printlogo


کد خبر: 142442تاریخ: 1394/5/4 00:00
چهارگوشه

اعدام عروس و داماد به دست داعش
حیوانات داعشی حتی به عروس و داماد اهل سنت عراقی هم رحم نکردند. در روزهایی که داعش در شهر اشغالی  فلوجه توسط نیروهای آزادیبخش ارتش و مردمی عراق محاصره شده است تکفیری‌ها عملا مردم شهر را که 5/1 سال پیش در هنگام سقوط فلوجه حامی‌شان بودند گروگان گرفته‌اند و از ترس شورش داخلی به هر بهانه‌ای وحشت‌آفرینی می‌کنند. در آخرین جنایت، آنها  یک زوج تازه ازدواج کرده را به دلیل عدم پیروی از قوانین داعش در ثبت عقد ازدواج، اعدام کردند. به گزارش العالم، تروریست‌ها مدعی شده‌اند شرایط عقد این عروس و داماد مغایر با شرایط تعیین شده توسط خلیفه تکفیری‌ها بوده است.

ازسرگیری روابط دیپلماتیک تونس و سوریه
منابعی در وزارت خارجه تونس اعلام کردند تونس روابط دیپلماتیک خود با سوریه را از سرگرفته و ابراهیم الفواری را به‌عنوان کنسول خود در دمشق تعیین کرده است. روابط دیپلماتیک سوریه و تونس در فوریه 2012 به دلیل درگیری‌ها در سوریه قطع شد. تونس چندین دوره میزبان کنفرانس مخالفان سوریه و کشورهای عضو گروه به‌اصلاح دوستان سوریه بوده است اما دولت جدید این کشور تاکنون موضع تندی علیه دمشق اتخاذ نکرده است و انتظار می‌رود بزودی سفارت این کشور در سوریه فعالیت خود را از سر بگیرد.

204 مورد تیراندازی در 2015 آمریکا
با وقوع یک کشتار گسترده دیگر در آمریکا و افزایش مناقشه بر سر مساله کنترل مالکیت سلاح تاکنون در سال 2015، 204 کشتار گسترده با استفاده از تیراندازی در آمریکا صورت گرفته است. روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت اگرچه اکثر کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا این تیراندازی‌ها را محکوم کردند اما هیچ یک از آنها سیاستی به عنوان راه حل خشونت‌های مسلحانه مطرح نکرده‌اند و این نشان‌دهنده این حقیقت است که قوانین مربوط به مالکیت سلاح به لحاظ سیاسی حساسیت‌برانگیز است.

حمله مسلحانه به سینمایی در آمریکا
فرد مسلحی با حمله به سینمایی در ایالت لوئیزیانا در جنوب شرقی آمریکا، جان 2 تن را گرفت و پیش از کشتن خودش دست‌کم 7 تن دیگر را مجروح کرد. منابع امنیتی آمریکا اعلام کردند، این تیراندازی مرگبار عصر پنجشنبه در سینمایی در «لافایت» در ایالت لوئیزیانا رخ داد. فرد مهاجم یک سفیدپوست 58 ساله بود که پس از حمله خود را کشت. به گفته پلیس، فرد مهاجم شناسایی شده است و به نظر می‌رسد تنها وارد عمل شده و هیچ همدست دیگری ندارد.

5 سال حبس برای نخست‌وزیر مبارک
منابع قضایی مصر اعلام کردند دادگاه کیفری این کشور با بازنگری در پرونده فساد مالی احمد نظیف، نخست‌وزیر پیشین این کشور و سرقت میلیون‌ها پوند در دوره نخست‌وزیری، وی را به 5 سال زندان محکوم کرد. نظیف در دوره ریاست‌جمهوری حسنی مبارک، رئیس‌جمهور پیشین این کشور سمت نخست‌وزیری را برعهده داشت اما با آغاز تظاهرات مردمی که در سال 2011 به برکناری مبارک منجر شد، نظیف استعفا کرد. همچنین این دادگاه 2 پسر نظیف را به پرداخت مبلغ 48 میلیون و 313 هزار پوند محکوم کرد.

انتقاد نیجریه از آمریکا
محمدو بوهاری، رئیس‌جمهور نیجریه از آمریکا به دلیل امتناع از ارائه تسلیحات به سربازان این کشور برای مقابله با پیکارجویان بوکوحرام انتقاد کرد. او گفت واشنگتن با اجتناب از رساندن تسلیحات به نیروهای نیجریه، تروریست‌های تکفیری را در کشورش «کمک و تشویق» می‌کند. بوهاری به قانون «لیهی» که در سال 1997 در آمریکا تصویب شد و براساس آن دولت ایالات‌متحده حق ندارد به کشورهایی که حقوق‌بشر در آنها نقض می‌شود اسلحه صادر کند اشاره کرد و افزود ارتش کشورش از داشتن «تسلیحات و فناوری مناسب محروم است، تسلیحاتی که اگر اتهام نقض حقوق‌بشر(توسط آمریکا) در کار نبود»، در اختیار این نیروها قرار می‌گرفت.
 


Page Generated in 0/0053 sec