printlogo


کد خبر: 141971تاریخ: 1394/4/25 00:00
برجام

انتقاد آیت‌الله ‌لاریجانی از اظهارات اوباما
قلم مذاکرات خشک نشده برخی تفسیر دیگری می‌کنند
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد آن هستیم که هنوز قلم مذاکرات خشک نشده برخی تفاسیر دیگری مطرح می‌کنند، گفت: این افراد دم از رفع تحریم‌های تدریجی می‌زنند. به گزارش فارس، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه پیش از ظهر دیروز در جمع مسؤولان عالی دستگاه قضا گفت: در ادامه مسیری که در مذاکرات هسته‌ای طی شد باید آنچه حقوق ملت است را استیفا کنیم. وی افزود: خطوطی که رهبر معظم انقلاب برای مذاکرات تعیین کرده بودند باید بدون هیچ کم‌وکاستی و دقیقاً همانگونه که مدنظر ایشان بود اجرا شود. آیت‌الله لاریجانی تصریح کرد: متاسفانه شاهد آن بودیم که هنوز قلم مذاکرات خشک نشده برخی تفسیر دیگری می‌کنند و حرف از رفع تدریجی تحریم‌ها می‌زنند. رئیس قوه‌قضائیه گفت: مهم نیست مصرف داخلی سخنان اوباما و این صحبت‌هایی که مطرح می‌شود چیست بلکه مهم آن چیزی است که روی صفحات کاغذ آمده و باید اجرا شود.

قدردانی ظریف از رهبر انقلاب
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه و اعضای تیم مذاکره‌کننده از حمایت‌ها و پشتیبانی مستمر مقام معظم رهبری و ریاست‌جمهوری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تشکر کردند و مراتب قدرشناسی خود و تیم مذاکره‌کننده را اعلام داشتند. جواد ظریف در پایان مذاکرات وین، در ایران گفت: موفقیت تیم مذاکره‌کننده  هسته‌ای در برابر قدرت‌های جهانی برای احقاق حقوق مردم ایران مرهون رهنمودها، هدایت‌ها  و پشتیبانی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و حمایت مستمر همه ارکان نظام بویژه مردم شریف ایران بوده است. ظریف ادای دین به شهدا بویژه شهدای هسته‌ای را تکلیف و وظیفه همه دست اندرکاران دستگاه سیاست خارجی و بویژه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در صیانت از منافع و امنیت ملی کشورمان عنوان کرد. وی موفقیت مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در احقاق حقوق مردم ایران را مرهون همدلی، همزبانی و همبستگی همه ارکان نظام و مردم دانست.

جنگ فکت‌شیت‌ها زنده شد
سردبیر روزنامه رسالت می‌گوید اظهارات متفاوت رؤسای جمهوری ایران و آمریکا درباره متن برجام یک بار دیگر جنگ فکت‌شیت‌ها را زنده کرده است. کاظم انبارلویی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات اظهار داشت: آنچه در وین اعلام شد جمع‌بندی مذاکرات ۲۰ روزه در دور پایانی و ضرب‌الاجل‌های تعیین شده بود و به تعبیر رئیس‌جمهور، بین جزئیات این جمع‌بندی تا حصول توافق فاصله وجود دارد و نمی‌توان از آن به‌عنوان توافق یاد کرد. وی در ادامه به سخنان همزمان رؤسای جمهور ایران و آمریکا بعد از قرائت بیانیه اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین مساله نطق متفاوت رؤسای جمهور ایران و آمریکا درباره جمع‌بندی مذاکرات است که خاطره جنگ گزاره‌برگ‌ها را در بیانیه لوزان زنده کرد.  کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: بیانیه لوزان دارای 3 صفحه بود که مناقشاتی را قرائت متن آن بین ایران و آمریکا  ایجاد کرده بود در صورتی ‌که امروز با یک متن ۱۵۹ صفحه‌ای روبه‌رو هستیم که اگر این متن در قرائت مورد مناقشه قرار بگیرد و قرائت‌های متفاوت از آن اعلام شود نشان می‌دهد ما برای رسیدن به توافق باید مسیر طولانی‌ای را طی کنیم.
 


Page Generated in 0/0211 sec