printlogo


کد خبر: 142398تاریخ: 1394/5/4 00:00
نبض جامعه

رئیس‌ سازمان زندان‌ها:
70درصد زندانیان زیر 40سال هستند
 نزدیک به ۷۰ درصد افرادی که در زندان حضور دارند، جوانند و زیر ۴۰ سال سن دارند که مدرک ۴۰ درصد آنها حداکثر سیکل است. به گزارش «وطن امروز»، اصغر جهانگیر، رئیس‌ سازمان زندان‌ها در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان زندان‌ها با وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: ۱۰ درصد زندانیان بی‌سواد هستند. وی افزود: نزدیک به ۷۰ درصد زندانیانی که در زندان هستند، جوان بوده و زیر ۴۰ سال  دارند که ۴۰ درصد آنها دارای حداکثر مدرک سیکل هستند. رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: آموزش یکی از راه‌هایی است که این افراد می‌توانند دوباره وارد جامعه شوند و ما به این افراد به عنوان یک فرد نیازمند در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نگاه می‌کنیم.به گفته جهانگیر،  این افراد که وارد زندان می‌شوند، در سن دانش‌آموزی نیستند و بزرگسال محسوب می‌شوند؛ اما به دلیل تقویت روحیه، آنها را دانش‌آموز خطاب می‌کنیم تا برنامه‌های اصلاحی و تربیتی انجام گیرد.

آغاز انتخاب رشته کنکور از پنجم مرداد
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز فرآیند انتخاب رشته‌ آزمون سراسری 94 از روز دوشنبه، پنجم مرداد ماه خبر داد. حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش آموزش با اعلام این خبر افزود: این مهلت تا دهم مرداد ماه ادامه دارد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی‌ www.sanjesh.org نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. وی به ایسنا عنوان کرد: هر یک از داوطلبان ضرورت دارد با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته که از 31 تیرماه روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته و از طریق باجه‌های روزنامه‌فروشی به صورت مکتوب توزیع می‌شود، نسبت به انتخاب حداکثر 150 کد رشته‌محل از میان کد رشته محل‌های تحصیلی گروه آزمایشی یا گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام و رشته‌ها را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته وارد کنند. مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه داوطلبان باید رشته‌هایی را انتخاب کنند که نسبت به آنها اطلاعات لازم را کسب کرده‌اند، اظهار کرد: داوطلبان باید در انتخاب رشته به جنس‌، مقطع‌، اینکه رشته و دانشگاه انتخابی در نیم سال اول یا دوم دانشجو پذیرش می‌کند، تذکرات پیرامون کد رشته محل‌ها گزینش بومی‌ و... توجه کنند.

سازمان مدیریت بحران خسارت سیل‌زدگان را پرداخت کند
در حوادثی مانند سیل، سازمان مدیریت بحران کشور موظف است خسارات وارد شده را به هموطنان پرداخت کند. مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر‌ تهران با اشاره به سیل و خسارات‌ ناشی از آن در مناطق سولقان و سنگان اظهار ‌داشت: طبق بازدیدهای صورت‌گرفته و گزارش‌های رسیده خسارات زیادی از لحاظ مالی و جانی به این 2 منطقه وارد شده است. وی به فارس بیان کرد: در اینگونه حوادث و در واقع در تأمین‌خسارات ناشی از آن، سازمان مدیریت بحران کشور مسؤولیت پرداخت خسارات را برعهده دارد. چمران افزود: در حادثه سیلاب، شهرداری تهران از همان ابتدا اقدامات لازم را برای کاهش خسارات و کمک به اهالی منطقه انجام داده است که در این زمینه قابل تقدیر است.
 


Page Generated in 0/0058 sec