printlogo


کد خبر: 142485تاریخ: 1394/5/5 00:00
اخبار

جشنواره فرهنگی - ورزشی  «المپیک و کودکان»
در دومین روز از هفته المپیک و ورزش‌های همگانی، بیش از 100 کودک به همراه خانواده‌های خود در کمیته ملی المپیک حاضر شدند تا در جشنواره ورزشی المپیک و کودکان شرکت کنند. این برنامه از ساعت 9 یکشنبه در کمیته ملی المپیک آغاز شد و کیومرث هاشمی و شاهرخ شهنازی، رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک به همراه دکتر علی مجدآرا، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در محل برگزاری برنامه حاضر شدند و در پایان جوایزی به کودکان شرکت‌کننده اهدا کردند.

تست پزشکی پروپیچ برای حضور در استقلال
مسؤول کمیته نقل‌وانتقالات استقلال می‌گوید پیش از این با بازیکن کروات به توافق رسیده‌اند و در صورتی که تست پزشکی او تایید شود با او قرارداد می‌بندند. علی نظری‌جویباری درباره حضور بازیکن کروات در این تیم گفت: پروپیچ  وارد تهران شده و در تست پزشکی تیم شرکت می‌کند. با او پیش از این به توافق رسیده‌ایم و حتی رضایتنامه‌اش صادر شده است. وی ادامه داد: اگر او در تست‌های پزشکی موفق و سلامتش تایید شود با او قرارداد می‌بندیم. جویباری همچنین درباره یعقوب کریمی نیز اظهار کرد: او به اصفهان رفته تا رضایتنامه‌اش را دریافت کند و بزودی به تهران بازمی‌گردد. مسؤول کمیته نقل‌وانتقالات استقلال در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود بین او و افشارزاده دلخوری به وجود آمده، خاطرنشان کرد: با کسی قهر نیستم و از کسی هم دلخوری ندارم. تمام این صحبت‌ها شایعه است. او در پایان تاکید کرد: بیک‌زاده در استقلال ماندنی شد اما صادقی باید از تیم ما برود.

رد پیشنهاد نجومی PSG برای جذب رونالدو
نشریه «روتانا»، نزدیک به مالکان قطری باشگاه پاری‌سن‌ژرمن فاش کرد رئال مادرید پیشنهاد 120 میلیون یورویی PSG برای جذب رونالدو را رد کرده است.4 جولای بود که خبر سفر فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال مادرید به قطر و ملاقات او با مالکان باشگاه پاری‌سن‌ژرمن در آن کشور بازتاب وسیعی در رسانه‌های اسپانیایی داشت. با اینکه به‌صورت رسمی، هدف از این سفر اعلام نشده بود اما در اسپانیا یکی از اهداف رئیس باشگاه رئال مادرید از ملاقات با مالکان قطری PSG، مذاکره برای فروش رونالدو عنوان شد. پس از گذشت تقریبا 3 هفته از آن ملاقات، روز گذشته نشریه روتانا به نقل از منابع نزدیک به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن فاش کرد در جریان آن ملاقات، قطری‌ها به پرس پیشنهادی 120 میلیونی برای به خدمت گرفتن کریستیانو رونالدو ارائه دادند که بلافاصله از سوی رئیس باشگاه رئال‌مادرید رد شده است. در آن مقطع، مالکان PSG قصد داشتند با خرید رونالدو، زمینه پیوستن زلاتان به میلان را فراهم کنند اما به هدف خود نرسیدند. پاری‌سن‌ژرمن مدت‌هاست که در پی جذب رونالدو است و حالا که محرومیت‌های مالی این باشگاه نیز از سوی یوفا تعلیق شده، مشکلی هم برای هزینه‌های نجومی در بازار نقل‌وانتقالات ندارد.

پدیده جوان لاماسیا هدف جدید گوآردیولا
سرمربی اسپانیایی باواریایی‌ها قصد بازگشت به خانه قدیمی‌اش را دارد تا یکی از محصولات آکادمی تیم پیشین خود را به خدمت بگیرد. نشریه مارکای اسپانیا نوشته است نگاه پپ گوآردیولا دوباره به لاماسیا، آکادمی فوتبال باشگاه بارسلونا دوخته شده است و او می‌خواهد یکی دیگر از بازیکنان مستعد این آکادمی را به خدمت بگیرد. گوآردیولا که 2 سال پیش تیاگو آلکانتارا، یکی از بازیکنان پرورش یافته لاماسیا را با خود به بایرن مونیخ برد، حالا یکی دیگر از بازیکنان این آکادمی با نام آداما ترائوره دیارا را هدف گرفته است. آداما بازیکنی 19 ساله است که در حال حاضر برای تیم بارسلونای B بازی می‌کند و البته 2 بار هم سابقه بازی برای تیم اصلی باشگاه بارسلونا را دارد. این بازیکن که رگ و ریشه‌اش مربوط به کشور مالی است، سال 2004 و در 8 سالگی به آکادمی لاماسیا پیوست و برای مدت کوتاهی هم در رده جوانان باشگاه اوسپیتالت اسپانیا که شهر زادگاهش هم هست، بازی کرد. آداما که سابقه بازی در تمام رده‌های پایه فوتبال اسپانیا را هم دارد، 2 فصل پیش در ماه نوامبر برای تیم اصلی باشگاه بارسلونا به میدان رفت. او در دقیقه 82 بازی بارسا برابر گرانادا که با پیروزی 4 بر صفر کاتالان‌ها خاتمه یافت، جای نیمار را گرفت و 3 روز پس از آن هم به عنوان جانشین سسک فابرگاس در دقیقه 82 بازی بارسا - آژاکس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، اولین بازی بین‌المللی‌‌اش را انجام داد.
 


Page Generated in 0/0039 sec