printlogo


کد خبر: 141982تاریخ: 1394/4/25 00:00
سرخط خبر

  براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی خرید و فروش، حمل یا نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرند مانند فرآورده‌های نفتی و دارویی مشمول حداقل جریمه نقدی می‌شود.
  علی‌اصغر مجاهدی، معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: از نیمه مرداد ماه امسال با برداشته شدن ممنوعیت صید عمومی، اجازه صید میگو در منطقه بوشهر به مدت ۴۵ روز داده می‌شود.
  بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت گفت: صادرات نفت بلافاصله پس از لغو تحریم‌ها ۵۰۰ هزار بشکه و پس از ۶ ماه یک میلیون افزایش می‌یابد.
  محمد آزاد، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با اعلام اینکه در شرایط فعلی میزان تولید بیش از تقاضای بازار است، گفت: هم اکنون این نگرانی است که با لغو تحریم‌های بین‌المللی مرزها باز شده و بازار شاهد ورود کالاهای ساخته شده فولادی باشد.
  مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: براساس برآورد اتاق بازرگانی، لغو تحریم‌ها سالانه ۲۵ تا ۳۰ درصد از هزینه‌های تجاری کشور می‌کاهد به‌طوری که با در نظر گرفتن مبادلات ۱۰۰میلیارد دلاری سالانه ۲۵میلیارد دلار از این هزینه‌ها کاسته می‌شود.
  ژان کریستوف کومارد، مسؤول بخش آفریقا و خاورمیانه شرکت پژو - سیتروئن فرانسه گفت: این شرکت در مراحل پیشرفته مذاکره با ایران خودرو برای از سرگیری همکاری‌ها قرار دارد و در همکاری جدید، برای تولید خودروها از آخرین طرح‌ها و موتورهای شرکت استفاده خواهد شد.
  سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان توسط دستگاه‌ها، برای اجرا از سوی معاون‌اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.
  مرکز آمار ایران اعلام کرد: نرخ تورم تولیدکننده بخش معدن در ۴ فصل منتهی به بهار امسال به 7/30 درصد رسید.
  یک مقام مسؤول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از کشف قطب طلای کشور در آذربایجان غربی خبرداد و گفت: ظرفیت تولید طلای کشور به ۶ میلیون تن می‌رسد.
  امیر صباغ، معاون ایمیدور گفت: در منطقه زرشوران، ذخیره ۱۰۸ تنی طلا وجود دارد که کارهای اکتشافی آن صورت گرفته است.
  عباس آخوندی در حکمی محمد خداکرمی، معاون هوانوردی این سازمان را به عنوان سرپرست جدید سازمان هواپیمایی کشوری منصوب کرد.
  رضا پدیدار، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درباره پیش‌بینی خود از آینده بازار سکه و ارز گفت: امکان ندارد که قیمت دلار به کمتر از 3000 تومان برسد، چرا که تقاضای ارز و سکه خیلی بالاست.
  محمد پاریزی، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با برچیده شدن تحریم‌ها نباید تصور کنیم که منابع زیادی آزاد می‌شود و با بی‌انضباطی مالی کشور را اداره کنیم.
  ایسنا نوشت: با وجود اتمام مهلت 2 هفته‌ای شورای رقابت به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اصلاح دستورالعمل واردات خودرو، به گفته رئیس شورای رقابت این وزارتخانه از این کار خودداری کرده است.
  محمدوحید تأویلی، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری از کشف و ضبط دومین محموله غیربهداشتی کله پاچه، سیراب و شیردان، دل، جگر و قلوه به وزن 7 تن خبر داد که با احتساب ۱۸ تن اعلام شده در آغاز هفته جاری این عدد به ۲۵ تن رسید.
 در اولین جلسه هیات مدیره بورس کالای ایران، 4 عضو قدیمی و 3 عضو جدید پس از بررسی‌های صورت گرفته حامد سلطانی‌نژاد را به عنوان سومین مدیرعامل بورس کالا انتخاب کردند.
 


Page Generated in 0/0064 sec