printlogo


کد خبر: 141429تاریخ: 1394/4/15 00:00
چهارگوشه

آفتابی شدن فیدل در روزگار روابط با آمریکا
فیدل کاسترو، رهبر 88 ساله سابق کوبا پس از 3 ماه برای اولین‌بار در انظار عمومی ظاهر شد و در سالن مرکز مطالعات وابسته به سازمان تولید مواد غذایی با تعدادی از مسؤولان کارخانه‌های پنیرسازی در هاوانا دیدار کرد. این دشمن سرسخت آمریکا در حالی روز شنبه  آفتابی شده که برادر کوچک‌ترش رائول کاسترو که به عنوان رئیس‌جمهور کوبا جایگزینش شده،   3 روز پیش از آن، توافق رسمی از سرگرفته شدن روابط با آمریکا پس از 54 سال را امضا کرده بود. فیدل از سال 2006 پس از وخیم شدن شرایط سلامتی‌اش از قدرت کناره‌گیری کرد و در سال 2008 قدرت را به رائول واگذار کرد و با اینکه هر از چند گاهی مطلبی را در روزنامه‌ها منتشر می‌کند یا به گفت‌وگو با میهمانان برجسته‌اش می‌پردازد اما تاکنون دست کم دیدگاهش را در مورد از سرگیری روابط هاوانا با واشنگتن بروز نداده که به همین خاطر  برخی نقش داشتن او در تصمیم‌های سیاسی را منتفی می‌دانند.

افراطی‌ترین خاخام صهیونیست در افطاری ترکیه
یهودا گلیک، یکی از خاخام‌های افراطی رژیم صهیونیستی، اخیرا میهمان یک مراسم افطاری سیاسی در ترکیه با عنوان اسلام ضدخشونت بوده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی بشدت به دعوت ترکیه از این خاخام واکنش نشان دادند و مراتب خشم خود را اعلام کردند. گلیک کسی است که بیشترین دعوت‌ها برای تخریب مسجدالاقصی و بنای مجموعه کذایی الهیکل به جای آن را دارد و بیشتر اوقات، هتک‌حرمت‌های شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی را رهبری می‌کند.

کشف موش‌های داعشی در کربلا
نیروهای امنیتی عراق ظهر روز شنبه در کربلای معلا توانستند با هوشیاری در پست بازرسی یکی از ورودی‌های شهر کربلا به‌نام الشموخ، تروریست‌های داعش را که قصد نفوذ به کربلا را داشتند و در یک دستگاه تریلی زیر بلوک‌های سیمانی پنهان شده بودند، دستگیر کنند. به گزارش تسنیم، با  انتشار عکس‌های مربوط به کشف و بازداشت این تروریست‌ها در شبکه‌های اجتماعی، آنها به «موش‌های داعشی» مشهور شده‌اند که از سوراخشان بیرون کشیده شده‌اند. چنانکه از ظاهر و رنگ پوست تیره این داعشی‌ها برمی‌آید، آنها باید متعلق به شاخه شمال آفریقای داعش باشند که خود را به عراق رسانده‌اند.

اعلام وضعیت فوق‌العاده در تونس
رئیس‌جمهوری تونس پس از گذشت یک هفته از حادثه حمله تروریستی به گروهی از گردشگران اروپایی در شهر سوسه، در این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. وزیر گردشگری تونس این حادثه را فاجعه‌ای برای صنعت گردشگری این کشور که از پایه‌های اصلی اقتصاد آن است، توصیف کرد. صنعت گردشگری در تونس برای 400 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است کما اینکه 7 درصد از تولید ناخالص ملی این کشور را شامل می‌شود.

سفر شاهزاده میلیاردر سعودی به اسرائیل
پایگاه‌های اسرائیلی گزارش دادند «ولید بن طلال»، برادرزاده پادشاه عربستان و شاهزاده میلیاردر این کشور بنا به درخواست شاه سعودی قصد دارد پنجشنبه به سرزمین‌های اشغالی سفر کند و در مسجدالاقصی نماز بگذارد. روزنامه معاریو اعلام کرده ولید بن طلال در اظهارات خود گفته است: تمام مسلمانان و کسانی که در خاورمیانه زندگی می‌کنند باید بدانند که وظیفه اخلاقی آنها این است که دست از دشمنی با یهود بردارند. معاریو همچنین سفر بن طلال به اسرائیل را تاریخی خوانده است.

اعلامیه‌های آزادی در آسمان موصل
همزمان با فرار گروهی رهبران بخش‌های اداری داعش از اطراف پالایشگاه بیجی و هلاکت 40 داعشی به دست گردان‌های حزب‌الله عراق در تکریت، منابع عراقی از انتشار اعلامیه‌هایی در موصل درباره آزادسازی قریب‌الوقوع این شهر خبر دادند. شهر موصل مرکز استان نینوا در عراق مرکز اصلی فعالیت‌های داعش در این کشور محسوب می‌شود. داعش در این شهر قوانین سخت خود را بر ساکنان تحمیل می‌کند. نیروهای عراقی تاکنون عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در استان صلاح‌الدین و دیالی پشت سر گذاشته‌اند.


Page Generated in 0/0063 sec