printlogo


کد خبر: 142090تاریخ: 1394/4/29 00:00
دایی و قلعه‌نویی به قطار لیگ بازگشتند
بازگشت اعتراض به لیگ

کسب نتایج ضعیف قلعه‌نویی با استقلال باعث شد این مربی کهنه‌کار فو‌تبا‌ل ایران در پایان فصل چهاردهم مشتری جدی نداشته باشد تا اینکه پس از جواب رد علی دایی به ملوان، او گزینه اول ملوانی‌ها شود. فراموش نمی‌کنیم در روزهای اخیر که بهشتی، مالکیت تیم ملوان را برعهده گرفت چندین و چند بار با علی دایی برای هدایت این تیم صحبت کرد اما مذاکرات او با دایی بی‌نتیجه‌ بود، زیرا علی دایی قصد نداشت هدایت تیمی را بپذیرد که از نظر امکانات و مالی وضعیت خوبی ندارد.
حال پس از منتفی شدن حضور علی دایی در ملوان، امیر قلعه‌نویی هدایت «قوهای سپید» را برعهده گرفت، با این اتفاقات و حضور یک‌باره سرمربی سابق استقلال در انزلی این فرضیه را مطرح می‌کند که پرافتخارترین مربی ایران دوست نداشته تحت هر شرایطی لیگ پانزدهم را بدون تیم بماند، شاید قلعه‌نویی می‌خواسته به هر قیمتی روی نیمکت یک تیم بنشیند تا شاید بتواند دوباره قابلیت‌هایش را به رخ منتقدان بکشد. منتقدانی که در روز‌های گذشته از هر ابزاری برای ناکارآمد جلوه دادن ایده‌های کاری او فروگذار نکرده‌اند.
بازگشت دو سرمربی خبرساز به لیگ برتر را باید نقطه اوج جذابیت لیگ پانزدهم دانست. آنجا که تقریبا همه برخوردهای لیگ در تمام هفته‌ها را به جذابیت‌ها و برخورد‌های نوع سومی تبدیل خواهد کرد. امیر قلعه‌نویی به سرزمین مادری بازگشت و هدایت تنها نماینده گیلان را درحالی به دست گرفته که تا شروع لیگ برتر کمتر از دو هفته زمان باقی است و او باید ملوانان را از باتلاق انزلی بیرون بکشد و کاری کند این تیم در کورس و بورس بماند. در واقع قلعه‌نویی بهترین انتخاب برای انزلی بود، چرا که این شهر و آن ورزشگاه پیشگاه‌ هادیان ترک خورده و نمناکش به سادگی غیر بومی‌ها را نمی‌پذیرد اما امیر قلعه‌نویی تیره و طایفه و اقوام و اجدادش به رشت برمی‌گردند. درست چسبیده به انزلی تا جایی که برادر بزرگ امیر اردشیر همچنان در رشت زندگی می‌کند و آنجا را ترک نکرده است. آنچه در شمال رقم خورد اما همه اتفاقات این چند روز و همه زلزله‌های لیگ در آستانه شروع نبود، بلکه در جنوب هم خبر آمد که خبری در راه است. علی دایی سکان صبای توفان‌زده را در دست گرفت که همچنان بین خصوصی بودن و دولتی بودن، مثل شترمرغی عمل می‌کند که نه می‌داند شتر است و نه می‌داند مرغ، چرا که نه معلوم است دولتی خواهد بود نه مشخص است که خصوصی! با این وجود اما دایی صبای قم را برگزیده است و جالب اینجاست که اگر در انزلی صدای پای رفتن محجوب از این شهر به گوش رسید، در کنار دریاچه نمک قم هم صدای پای رفتن همان محجوبی شنیده می‌شود که هنوز نیامده ظاهرا رفته است. بازگشت این دو به لیگی که می‌رفت تا بدون این دو مربی استارت بزند، نوید لیگی جذاب و پربرخورد را داد، برخوردهایی از نوع سوم. این دو پر از انگیزه‌های خاص هستند با تشابه‌های رفتاری زادگاه‌هایشان در فوتبال، دایی از پرسپولیس کنار گذاشته شده و قلعه‌نویی از استقلال. بازگشت قلعه‌نویی و دایی یعنی برخورد‌هایی بیشتر و برتر در حالت‌های مختلف، برخورد دایی با قلعه‌نویی، استقلال، پرسپولیس، گل‌محمدی و منصوریان جذابیت‌های ضلع جنوبگان تهران خواهد بود، برخورد قلعه‌نویی با دایی، استقلال، گل‌محمدی، منصوریان و پرسپولیس نیز ایضا. به واقع بازگشت این دو که معمولا خنثی نیستند و همیشه یک جور درگیری خاص در مصاحبه‌ها و رفتارشان دیده می‌شود، لیگی را که می‌رفت با حساسیت‌های کمتری شروع شود به اوج حساسیت کشاند تا شمارش معکوس برای لیگ برتر ایران شروع شود.


Page Generated in 0/0055 sec