printlogo


کد خبر: 142087تاریخ: 1394/4/29 00:00
رویدادها

سیروس مقدم:
نیاز روحی مردم باعث ساخت «پایتخت4» شد
سیروس مقدم، کارگردان سریال «پایتخت4» درباره تفاوت‌های موجود بین سری چهارم پایتخت با 3 فصل قبلی گفت: در «پایتخت4» این فرصت به‌وجود آمد تا بتوانیم به مسائل اجتماعی و سیاسی روز نیز بپردازیم. این موضوع در سه‌گانه قبلی شاید کمتر به چشم می‌آمد اما در فصل چهارم سعی کردیم موضوعاتی که مردم به صورت روزمره با آنها درگیر هستند را در قالب داستان‌هایمان نشان دهیم. به گزارش فارس، این کارگردان با اشاره به تغییر زمان پخش پایتخت از نوروز به ماه رمضان و دو برابر شدن تعداد قسمت‌هایش نیز بیان کرد: درباره تغییر زمان پخش‌مان واقعا ریسک بزرگی را پذیرفتم اما به این دلیل که از همان شروع به کار، نیروی خواستن بین همه اعم از مدیران و عوامل گروه وجود داشت، ابتدای کارمان را راحت آغاز کردیم و مشکلی از این بابت نداشتیم. مقدم در ادامه با اشاره به حواشی‌ای که معمولا پیرامون مسائلی نظیر لهجه برای «پایتخت» می‌افتاد نیز گفت: همانطور که پیش‌تر گفتم، به خاطر حجم انتقادهای وارده از سمت شورای شهر مازندران و با اینکه پایتخت را بسیار دوست دارم، تصمیمی برای تولیدش نداشتم، چراکه مردم ما هنوز وسعت فکر پیدا نکرده‌اند و متاسفانه اگر با یک نفرمان شوخی می‌شود، باقی افراد هم خود را در این بین دخالت می‌دادند و این دایره را گسترده می‌کردند. کاش این را قبول می‌کردیم که شوخی همان دست گذاشتن روی نقاط ضعف افراد است.  کارگردان سریال «چک برگشتی» اضافه کرد: ممکن است روزی مشابه این فضا را به جنوب کشور و زادگاه خود ببرم و همراه با همشهریانم سریالی را بسازم اما به طور قطع و یقین این اطمینان را دارم که همشهری‌های من نیز بر این باورند که مقدم می‌خواهد فرهنگ، آداب و رسوم و... جنوب را به همه مردمان ثابت کند و قصد اهانت به هیچ لهجه‌ای را ندارد.

امیرمحمد زند:
اینستاگرام و فیسبوک جای اظهارنظر هنرمند نیست
امیرمحمد زند، بازیگر سینما و تلویزیون درباره موظف کردن صداوسیما به برخورد با هنرمندان هنجارشکن در فضاهای اجتماعی از سوی شورای نظارت بر سازمان صدا‌و‌سیما می‌گوید: شبکه‌های اجتماعی بسیار عالی‌اند، به شرطی که از آنها درست استفاده شود. هنرمندان نباید درباره‌ مطالبی که به آنها ربطی ندارد، اظهارنظر کنند. به گزارش ایسنا، این بازیگر عنوان کرد: به‌عنوان مثال وقتی به عنوان یک بازیگر در خیابان راه بروم، زمانی که سر چهارراه می‌رسم، از خط عبور کردنم مهم است به دلیل اینکه هر آدمی از خط عابر عبور می‌کند و شاید دیده نشود اما بنده به عنوان بازیگر اگر عبور کنم سریعا دیده و برای مردم الگو می‌شوم. در واقع مساله به نحوی می‌شود که دیگران هم این کار را انجام می‌دهند و از همان هنرمند الگو می‌گیرند. این بازیگر و مجری تأکید کرد: یک هنرمند باید در مراسمی که مربوط به نظام جمهوری اسلامی، صداوسیما، وزارت ارشاد و خیریه‌ها می‌شود شرکت کند و قانونمدار باشد. بنده کاملا موافقم با اینکه اگر هنرمندی از قانون تخطی کرد نه تنها مجازات شود، بلکه باید مجازات مضاعف هم بشود. شبکه‌های اجتماعی جایگاه خیلی از مسائل نیست. من برخی همکارانم را می‌بینم که در صفحه‌های اجتماعی‌شان می‌خواهند یک پست بگذارند، در
 4 صفحه طومار برای خودشان می‌نویسند!

فیلم «رستاخیز» از اکران افتاد
بعد از جنجال‌ها بر سر اکران «رستاخیز»، سازمان سینمایی اعلام کرد «اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» تا تأمین نظر برخی مراجع عظام تقلید به تعویق می‌افتد». بیشتر اعتراضات به این فیلم به نمایش چهره حضرت عباس(ع)مربوط می‌شد که طبق نظر برخی مراجع این مساله مجاز بوده و عده‌ای دیگر از مراجع نیز با تکیه بر لزوم حفظ حرمت‌ها و ممانعت از هرگونه وهن احتمالی با نمایش تصاویر بازیگران ایفاکننده این نقش‌ها مخالفت کرده بودند. عدم اکران فیلم«رستاخیز»، واکنش احمدرضا درویش را به دنبال داشت که در این باره متنی چنین نوشت:
انالله و اناالیه راجعون در آستانه‌ عید سعید فطر، به دستور دولت تدبیر و امید! در معامله‌ای کاملا سیاسی، در برابر جهل و بی‌اخلاقی، پژواک ندای حسین(ع)؛ رستاخیز را از اکران سینماهای کشور پایین کشید...  به قضاوت تاریخ، پرچم حسین(ع) با ندای مراجع عالیقدر، افراشته خواهد ماند.


Page Generated in 0/0053 sec