printlogo


کد خبر: 142412تاریخ: 1394/5/4 00:00
رویدادها

مستند «سوغات فرانسوی»  بسته‌ای از جنایت ننگین
مستند «سوغات فرانسوی» ساخته‌ مرتضی اصفهانی، سندی از جنایات دولت فرانسه در قبال ایران را بازگو می‌کند که منجر به شیوع بیماری‌ای ناشناس در ایران شد. به گزارش «وطن امروز» به نقل از دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، با قوت گرفتن احتمال سفر «لوران فابیوس» عامل اصلی پرونده فروش خون‌های آلوده به ایران، جشنواره مردمی فیلم عمار تصمیم به اکران مستند «سوغات فرانسوی» در هفته پیش‌رو دارد. مستند «سوغات فرانسوی» به بررسی پرونده فرآورده‌های خونی که فرانسه در دهه 80 میلادی به ایران فروخته بود می‌پردازد. قربانیان این فرآورده‌های خونی آلوده به ویروس ایدز حدود 1000 نفر از هموطنان ایرانی بودند که اکثرا از بیماری هموفیلی رنج می‌بردند. فرانسه هرگز از ایران به خاطر فروختن داروهای آلوده معذرت‌خواهی نکرد و حاضر به پرداخت غرامت نشد. متهم اصلی این پرونده لوران فابیوس، وزیر خارجه کنونی فرانسه است.

سوالاتی از عاشورا تا غدیر در «جدول‌های متنوع مذهبی»
کتاب «جدول‌های متنوع مذهبی» اثری است از حسین کریمشاهی‌بیدگلی برای گروه سنی نوجوان که به کمک آن می‌توان اطلاعات عمومی مخاطب را افزایش داد. به گزارش تسنیم، کتاب «جدول‌های متنوع مذهبی»، نوشته‌ حسین کریمشاهی‌بیدگلی یکی از بهترین پیشنهادها برای مطالعه گروه سنی نوجوان است که سبب می‌شود مخاطب با پیدا کردن راه‌حل جدول‌های طراحی شده، اطلاعات عمومی‌اش درباره مسائل مختلف مذهبی بالا برود. پیش‌گفتار، عاشورا، سه‌بعدی، رفت و برگشت، گنبد گلدسته، نامه‌های قرآنی، صحیفه‌ سجادیه، احادیث غدیریه به همراه شرح در متن و کلید و جدول‌ها در این کتاب از جمله بخش‌های متنوعی است که در «جدول‌های متنوع مذهبی» گنجانده شده است.

دفاع سرسخت مجری «جشن رمضان» از «ماه عسل»
کاظم احمدزاده در واکنش به حاشیه‌های میهمانان برنامه «ماه عسل» گفت:‌ انتخاب و دعوت از میهمانان احسان علیخانی مانند حرکت روی لبه تیغ است. کاظم احمدزاده، مجری مشهور تلویزیون در گفت‌وگو با تسنیم، در اظهارنظری به حاشیه‌های برنامه «ماه عسل» احسان علیخانی واکنش نشان داد و گفت: من به عنوان یک برنامه‌ساز در رسانه ملی می‌دانم که انتخاب و دعوت میهمانان از سراسر ایران و آوردن آنها به تهران برای یک برنامه زنده با مخاطب میلیونی به چه‌میزان کار‌ سخت و دشواری است. وی افزود: احسان علیخانی برای ساخت هر سری از «ماه عسل» زحمات زیادی کشیده است و واقعا سالی یک‌بار در رسانه ملی با جان و دل برنامه اجرا می‌کند و چون هدفش خدمت به مردم و جامعه است هرگز از این نوع برخوردها ناراحت نمی‌شود. احمدزاده اضافه کرد: این کار احسان حرکت روی لبه تیغ است و این برخوردها بی‌انصافی است. نباید چشم روی همه چیز بست و یکطرفه قضاوت کرد. زمانی که برای خرید میوه می‌روید حتما لابه‌لای آنها 2 تا میوه کرم خورده هم پیدا می‌شود. وی تصریح کرد:  انسان جایز‌الخطاست و اصلا انسان بی‌خطا وجود ندارد. درباره احسان و برنامه «ماه عسل» امسال کم‌لطفی زیادی شده است.

ریما رامین‌فر: از فضای مجازی گریزانم
ریما رامین‌فر درباره‌ فعالیت هنرمندان در فضای مجازی و قوانین نظارتی که اخیرا در این باره اعمال شده است، گفت: من آدمی هستم که بشدت از فضای مجازی گریزانم؛ یعنی اصلا نمی‌توانم چرایی این فضا را درک کنم البته قطعا یکسری ویژگی‌های مثبت در آن وجود دارد که این همه علاقه‌مند را به خود جذب کرده است. به گزارش ایسنا، بازیگر سریال «پایتخت» خاطرنشان کرد: من به‌عنوان یک هنرمند که در عرصه‌ هنر تصویر مشغول به کار هستم، زمانی که جلوی دوربین هستم با زمانی که دارم به عنوان یک شهروند زندگی می‌کنم 2 مقوله‌ تفکیک شده است و دوست ندارم که لحظه‌های زندگی‌ام را در ویترین قرار بدهم و به طور کل این موضوع برای من غیرقابل فهم است. ریما رامین‌فر درباره‌ کار جدید خود عنوان کرد: بعد از اتمام «پایتخت» نیاز به یک استراحت طولانی‌مدت دارم و فعلا قصد شروع کار جدید را ندارم.


Page Generated in 0/0143 sec