printlogo


کد خبر: 142092تاریخ: 1394/4/29 00:00
نگاهی به جابه‌جایی بایرن
جذب شده‌ها و جدا شده‌ها

پپ گوآردیولا سومین سال حضور خود در بایرن‌مونیخ را سپری می‌کند. او هدایت تیمی را برعهده گرفته بود که سه‌گانه فوتبال اروپا و آلمان را به دست آورده بود و همین باعث شده بود تا انتظارات از این مربی اسپانیایی بسیار بالا برود. درست است که گوآردیولا در دو سال حضورش در بایرن‌مونیخ توانسته این تیم را در رقابت‌های بوندس‌لیگا قهرمان کند اما این خواسته هواداران بایرن را برآورده نمی‌کند چرا که آنها از تیم خود قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را می‌خواهند. از قرارداد گوآردیولا با بایرن‌مونیخ تنها یک سال باقی مانده است و او باید در این یک سال بتواند با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا خوش بدرخشد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد در غیر این صورت می‌توان گفت که او کارنامه بدی در بایرن داشته است بنابراین این مربی اسپانیایی باید در فصل جابه‌جایی سال جاری بازیکنان شایسته‌ای جذب کند تا تیم او در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا جام قهرمانی را بالای سر ببرد. در این گزارش می‌خواهیم از فعالیت بایرن در فصل جابه‌جایی تابستانی سخن به میان آوریم و از بازیکنانی که این تیم جذب کرده یا به تیم‌های دیگر رفته‌اند سخن به میان آوریم و در پایان هم به  نیازمندی‌های این تیم اشاره کنیم.
اما نخست بازیکنان جذب شده
دوگلاس کاستا
می‌توانیم این بازیکن برزیلی را بزرگ‌ترین خرید بایرن‌مونیخ در تابستان فصل جابه‌جایی امسال بدانیم البته اگر هنوز پیوستن آرتورو ویدال را به این تیم قطعی ندانیم. کاستا در شاختار دونتسک اوکراین بازی می‌کرد. او بازیکنی چند پسته است و این بهترین خبر برای گوآردیولا و یکی از دلایل اصلی جذب این بازیکن برزیلی است. کاستا هم توان بازی در جناح راست را دارد و هم می‌تواند در سمت چپ بازی کند یا نقش هافبک هجومی را بازی بکند. او ضربات مرگباری با پای چپ دارد. آسیب‌دیدگی‌های پیاپی فرانک ریبری و آرین روبن در فصلی که گذشت برای بایرن بسیار گران تمام شد. سران بایرن‌مونیخ باید هر چه سریع‌تر جانشینان شایسته‌ای برای این دو بازیکن خود پیدا کنند چرا که آنها سال‌های پایانی فوتبال خود را پشت سر می‌گذارند بویژه فرانک ریبری که این احتمال وجود دارد دیگر نتواند برای بایرن بازی کند. کاستا یکی از بازیکنانی است که می‌تواند جانشین شایسته‌ای برای این دو بازیکن باشد البته هنوز بسیار زود است درباره او صحبت کنیم.
جوشوا کیمیخ
ستاره جوان اشتوتگارت که با ۶ میلیون پوند راهی بایرن‌مونیخ شد. او در پست هافبک دفاعی بازی می‌کند و از او به‌عنوان جانشین شوآین اشتایگر یاد می‌شود. او توانایی بالایی در بازی دفاعی دارد و  خوب شوت می‌زند. تنها نگرانی درباره کیمیخ این است که او پیش از این در رقابت‌های بوندس‌لیگا بازی نکرده است.
اولریخ
بعد از جدایی په‌په رینا، سران بایرن‌مونیخ خیلی سریع دست به کار شدند و اسفن اولریخ، سنگربان اشتوتگارت را با ۳ میلیون پوند جذب کردند. او ۴ سال است که در اشتوتگارت دروازه‌بان نخست است و از او به‌عنوان بهترین گزینه برای جانشینی مانوئل نویر یاد می‌شود البته با توجه به آمادگی بالای مانوئل نویر بعید به نظر می‌رسد به این زودی‌ها فرصت بازی به این سنگربان جوان برسد.
جدا شده‌ها
باستین شوآین اشتایگر
۱۷ سال بود که در بایرن‌مونیخ بازی می‌کرد اما زمزمه‌هایی درباره اختلاف او با پپ گوآردیولا و قرار نگرفتن در تفکرات این مربی به گوش رسید و در نهایت هم تصمیم به جدایی گرفت و منچستریونایتد را به‌عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد. جدایی اشتایگر اعتراض هواداران بایرن را به دنبال داشت. آنها از دست پپ گوآردیولا و رومنیگه، رئیس باشگاه بسیار ناراحت هستند چرا که اشتایگر نزد هواداران بایرن بسیار محبوب است. اشتایگر در این یکی، دو سال کمی افت کرده اما بازیکن بسیار باتجربه‌ای است و به سختی می‌توان جایگزینی شایسته برای او پیدا کرد.
په‌په رینا
این دروازه‌بان اسپانیایی بعد از یک سال حضور در بایرن‌مونیخ و نیمکت‌نشینی در این تیم تصمیم گرفت به فوتبال ایتالیا بازگردد و بار دیگر پیراهن ناپولی را بر تن کند که این کاملا طبیعی بود چرا که دروازه‌بانی باتجربه و کیفیت رینا نیمکت‌نشینی در هر تیمی را قبول نمی‌کند چه این تیم بایرن‌مونیخ باشد یا هر تیم دیگری.
کلودیو پیزارو
این مهاجم پاراگوئه‌ای بعد از بازگشت به بایرن‌مونیخ همواره نیمکت‌نشین بود و کمتر فرصت بازی به او می‌رسید و این طبیعی بود چرا که از یک طرف بایرن مهاجمان بزرگی در اختیار داشت، از طرف دیگر این بازیکن ۳۶ سال سن داشت و طبیعی بود که فرصت بازی به او نرسد.
 


Page Generated in 0/0059 sec