printlogo


کد خبر: 142428تاریخ: 1394/5/4 00:00
سرخط خبر

 در حالی دولت واردات مخازن «سی‌ان‌جی» مورد نیاز خودروسازان را ممنوع اعلام کرده که برخی خودروسازان در تلاش هستند به بهانه‌های مختلف واردات گسترده این مخازن را از سر بگیرند.
 سازمان جهانی خواربار و کشاورزی(فائو) پیش‌بینی کرد تولید غلات ایران در سال زراعی جاری با افزایش ۱۰۰ هزار تنی نسبت به سال قبل مواجه شود و به ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن برسد.
 پیروز حناچی، دبیر شورایعالی معماری و شهرسازی گفت: انتقال پایتخت از تهران نیازمند بسترها و زیرساخت‌های مناسب قانونی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و طرحی نیست که بتواند مشکلات را حل کند.
 رضا شیوا، رئیس شورای رقابت با بیان اینکه شرط برگزاری جلسات جدید شورای رقابت معرفی همه نمایندگان و تکمیل اعضاست، گفت: اتاق بازرگانی ایران، قوه قضائیه، قوه مقننه و اتاق تعاون اسامی نمایندگان جدید خود را به شورا ارسال نکرده‌اند.
 پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران به تشریح مهم‌ترین ضرورت‌های فضای اقتصادی در دوران پساتحریم پرداخت و گفت: از ماه سپتامبر (مصادف با شهریور) که تعطیلات تابستانی اروپا به پایان می‌رسد شاهد سفرهای بیشتر هیات‌های اروپایی به ایران برای فعالیت‌های اقتصادی خواهیم بود.
 قاسم فلاحتی، دبیر انجمن کارخانجات تصفیه‌کنندگان شکر خام گفت: برای تامین نیاز کشور و ظرفیت کارخانه‌های قند کشور نیاز به واردات ۵۰۰ تا ۶۰۰ تن شکر داریم که مسؤولان دولتی با آن موافقت نکرده‌اند.
 کورش پرویزیان، رئیس شورایعالی کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور ۶ اقدام را برای بهبود عملکرد نظام بانکی پیشنهاد کرد.
 ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه با مدیران عامل بانک‌ها گفت: بانک‌ها از انجام فعالیت‌هایی که در «برنامه جامع اقدام مشترک» آزاد نشده‌اند، اجتناب کنند.
 علی عسکری، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از دریافت 4 میلیون و 800 هزار فقره اظهارنامه الکترونیکی تا پایان تیر امسال خبر داد.
 تازه‌ترین آمار رسمی از تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد در 5 ماه نخست اجرای موافقتنامه ترجیحی، تراز تجاری ایران با ترکیه درباره کالاهای ترجیحی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 برابر افزایش یافته و به 44 میلیون دلار رسیده است. مجموع صادرات ایران به ترکیه در این 5 ماه در اقلام کالایی ترجیح گرفته شده از ترکیه برابر 11/84 میلیون دلار بوده است.
 


Page Generated in 0/0048 sec