printlogo


کد خبر: 142481تاریخ: 1394/5/5 00:00
چهارگوشه

خطاب ویژ  نصرالله  به داوود اغلو
سید‌حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود در رد ادعای نخست وزیر ترکیه مبنی بر اینکه داعش تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه است، جمله ویژه‌ای را خطاب به وی بیان کرد. به‌گزارش مشرق به‌نقل از پایگاه خبری النشره، سید‌حسن نصرالله طی سخنرانی در جشن فارغ‌التحصیلی فرزندان شاهد در بخشی از سخنان خود تاکید کرد ترکیه بدون شک حامی داعش است. او گفت: وقتی که داوود اغلو، نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید داعش تهدیدی برای امنیت ملی ما است باید به او گفت «آره صبح بخیر!»

درگیری گسترده در مسجدالاقصی
نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دیروز به مسجدالاقصی یورش بردند و درگیری‌های گسترده‌ای در صحن مسجدالاقصی رخ داد. نیروهای رژیم صهیونیستی در یورش به مسجد «القبلی» در مسجدالاقصی، به نگهبانان و خادمان این مسجد حمله کردند. خبرگزاری «آناتولی» از زخمی شدن مدیر مسجدالاقصی و ۵ تن از محافظان او در پی ضرب و جرح نظامیان صهیونیستی خبر داد. ده‌ها شهروند فلسطینی از شنبه‌شب در این مسجد شریف معتکف شده بودند تا در برابر تهدیدات گروه‌های موسوم به حامی «معبد» از این مسجد محافظت کنند.

«جان جهادی» فرار کرد
یک نشریه انگلیسی گزارش داد جلاد انگلیسی بدنام داعش مشهور به «جان جهادی» که در چند ویدئوی پربازدید منتشر شده از اعدام‌های این گروه تروریستی اقدام به بریدن سر قربانیان کرده بود، از ترس اینکه به دست دیگر تروریست‌های این گروه به سرنوشت قربانیانش دچار شود، از مناطق تحت کنترل داعش فرار کرده است. براساس این گزارش، شهرت مرگبار جان جهادی که از طریق ویدئوهای بی‌رحمانه اعدام‌های او به دست آمد، اکنون به ضرر وی تمام شده است و تروریست‌های داعش به دنبال شکار جلاد ستاره این فیلم‌ها هستند.

حمایت اوباما از همجنس‌گرایی در کنیا
 باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان نخستین سفر خود به سرزمین پدری‌اش، در صحبت‌هایش به مساله «رعایت حقوق همجنس‌گرایان» اشاره کرد و گفت: من به‌عنوان یک آفریقایی-آمریکایی درباره آنچه علیه همجنس‌گرایان در آفریقا صورت می‌گیرد نگران هستم. در هیچ یک از کشورهای قاره سیاه نباید به تبعیض جنسیتی پرداخته شود. در کنیا همانند بسیاری از کشورهای آفریقا همجنس‌گرایی ممنوع است. در همین حال، رئیس‌جمهوری کنیا نیز گفته مساله همجنس‌گرایی مهم‌ترین دغدغه مردم این کشور نیست.

دخالت آمریکا در آشوب ارمنستان
رسانه‌های روسیه از افشای یک سند مکتوب سازمان USAID درباره طرح این سازمان آمریکایی برای تشدید اعتراضات خیابانی علیه دولت ارمنستان و نارضایتی این سازمان از عدم تشدید این اعتراضات خبر دادند. طبق این گزارش، در نامه محرمانه، رئیس نمایندگی سازمان آمریکایی USAID در ارمنستان به رئیس دفتر مجمع شهروندی هلسینکی در وانادزور ارمنستان آمده است: «این نامه را برای بیان ناراحتی مان از کاهش اعتراضات در ایروان می‌نویسم. به‌رغم ابراز اطمینان شما درباره پافشاری مردم ارمنستان بر خواسته‌های خود، شاهد نه‌تنها کاهش اعتراضات، بلکه تبدیل آن به مذاکره با دولت و پرهیز از مطالبات سیاسی هستیم. شما نتوانسته‌اید از منابعی که در اختیارتان قرار داده شده بود، به خوبی استفاده کنید». گفتنی است در حدود یک ماه پیش، ایروان، شاهد تجمع و تحصن اعتراض‌کنندگان به افزایش بهای سوخت در این کشور بود.

پیشروی ارتش سوریه در الحسکه
یگان‌های ارتش سوریه در استان الحسکه با همکاری گروه‌های ملی موفق شدند در تعقیب تروریست‌های داعش در تعدادی از محله‌های این شهر پیشرفت چشمگیری حاصل کنند به گونه‌ای که کنترل شهرک ورزشی و مرکز فرهنگی الحسکه را به‌دست گرفته‌اند. یک منبع نظامی در این باره گفت ارتش سوریه در اطراف 2 محله النشوه شرقی و النشوه غربی پیشرفت‌هایی حاصل کرده و به اعلان این دو منطقه به‌عنوان منطقه امن خالی از تروریست‌ها نزدیک شده است.


Page Generated in 0/0049 sec