printlogo


کد خبر: 142411تاریخ: 1394/5/4 00:00
اخبار

تولید انیمیشن «سرو هشت» با محوریت شهدای غواص
تولید انیمیشن رئال «سرو هشت» با موضوع تجلیل از رزمندگان 8 سال دفاع‌مقدس و با محوریت غواصان شهید به همت دانشگاه صنعتی شریف، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بخش‌خصوصی آغاز شد. به گزارش تسنیم، تولید انیمیشن رئال سرو هشت با موضوع تجلیل از رزمندگان 8 سال دفاع‌مقدس و با محوریت غواصان شهید به همت دانشگاه صنعتی شریف، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بخش‌خصوصی آغاز شد. محمدصالح لباف‌زاده، دبیر علمی سمپوزیوم بین‌المللی انیمیشن بازی‌های رایانه‌ای؛ دانش و تجارت جهانی با اعلام این خبر گفت: پروژه سرو هشت یک انیمیشن رئال 2هزار و 500 دقیقه‌ای است که سرداران شهید و رزمندگان دفاع‌مقدس با چهره واقعی خود در آن ایفای ‌نقش می‌کنند. حدود 2هزار و 500 هنرمند کشورمان در تولید انیمیشن سرو هشت با ما همکاری داشته‌اند. وی درباره برنامه‌های ویژه سمپوزیوم بین‌المللی انیمیشن بازی‌های رایانه‌ای نیز گفت: این سمپوزیوم در روزهای 27 و 28 بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود که در حاشیه آن شاهد رونمایی از نخستین
فن بازار بین‌المللی انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای خواهیم بود.

«خلوت انس» شاعران جوان انقلاب در آستانه انتشار
رضا اسماعیلی از انتشار چهارمین جلد از «خلوت انس» خبر داد و گفت: در این جلد، بیشتر به شاعران جوان پرداخته خواهد شد.  به گزارش تسنیم، رضا اسماعیلی، شاعر و منتقد ادبی با اشاره به انجام مراحل نگارش جلد چهارم «خلوت انس» گفت: این جلد بنابر توصیه استاد مشفق کاشانی انجام می‌شود. جلد اخیر شامل زندگینامه شاعران انقلاب است که تعداد قابل توجهی از آنها جوانان هستند.  وی ادامه داد: برای نگارش این اثر احتیاج به تأمل بیشتری داریم. علاوه بر این زندگینامه شاعران نیز برای تدوین نهایی نیاز است که البته تعدادی از آنها فراهم شده و مابقی نیازمند کمک خانواده زنده‌یاد مشفق کاشانی است. در مجموع نیمی از کار به اتمام رسیده است و امیدوارم امسال به اتمام برسد.  اسماعیلی پیش‌تر به چگونگی نگارش این کتاب اشاره کرد و گفت: داستان «خلوت انس» به این شکل بود که جلد اول این کتاب حدود 20 سال گذشته چاپ شده بود و مشتاق بودم که این تذکره ادبی تداوم پیدا کند و مجلدات بعدی آن چاپ شود، در نشستی که در انجمن قلم برگزار شد با اشتیاق فراوان خدمت استاد عرض کردم که دوست دارم جلد دوم کتاب «خلوت انس» نیز به چاپ برسد و هر کمکی که به‌عنوان یک شاگرد از دستم ساخته است، ان‌شا‌‌ءالله در خدمت هستم، استاد هم با بزرگواری در واقع این همکاری را پذیرفتند و ما کار را شروع کردیم.

غافلگیری بزرگ در فیلم جدید «ده‌نمکی»
فیلم سینمایی «رسوایی ۲» در حالی تا 2 هفته دیگر کلید می‌خورد که در این فیلم با بازی «اکبر عبدی» شاهد یک داستان غافلگیرکننده از سوی مسعود‌ ده‌نمکی خواهیم بود و در مسیر این فیلم دردسرهای عجیبی برای حاج یوسف اتفاق می‌افتد.  به گزارش فارس، چندی است که مسعود ده‌نمکی در پیش‌تولید فیلم سینمایی «رسوایی 2» به سر می‌برد و در تدارک این است که هر چه زودتر فیلمبرداری این فیلم سینمایی را آغاز کند. براساس این گزارش، طی این مدت خبرهایی از این پروژه سینمایی به گوش رسید مانند کناره‌گیری شیلا خداداد از حضور در این پروژه سینمایی به دلیل تداخل زمانی حضورش در یکی دیگر از فیلم‌های سینمایی که به همین دلیل سحر قریشی جایگزین وی شد تا فرصت حضور در «رسوایی 2» را به دست بیاورد. همچنین طی این مدت درباره داستان فیلم به نکاتی اشاره شده است مانند اینکه قصه «رسوایی 2» قصه‌ای تخیلی است. بر پایه این گزارش، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فیلم سینمایی «رسوایی 2» با بازی اکبر عبدی در نقش یک روحانی به نام «حاج یوسف» در 15 مرداد ماه کلید خواهد خورد البته مسعود‌ده‌نمکی در تاریخ 15 تیرماه از ستاد فرماندهی مدیریت بحران تهران بازدید کرد که قطعاً برای همکاری دوجانبه بوده است و زلزله نقطه مشترک فیلم سینمایی «رسوایی 2» با ستاد فرماندهی مدیریت بحران تهران بوده است.
 


Page Generated in 0/0057 sec