printlogo


کد خبر: 142011تاریخ: 1394/4/25 00:00
اخبار

«نقش نگار»؛ مروری بر زندگانی امام علی‌(ع) در کلام رهبر معظم انقلاب
کتاب «نقش نگار» دربردارنده بیانات رهبر معظم انقلاب درباره زندگانی امیر‌المؤمنین علی‌(علیه‌السلام) بزودی منتشر می‌شود. به گزارش تسنیم، کتاب حاضر شامل سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون زندگی امیرالمؤمنین علی(ع) است که به همت حجت‌الاسلام محمد محمدیان با عنوان «نقش نگار» جمع‌آوری شده و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی منتشر می‌شود. کتاب نقش نگار در 15 فصل تنظیم شده که 6 فصل ابتدایی آن شامل دوران نوجوانی و فداکاری‌های امیرالمؤمنین‌(ع) قبل از بعثت و همچنین جهاد مستمرشان در مدینه بعد از هجرت نبی مکرم اسلام(ص) است. فصول بعدی کتاب نیز به حوادث دوران زمامداری امام از آغاز شامل «امتناع امام از بیعت»، «برخورد ایشان با متخلفان از بیعت» و اعلام برنامه حکومتشان تا وقایع جنگ‌های جمل، صفین و نهروان اختصاص دارد. در فصل پایانی نیز به ماجراهای ضربت خوردن و شهادت ایشان و کوفه بی‌امام پرداخته شده است. مزیت اثر پیش‌رو به کتبی از این دست در اتخاذ رویکردی سیاسی- اجتماعی به زندگی امیرالمؤمنین(ع) با استناد به منابع تاریخی معتبر و از کلام فقیهی عالم است که خود به عنوان رهبر جامعه‌ اسلامی در بطن وقایع حکومتداری قرار دارد که این امر غنای کتاب را دوچندان کرده است. امید است این اثر چراغ راهی را در بهره‌گیری از زندگی درخشان و پرنور امیرالمؤمنین(ع)، برای جویندگان و محققان حقیقت فراهم آورد.

درج هفته «نقض حقوق بشر توسط آمریکا» در تقویم کشور
درج هفته «نقض حقوق بشر توسط آمریکا» براساس منویات مقام معظم رهبری، در تقویم رسمی کشور مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش مهر به نقل از وبسایت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور، در جلسه ۶۴۳ شورای فرهنگ عمومی، درج هفته «نقض حقوق بشر توسط آمریکا» براساس منویات مقام معظم رهبری در تقویم مورد بررسی قرار گرفت. «حادثه ۷ تیر سال ۱۳۶۰»، «بمباران شیمیایی سردشت ۷ تیر ۱۳۶۶»، «ترور شهید صدوقی ۱۱ تیر سال ۱۳۶۱» و «ساقط کردن هواپیمای مسافری ایران ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷» نمونه‌هایی از اقدامات تروریستی آمریکا یا عوامل آن بود که رهبر انقلاب از آنها یاد کردند و افزودند: برخی معتقدند باید این ایام تیرماه به‌عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در روز ۶ تیرماه ۱۳۶۰ مورد سوء قصد قرارگرفته‌اند، پیشنهاد کرد آغاز این هفته از ۶ تیرماه و پایان آن ۱۲ تیرماه باشد. براساس این گزارش، کلیات و روزهای تعیین‌شده این مناسبت مورد تصویب شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت و مقرر شد انتخاب عنوان مناسب این هفته که نشان‌دهنده نقض حقوق بشر توسط آمریکا در جهان باشد، در دستور کار جلسات آتی این شورا قرار گیرد.

پخش مستند «غلط کردم نامه» توده‌ای‌ها از شبکه مستند
خیانت‌های حزب توده در مجموعه «غلط کردم نامه» سران این حزب از شبکه مستند پخش می‌شود. به گزارش فارس، امیر تاجیک، مدیر شبکه مستند سیما، ضمن اعلام این خبر افزود: پس از اعلام خاطره رهبر معظم انقلاب از اعترافات سران حزب توده در دیدار 20 تیرماه جمعی از دانشجویان کشور، سریعا با اداره کل آرشیو سازمان تماس و جست‌وجو برای یافتن تصاویر مورد اشاره آغاز شد. در همین راستا تعدادی نوار از نشست‌های حزب توده که توسط رهبران آن اداره می‌شد، تهیه و کار تبدیل منابع به صورت دیجیتال آغاز شد. مدیر شبکه مستند ادامه داد: با توجه به گذشت سال‌ها از نگهداری این منابع، ترمیم و بهبود کیفیت بصری تصاویر انجام و در نهایت 6 قسمت یک ساعته از جلسات سران این حزب که مورد اشاره مقام معظم رهبری بود، تهیه و در جدول پخش شبکه قرار گرفت. اعترافات سران حزب توده قرار است در قالب مجموعه مستند «سیمرغ» از شبکه 4 پخش شود. مجموعه «سیمرغ» با بهره‌گیری از تصاویر ناب آرشیوی و به‌یادماندنی انقلاب، حقایق جذاب دهه‌های اخیر را به تصویر می‌کشد. این مجموعه از پنجشنبه مورخ 25 تیرماه لغایت دوشنبه مورخ 29 تیرماه هر روز ساعت 19:00 از شبکه مستند پخش خواهد شد.


Page Generated in 0/0054 sec