printlogo


کد خبر: 142018تاریخ: 1394/4/25 00:00
فلوجه در محاصره کامل ارتش و نیروهای مردمی قرار گرفت
آزادی الرمادی، عیدی به مردم عراق

گروه بین‌الملل: همزمان با پیشروی گسترده نیروهای عراقی در شمال و شرق فلوجه و قطع آخرین خطوط امدادرسانی داعش در این شهر، منابع عراقی از فرار گروهی رهبران خارجی داعش و فروپاشی روحیه آنها در این شهر خبر می‌دهند. نیروهای ارتش عراق با کمک نیروهای مردمی و عشایر که به طور رسمی عملیات آزادسازی استان الانبار، بزرگ‌ترین استان عراق را آغاز کرده‌اند در مرحله اول این عملیات به پیشروی گسترده در شمال این شهر که دومین شهر بزرگ این استان محسوب می‌شود، دست یافتند و توانستند آخرین خطوط دفاعی داعش در شمال و شرق فلوجه را در هم بشکنند. نیروهای عراقی همچنین با کنترل بر پل العبره در رود دجله که راه ارتباطی منطقه الصقلاویه در شمال فلوجه به الخالدیه در شرق رمادی است، آخرین خطوط امدادی داعش را بستند و به این ترتیب توانستند شهر فلوجه را به محاصره کامل خود درآورند.  منابع امنیتی عراق اعلام کردند نیروهای مردمی مناطق البوحمدان و البوعیسیرا در شمال و مناطق الکناطر، الرشاد، البوخنفر، المشحنیه و الصبیحات از توابع الکرمه در شرق و منطقه الهیتاویین در جنوب فلوجه را آزاد کردند. در این عملیات آزادسازی ده‌ها تروریست داعشی به هلاکت رسیدند. نیروهای عراقی همچنین
2 خودروی بمب‌گذاری شده را شناسایی و 2 منزل بمب‌گذاری شده در مسیر منطقه حصیبه را منفجر کردند. نیروهای مردمی عراق معتقدند جنگ فلوجه بزودی نهایی خواهد شد و زمان زیادی به طول نمی‌انجامد.  احمد الاسدی، سخنگوی هیات نیروهای مردمی در این باره تاکید گفت: عملیات آزادسازی شهر فلوجه خیلی سریع به پایان خواهد رسید. به گفته وی، تروریست‌های داعش از طریق مساجد و دستگاه‌های ارتباطی در داخل این شهر آماده‌باش اعلام کرده‌اند.
 فرار رهبران داعش از فلوجه
همزمان با پیشروی نیروهای عراقی در شمال فلوجه، فالح العیساوی، معاون رئیس شورای استانداری الانبار نیز از فرار رهبران خارجی داعش خبر داد و گفت رهبران محلی داعش نیز با برقراری تماس‌هایی خواهان عفو شده‌اند. وی گفت: فلوجه به طور کامل محاصره و از استان الانبار جدا شده است. تمام خطوط امدادرسانی داعش به این شهر نیز به طور کامل قطع شده است. منابع عراقی از انهدام بزرگ‌ترین مرکز اطلاعاتی داعش و هلاکت افسران بعثی و عرب خبر دادند. یک منبع اطلاعاتی در فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی در الانبار در این‌باره گفت این مرکز موسوم به مرکز الاجناد در مرکز فلوجه قرار داشت که افسران اطلاعاتی رژیم بعثی سابق عراق و افسران اطلاعاتی از برخی کشورهای عربی در آن فعالیت می‌کردند و تجهیزات الکترونیک بسیار پیشرفته هم در این مرکز وجود داشت. از سوی دیگر، با پیشروی گسترده نیروهای عراقی داعش از ساکنان فلوجه به عنوان سپر انسانی استفاده کرده و مانع خروج آنها از شهر می‌شود.  به گفته این منابع، داعش شرط‌هایی برای خروج خانواده‌ها از این شهر از جمله پرداخت پول و دریافت موافقت دادگاه شرعی این گروه وضع کرده است. بنابر آنچه منابع گفته‌اند ساکنان فلوجه از سازمان‌های بین‌المللی تقاضای کمک کرده‌اند. حدود 10 هزار خانوار در فلوجه در محاصره عناصر تکفیری هستند.
آزادی الرمادی تا عید فطر
اما در حالی که به نظر می‌رسد پاکسازی و آزادی فلوجه، دومین شهر بزرگ استان الانبار به سبب نحوه استقرار تروریست‌های داعشی زمان می‌برد، منابع عراقی از احتمال پاکسازی شهر الرمادی، مرکز این استان از لوث تکفیری‌ها تا پیش از عید سعید فطر خبر می‌دهند. جبارعبدالخالق، نماینده پارلمان و عضو ائتلاف ملی عراق دیروز به الغدپرس گفت که  الرمادی براساس داده‌ها و شرایط میدانی نبرد، طی 2 روز آینده آزاد می‌شود.
انهدام جنگ‌افزارهای داعش
خبر دیگر اینکه 7 خودروی بمب‌گذاری شده و سلاح‌های متوسط و سبک تروریست‌های داعشی در شرق الرمادی منهدم شد. نیروهای داوطلب مردمی همچنین 2 خودروی حامل مهمات و سلاح گروه تروریستی داعش را در ناحیه البغدادی در غرب استان الانبار هدف قرار داده و منهدم کردند.

 هشدار العبادی درباره توطئه‌ علیه عراق
نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با هشدار درباره وجود توطئه‌های بزرگ علیه عراق بر ضرورت حفظ روحیه جنگاوری و رزمندگی نیروهای عراقی تاکید کرد. حیدر العبادی همچنین شامگاه سه‌شنبه در مراسم افطاری با جمعی از فرماندهان نظامی، ضمن صادر کردن دستوراتی درباره مبارزه با عناصر تروریستی بر ضرورت حفظ روحیه جنگاوری و رزمندگی بین نیروهای عراقی تاکید کرد. العبادی همچنین خطاب به فرماندهان عراقی تاکید کرد توطئه‌هایی که علیه عراق وجود دارد بسیار بزرگ است اما شما با فداکاری و جانفشانی خود در مبارزه این توطئه‌ها را خنثی و جهان را وادار کردید که در جنگ با تروریست در کنار عراق بایستد. هیچ نیروی بیگانه‌ای در خاک عراق در حال جنگ نیست و فقط نیروهای قهرمان عراقی در حال نبرد با تروریست‌ها هستند.


Page Generated in 0/0158 sec