگانه دارد زیرا ایشان از پیش از انقلاب در فرانسه همراه امام بوده‌ و خاطراتی از آن دوران دارد. بعد از آن نیز به آشنایی‌اش با شهید وصالی اشاره کرده و خاطراتش را از این شهید و فرماندهی گروه «دستمال سرخ‌ها» روایت کرده است.

سیدجواد هاشمی:
«توبه نمی‌کنم» را نذر کرده بودم
کارگردان نمایش «توبه نمی‌کنم» گفت: در مناسبت‌های مختلف بسیاری از مردم نذرهای مختلف می‌کنند. ما هم با این کار نذری را ادا می‌کنیم. به گزارش تسنیم، سیدجواد هاشمی، کارگردان نمایش «توبه نمی‌کنم» افزود: از آنجا که هر نذری به صورت دلی ادا می‌شود، امیدواریم بتوانیم بیشترین تاثیر را روی مخاطبان خود داشته باشیم. به گفته نویسنده و کارگردان این نمایش، در «توبه نمی‌کنم» به حاشیه‌ای از دوره طلایی حکومت حضرت علی(ع) می‌پردازیم. البته این نمایش ارتباط مستقیمی با حکومتداری حضرت امیر ندارد بلکه در این کار سعی شده وجود نازنین ایشان، مهربانی‌ها و نحوه برخورد او با دیگران معرفی شود، چرا که به اعتقاد من، حضرت امیر تبلوری از حضور خدا روی زمین است. این کار 53 بازیگر دارد و سال گذشته در تالار وحدت روی صحنه رفت. به گزارش روابط عمومی برج میلاد تهران، نمایش «توبه نمی‌کنم» همزمان با سومین دوره از جشنواره رمضانی شهر خدا یادمان ملی ایرانیان از تاریخ 6 تا 15 تیرماه در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد تهران اجرا می‌شود.


Page Generated in 0/0048 sec