printlogo


کد خبر: 142012تاریخ: 1394/4/25 00:00
رویدادها

لبیک اصحاب فرهنگ و هنر انقلاب به رهبری
استکبارستیزی را ادامه می‌دهیم
پس از سخنان رهبری مبنی بر ضرورت «ادامه‌ مبارزه با استکبار»، از نسل جوان هنرمندان انقلاب تا پیشکسوتان اصحاب فرهنگ و هنر انقلاب برای ادامه مسیر استکبارستیزی اعلام آمادگی کردند. به گزارش فارس، شنبه گذشته مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با بیان اینکه اگر مبارزه با استکبار نباشد ما تابع قرآن نیستیم، تاکید کردند: آمریکا اتمّ مصادیق استکبار است، خودتان را برای ادامه‌ مبارزه با استکبار آماده کنید. پس از آن بود که در روز دوشنبه و در مراسم افطاری دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بنری نصب شده بود تا فعالان فرهنگی و هنری و رسانه‌ای انقلاب اسلامی ضمن گرفتن عکس یادگاری، آمادگی خود را در مسیر مبارزه با استکبار جهانی اعلام کنند. در این بنر علاوه بر نوشته شدن کلام رهبری، تصاویری از جنایات آمریکا در 100 سال اخیر نشان داده شده بود.

«فرهنگ تصویری قرآن» ویژه نوجوانان منتشر شد
«فرهنگ تصویری قرآن» عنوان کتابی از ناصر نادری با تصویرگری‌های شیرین شیخی است که از سوی نشر پیدایش منتشر شده و می‌کوشد تا به موضوعات مختلف طبیعی که در قرآن آمده بپردازد. به گزارش مهر، قرآن کریم، مهم‌ترین کتاب مسلمانان است. این کتاب آسمانی و مقدس، راهنمای فکر و عمل آنهاست و همچون چراغی، مسیر زندگی‌شان را روشن می‌کند. در بسیاری از آیه‌های قرآن، از حیوانات، میوه‌ها، اشیا و پدیده‌های طبیعی یاد شده است. موضوعاتی که کودکان و نوجوانان آنها را می‌شناسند و بیشترشان را از نزدیک می‌بینند. «فرهنگ تصویری قرآن» عنوان کتابی از ناصر نادری با تصویرگری‌های شیرین شیخی است که از سوی نشر پیدایش منتشر شده و می‌کوشد کودکان و نوجوانان را با موضوعات مختلف  آشنا کند.

پخش مستند«بازی جدید بزرگان» با تمرکز به نقش ایران در منطقه
«بازی جدید بزرگان» به مدت 52 دقیقه پنجشنبه این هفته 25 تیرماه، در قالب برنامه «دریچه» از شبکه مستند سیما پخش می‌شود. به گزارش فارس، از ابتدای اکتشاف و استخراج نفت در منطقه خاورمیانه، غرب بویژه انگلیس برای مدتی طولانی حضوری فعال در منطقه داشت و در سال‌های اخیر به نظر می‌رسد از نفوذ و کنترل آمریکا در منطقه بشدت کاسته شده است. یکی از مهم‌ترین عوامل این امر، قدرتمند شدن ایران است. در این باره مستند «بازی جدید بزرگان» با تمرکز به نقش قدرتمند ایران در منطقه می‌پردازد.

بنیامین:
عشقِ بی‌قیدوشرط در مجلس روضه است
بنیامین بهادری در آستانه انتشار تازه‌ترین اثرش و سفر به آمریکا برای برگزاری تور کنسرت‌هایش سخنانی تازه به زبان آورد. به گزارش تسنیم، خواننده مطرح پاپ درباره مسائل اعتقادی خود سخن گفت و اشاره کرد: من مجالس روضه را بسیار دوست دارم. عشق بی‌قید و شرطی که هر کسی آرزویش را دارد، در این مجالس جاری است. آنجا را بسیار دوست دارم و چند سالی در تکیه ای‌ در سلسبیل نوحه خواندم. بنیامین می‌گوید: «تقریبا هفته‌ای یک بار به دیدن حاج منصور ارضی می‌روم و این روند تا هم‌اکنون هم ادامه دارد».

سر کارگردان «نوسفراتو» از مقبره خانوادگی ربوده شد
سر «مورناو» کارگردان آلمانی فیلم «نوسفراتو» که در ۱۹۳۱ از دنیا رفت، از مقبره خانوادگی‌اش به سرقت رفت. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، در این حادثه که بیشتر شبیه اتفاقات فیلم‌های ترسناک مورناو است، سارقان با بازکردن تابوت فلزی، سر او را ربودند اما به سایر قبرها دستبرد نزدند. بسیاری مورناو را از فیلم «نوسفراتو» که یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود، می‌شناسند. این اثر در واقع اقتباسی از رمان «دراکولا»ی برام استوکر است. او در یک سانحه رانندگی در سانتا باربارا در آمریکا جان خود را از دست داد اما در وطن خودش یعنی آلمان دفن شد.


Page Generated in 0/0049 sec