printlogo


کد خبر: 142062تاریخ: 1394/4/29 00:00
فانی اعلام کرد
فعالیت‌های مشارکتی اولویت‌ آموزش‌وپرورش

گروه اجتماعی: یکی از اولویت‌های وزارت آموزش‌وپرورش انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های مشارکتی است.
به گزارش «وطن امروز»، علی‌اصغر فانی در نشست مشترک خود با رئیس و معاونان سازمان حفاظت محیط‌زیست، گفت: یکی از مهم‌ترین  سیاست‌ها و اولویت‌های آموزش‌وپرورش در دولت یازدهم انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های مشارکتی است.
فانی افزود: بر خلاف رویه گذشته در آموزش‌وپرورش که نسبت به هر نوع مشارکتی واکنش منفی وجود داشت، در حال حاضر از هر نوع مشارکتی که منجر به افزایش توان مادی و معنوی آموزش‌وپرورش کشور و کمک به حل چالش‌های این بدنه بزرگ اجتماعی شود، استقبال می‌شود.
وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به جمعیت
13 میلیونی دانش‌آموزان و یک میلیونی معلمان، اظهار کرد: این جمعیت در پیوند با حداقل اعضایی که خانواده هر دانش‌آموز را تشکیل می‌دهد در حدود 40 میلیون از جمعیت کشور را در بر می‌گیرد و این به معنای تاثیر آموزش‌ها در بخش عظیمی از بدنه اجتماع است. وی ضمن یادآوری محدودیت منابع در آموزش‌وپرورش، همچنین اهمیت برنامه‌ریزی برای آموزش مباحثی جدای از مباحث تئوریک به دانش‌آموزان و سیاستگذاری برای آموزش و تربیت همه‌جانبه‌نگر دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: اهمیت همین موارد است که ما را برای انجام طرح‌های مشارکتی ترغیب می‌کند.
فانی تاکید کرد: آموزش‌وپرورش از هر‌گونه همکاری با محیط زیست جهت ترویج فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست استقبال می‌کند اما باید برای تامین منابع مالی این مشارکت، اقدامات لازم به عمل‌ آید.


Page Generated in 0/0048 sec