printlogo


کد خبر: 142394تاریخ: 1394/5/4 00:00
نایب‌رئیس هیأت‌مدیره سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد
بدهی 93 هزار میلیاردی دولت به تأمین اجتماعی

گروه اجتماعی: نایب‌رئیس هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی از بدهی 93 هزار میلیارد تومانی دولت  به تأمین اجتماعی خبر داد. به‌گزارش فارس، علی حیدری، نایب‌رئیس هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی درباره بدهی 93 هزار میلیارد تومانی دولت اظهار داشت: بدهی‌های دولت منشأ گوناگونی از جمله 3 درصد حق بیمه را دارد.
نایب‌رئیس هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزود: بخشی از بدهی‌ها بابت قرضی است که دولت در زمان جنگ از سازمان تأمین اجتماعی گرفته است، اقشاری را که دولت و مجلس تکلیف کرده‌اند سازمان تأمین اجتماعی بیمه کند و بخشی از سهم حق بیمه کارفرمایی این افراد را دولت تقبل می‌کند و نتیجه این اقدامات این است که در حال حاضر دولت تبدیل به یک کارفرمای بزرگ شده است. حیدری افزود: بخش‌های دولتی نمی‌توانند پول آب و برق را پرداخت نکنند، چرا که انشعابات آنها قطع می‌شود، ولی در صورتی که سهم سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشود، این سازمان نمی‌تواند از لحاظ قانونی و تکلیف اجتماعی، خدمات خود را به بیمه‌شدگان قطع کند.
وی بیان داشت: در اواخر دولت قبل، معادن گل‌گهر سیرجان قرار بود به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود، اما دولت جدید این مصوبه را لغو کرد که از لحاظ کارشناسی کار صحیحی نبود. نایب‌رئیس هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: هیأت‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی مطالعات زیادی را برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی انجام داده و در یک بسته‌ای راهکارهای آن را به دولت پیشنهاد داده است که به 3 رویکرد کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود.


Page Generated in 0/0052 sec