printlogo


کد خبر: 141984تاریخ: 1394/4/25 00:00
«وطن امروز» گزارش می‌دهد
تدارک گسترده برای نماز عید فطر 1436

گروه اجتماعی: همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان مردم روزه‌دار سراسر کشور خود را برای شرکت در جشن بندگی آماده می‌کنند. امسال طنین روحانی «اللهم اهل الکبریاء و العظمه و اهل الجود و الجبروت» بار دیگر در روز عید سعید فطر همنوا با رهبر انقلاب در فضای مصلای تهران خواهد پیچید. روزه‌دارانی که چشم انتظار رویت هلال ماه شوال هستند تا پایان یک ماه بندگی را جشن بگیرند این روزها در تدارک فراهم آوردن مقدمات شرکت در این مراسم معنوی هستند. این  درحالی است که عزم دستگاه‌های دولتی نیز برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نماز عید فطر جزم است. سازمان‌ها و نهادهای گوناگون هر یک به فراخور وظایفشان در تکاپو هستند تا مراسم روز سعید عید فطر با شکوه‌تر برگزار شود و شرکت‌کنندگان در این مراسم هم از خدمات ویژه رفاهی بهره‌مند شوند. پلیس از امنیت برگزاری مراسم و سهولت تردد وسایل نقلیه در این روز خبر می‌دهد، شهرداری هم ایاب و ذهاب رایگان نمازگزاران را تقبل کرده و اورژانس و آتش‌نشانی هم برای انجام خدمت  اعلام آمادگی کرده‌اند.
شهرداری به استقبال عید فطر می‌رود
یکی از برنامه‌هایی که در روزهای پایانی ماه رمضان و چند روز مانده به روز عید فطر از سوی شهرداری تهران انجام می‌شود برنامه‌ریزی برای استقبال از نمازگزاران و آماد‌ه‌سازی شرایط فیزیکی محل برگزاری نماز عید فطر است. به همین منظور شهرداری منطقه ۷ به رسم میزبانی از نمازگزاران و روزه‌داران ماه مبارک رمضان و برپایی نماز باشکوه عید سعید فطر، آماده‌سازی محدوده اطراف مصلای امام خمینی(ره) جهت برگزاری نماز عید سعید فطر را در دستور کار قرار داده است. رضا نگهبان، شهردار منطقه 7 در این باره افزود: تمهیدات ویژه‌ای برای بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم با همکاری مجدانه تیم اجرایی منطقه 7 به صورت مستمر درحال انجام است. به گفته وی رنگ‌آ‌میزی نرده ترافیکی، رنگ‌آمیزی جدول، رنگ‌آمیزی پایه تابلو، پاکسازی نمای شهری پوشاننده، جمع‌آوری بنرهای متفرقه و رنگ‌آمیزی نرده ترافیکی  از فعالیت‌هایی است که توسط این اداره انجام شده است.
برگزاری جشنواره نورافشانی
علاوه بر ارائه خدمات رایگان مترو و استقرار 4هزار دستگاه اتوبوس برای ایاب و ذهاب نمازگزاران که از سوی شرکت بهره‌برداری مترو و شهرداری تهران در نظر گرفته شده است، نورافشانی و نورآرایی خیابان‌ها نیز در این روز به اجرا در خواهد آمد. جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درباره فعالیت‌های این سازمان بیان داشت: جشنواره نورآرایی عید فطر نیز طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته  در محور 17 شهریور و میدان امام حسین (ع) انجام خواهد شد. مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران همچنین از پیرایش محورهای منتهی به مصلای تهران خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر شب در 2 نوبت این محورها از سوی ناظران مورد بازدید قرار می‌گیرد تا در صورت مشاهده موارد زشت و نامناسب پیراش انجام شود.
پلیس ضامن امنیت مراسم روز عید
فرمانده نیروی انتظامی از آمادگی کامل پلیس برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر نماز عید سعید فطر خبر داده است. سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی به تمهیدات ویژه ناجا برای برگزاری ایمن و هرچه باشکوه‌تر مراسم عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: همانند سال‌های گذشته، پلیس با آمادگی کامل برای تأمین امنیت و آرامش خاطر نمازگزاران، در کنار مردم حضور دارد و تمهیدات لازم انتظامی و ترافیکی برای این روز اندیشیده شده است. وی خاطرنشان کرد: جهت برپایی هرچه باشکوه‌تر نماز سعید عید فطر در کشور، پلیس در 3 مرحله تردد روزه‌داران، قبل از مراسم، حین مراسم و بعد مراسم پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است. فرمانده ناجا با اشاره به اقامه نماز عید فطر در تهران به امامت مقام معظم رهبری، تصریح کرد: نیروی انتظامی برای برقراری امنیت و تردد مردم، آمادگی کامل دارد و ان‌شاءالله این مراسم با سهولت و آرامش برگزار می‌شود.
استقرار 40گروه امدادی در مصلا
همزمان با برگزاری نماز عید سعید فطر ۴۰ گروه امدادی اورژانس در محل مصلای امام خمینی (ره) و مسیرهای اطراف آن در تهران مستقر می‌شوند. حسن عباسی، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران در این باره افزود: مرکز اورژانس تهران ۲۸ دستگاه آمبولانس،
4 دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۶ دستگاه موتور آمبولانس، ۴ دستگاه مزدا
disaster box و ۴ خودروی فرماندهی را برای استقرار در محل مصلای تهران آماده کرده است. عباسی افزود: حضور گروه‌های امدادی مرکز اورژانس از ساعت ۲۳ شب قبل تا پایان مراسم نماز عید فطر در محل مصلای تهران و خیابان‌های اطراف ادامه خواهد داشت.
حضور آتش‌نشانی با تمام توان
سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای تامین ایمنی نمازگزاران در مراسم پرشکوه نماز عید سعید فطر با تمام توان آماده ارائه خدمات ایمنی و هر گونه کمک به شهروندان است. سعید شریف‌زاده، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان این مطلب به مهر گفته است: این سازمان امسال هم همانند سال‌های گذشته در روز عید سعید فطر، ایمنی نمازگزاران و محل برگزاری نماز عید فطر را بر عهده دارد. وی خاطرنشان کرد: دراین راستا علاوه بر آمادگی کامل ۱۱۶ ایستگاه ویژه خاموش کردن آتش و ۱۷ گروه امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی در سطح شهر تهران، ترتیبات ویژه‌ای نیز برای ایمنی محل برگزاری نماز عید فطر در مصلای بزرگ تهران و اطراف آن انجام شده است. شریف‌زاده ادامه داد: در این ایام ۱۰۰ آتش‌نشان با ۳۰ دستگاه خودروهای سنگین، تانکر آب و نردبان بلند آتش‌نشانی و
۱۳ دستگاه موتوسیکلت عملیاتی در نقاط گوناگون و حساس این مکان مستقر می‌شوند و همچنین ۲۰ نفر از آتش‌نشانان برای ارائه خدمات ایمنی و راهنمایی‌های لازم در زمان برگزاری تا پایان مراسم به‌شکل پیاده به همراه خاموش‌کننده دستی اقدام به
گشت‌زنی می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0062 sec