printlogo


کد خبر: 142100تاریخ: 1394/4/29 00:00
چهارگوشه

تیراندازی به فلسطینی‌ها  در عید فطر
یک جوان فلسطینی در حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به تظاهرات رام‌الله مجروح شد. این تظاهرات به‌رغم حال و هوای عید فطر، برای مطالبه بازگشایی خیابان منطقه القریه که به مدت 13 سال بسته است برگزار شد. سایت مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین همچنین نوشت نیروهای اشغالگر یک راهپیمایی را هم در بلعین سرکوب کردند که در اثر آن تعدادی از جوانان دچار خفگی ناشی از شلیک گاز اشک‌آور شدند ولی به‌رغم شلیک گلوله پلاستیکی توسط اشغالگران، جوانان فلسطینی با پرتاب سنگ راه آنان را سد کردند.

داعش السبسی را تهدید کرد
عناصر تروریستی داعش، جمعه گذشته با انتشار یک نوار ویدئویی اعلام کردند باجی قائد السبسی، رئیس‌جمهور تونس و راشد الغنوشی، رئیس حزب النهضه را خواهند کشت. به نظر می‌رسد این تهدیدات در راستای انتقامجویی از کشتار تروریست‌های وابسته به داعش توسط نیروهای امنیتی و ارتش تونس است. از زمان آغاز بحران در سوریه، شمار زیادی از تونس به گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند. تابعیت سعودی و تونسی در صدر ملیت تروریست‌ها در سوریه قرار دارد.

رئیس ستاد ارتش آمریکا:
داعش مشکلی 10 تا 20 ساله
رئیس ستاد ارتش آمریکا با یک یا 2 دهه‌ای توصیف کردن معضل بلندمدت داعش عملا زمینه را برای توجیه حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه آماده کرد و این در حالی است که تا پیش از این  بلندمدت‌ترین برآورد از تداوم معضل داعش در پنتاگون 3 تا 5 سال بوده است. اما به گزارش رویترز، ژنرال «ری اودیرنو» رئیس ستاد ارتش آمریکا اخیرا به کاخ سفید هشدار داده است که ارزیابی دولت اوباما اشتباه است و مبارزه با داعش ممکن است سال‌ها طول بکشد: «به نظر من، داعش یک مشکل 10 تا 20 ساله است، این یک مشکل 2 ساله نیست. دولت اعلام کرده است که مبارزه با داعش 3 تا 5 سال طول خواهد کشید. من فکر می‌کنم برای شکست داعش، زمان بیشتری نیاز خواهد بود». این ژنرال چهارستاره در آستانه بازنشستگی همچنین مساله داعش را علاوه بر یک ابعاد نظامی دارای ابعاد اقتصادی و دیپلماتیک دانسته و بعد زمینه مداخله آمریکا را مستقیما چیده است: «باید آنها را از عراق و سوریه ریشه‌کن کنیم». او سپس به انتقاد از کاهش بودجه ارتش آمریکا پرداخت و تلویحا تهدید به نافرمانی ارتش از کاخ سفید در صورت افزایش نیافتن بودجه کرد: «ارتش قادر نخواهد بود تا هر چیزی را که از آن درخواست می‌شود، انجام دهد!»
 


Page Generated in 0/0049 sec