printlogo


کد خبر: 141988تاریخ: 1394/4/25 00:00
نبض جامعه

حمایت ۲۱۶ نماینده از قانون عفاف و حجاب
۲۱۶ نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای حمایت خود را از اجرای قانون عفاف و حجاب اعلام کردند. به گزارش «وطن امروز»، مهرداد بذرپاش، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای که به امضای 216 نفر از نمایندگان مجلس رسیده بود را قرائت کرد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است: با گرامیداشت روز عفاف و حجاب و واقعه مسجد گوهرشاد و با توجه به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون عفاف و حجاب مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی از سوی وزیر محترم کشور، تأکید می‌شود که همه مسؤولان دستگاه‌ها با جدیت در راستای اجرای این قانون به دغدغه حق ملت شریف و شهیدپرور ایران اسلامی پاسخ دهند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی بویژه فراکسیون حجاب و عفاف حمایت خود را از این رویکرد اعلام می‌کنند.

گلایه از بی‌برنامگی دولت برای اشتغال بانوان
دولت برای افزایش اشتغال زنان نه عزمی دارد و نه برنامه‌ای و با همایش و نمایش مشکلات زنان در این حوزه حل نمی‌شود. فیروزه صابر، رئیس بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان با بیان این مطلب افزود: نهادهای مدنی می‌توانند نیاز زنان به اشتغال را به عنوان مطالبه اجتماعی مطرح کنند و دولت باید در این زمینه برنامه داشته باشد. به گفته صابر، دولت برای افزایش اشتغال زنان نه عزمی دارد و نه برنامه‌ای و با همایش و نمایش مشکلات زنان در این حوزه حل نمی‌شود. رئیس بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان درباره زنانه شدن فقر به ایسنا اظهار کرد:  اصطلاحاتی مانند زنانه‌شدن فقر باید پشتوانه پژوهشی داشته باشد. نیمی از جمعیت ایران، زن هستند و بیشترین نرخ بیکاری بین آنها دیده می‌شود به‌گونه‌ای که 43 درصد زنان زیر 30 سال در کشور بیکار هستند.

کشف 22 تن مواد مخدر طی 2 هفته
معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف 21 تن و ‏‏590 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کشور طی 2 هفته گذشته خبر داد. به گزارش ایسنا، اسدالله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام این خبر گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت 21هزار و590 کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان 17هزار و 984 کیلوگرم بوده است که 83درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود. وی افزود: در این مدت نیز ‏‏2هزار و316‏ کیلوگرم حشیش، ‏‏‏378‏‏ کیلوگرم هروئین، ‏‏220‏ کیلوگرم پیش‌ساز و ‏154‏ کیلوگرم شیشه کشف و ضبط شده است. معاون مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ‏‏675‏ فقره عملیات صورت گرفته است، یادآور شد: سرانه کشف مواد به ازای هر عملیات نیز بالغ بر ‏32‏ کیلوگرم است.

برگزاری کنگره ملی زخم و ترمیم بافت در آبان‌ماه
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران از برگزاری دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت در آبان‌ماه سال جاری خبر داد. سیدمهدی طبایی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اعلام این خبر به خبرنگار «وطن امروز» گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده  قرار است دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت از تاریخ 6 تا 8 آبان‌ماه سال جاری در سالن غرضی بیمارستان میلاد برگزار شود. به گفته وی، علاقه‌مندان، پژوهشگران، پزشکان، پرستاران، اساتید دانشگاه و دانشجویان می‌توانند مقالات و پژوهش‌های خود را حداکثر تا تاریخ 26 شهریور به دبیرخانه کنگره ارسال کنند. معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه این کنگره به همت مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: محورهای اصلی این کنگره به 10 بخش اصلی تقسیم می‌شود. طبایی یادآورشد: محورهای اصلی شامل «زخم و درماتولوژی»، «زخم و انکولوژی»، «مهندسی بافت و بیومتریال زخم»، «زخم و جراحی»، «زخم و لیزر»، «زخم و نورولوژی»،
« سلول درمانی»، « زخم و طب داخلی»، «زخم، اقتصاد، اخلاق پزشکی و پزشکی قانونی» و «طب بازساختی و ترمیم بافت» است.


Page Generated in 0/0059 sec