printlogo


کد خبر: 142023تاریخ: 1394/4/25 00:00
چهارگوشه

داعش دوباره شیعیان عربستانی را تهدید کرد
گروه تروریستی داعش با انتشار یک فیلم ویدئویی نیم‌ساعته، شیعیان عربستان را به قتل تهدید کرد. گروه تروریستی داعش اهالی شیعه عربستانی را در این فیلم که گفته می‌شود از «ولایت حلب» در سوریه تهیه و با عنوان «پیامی به اهل سنت در سرزمین حرمین» منتشر شده ، تهدید به عملیات انتحاری و قتل کرده است.   در اثر عملیات انتحاری گروه تروریستی داعش که در مساجد شیعیان در کویت، عربستان و یمن رخ داد ده‌ها تن شهید و مجروح شدند که عاملان آنها از اتباع عربستان بودند.

درخواست آمریکا برای مذاکره با کره‌شمالی
آمریکا پس از دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران، پیشنهاد مذاکره با کره‌شمالی را مطرح کرده است. جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این‌باره گفته است: پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای با ایران نشان داد که ما آماده رفع اختلاف با کشورهایی هستیم که مدت‌هاست با آمریکا اختلاف دارند. وی افزود: واشنگتن آماده چنین مذاکراتی با کره‌شمالی است به شرطی که پیونگ یانگ در مذاکرات مورد اعتماد باشد و همه برنامه‌های هسته‌ای کره‌شمالی را شامل شود.

زمان انتخابات پارلمانی مصر
مقامات قاهره اعلام کردند مرحله اول انتخابات پارلمانی مصر از ابتدای ماه اکتبر آتی آغاز خواهد شد و مرحله دوم آن در نیمه نوامبر برگزار می‌شود. قرار بود انتخابات پارلمانی در مارس گذشته برگزار شود، اما تجدیدنظر درباره لغو قانون «تقسیم مراکز انتخاباتی» در دادگاه عالی قانون اساسی منجر به توقف اجرای انتخابات شد. انتخابات پارلمانی مصر سومین گام در نقشه راهی است که در سوم جولای 2013 معرفی شد. این نقشه راه شامل تدوین قانون اساسی جدید برای کشور که در ژانویه گذشته تصویب شد و انتخابات
ریاست جمهوری و پارلمانی است.

بازداشت ریاست مرکز مطالعات اردن به خاطر شیعه شدن
دادستانی کل اردن در اقدامی عجولانه، «جهاد المحیسن» نویسنده و روزنامه‌نگار سرشناس حامی مقاومت و از چهره‌های فرهنگی اردن را به جرم گرویدن به تشیع بازداشت کرد. به نوشته رای‌الیوم، اگرچه اتهام المحیسن از سوی مقامات قضایی امان، «زبان‌درازی و تلاش برای تضعیف نظام» توصیف شده اما دلیل اصلی بازداشتش این است که او به تازگی به مذهب اهل بیت(ع) گرویده است و این اقدام به مثابه اتخاذ موضعی تند در قبال متحدان ایران در منطقه محسوب می‌شود. المحیسن قبل از شیعه شدن، ریاست مرکز مطالعات اردن را برعهده داشت و همزمان با اعلان شیعه شدن خود، از سمتش برکنار و روز گذشته پس از بازگشت از لبنان در فرودگاه اردن بازداشت شد. این درحالی است که گفته می‌شود در صورت اثبات اتهامات واهی مزبور این مرد آزاده به مرگ محکوم خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0049 sec