printlogo


کد خبر: 142491تاریخ: 1394/5/5 00:00
اخبار

رونمایی از مستند «کربلای ۹۴» در چهلم تشییع شهدای غواص
سفیرفیلم از انتشار مستندی با موضوع شهدای غواص به نام‌ «کربلای ۹۴» در آستانه چهلم تشییع ۱۷۵ غواص شهید در تهران خبر داد. به گزارش تسنیم، مرکز سفیر فیلم از انتشار مستندی با موضوع شهدای غواص به نام‌ «کربلای 94» در آستانه چهلم تشییع 175 غواص شهید در تهران خبر داد. مستند «کربلای 94» به کارگردانی محمدرضا امامقلی، اثری
نیمه‌بلند است که تلاش در شناساندن پیام شهدای غواص به مردم دارد. در این مستند با تعدادی از همرزمان شهدای غواص که در عملیات ام‌الرصاص حضور داشته‌اند و شاهد مظلومیت شهدای غواص بوده‌اند، مصاحبه شده است و تصاویری اختصاصی از این عملیات در این مستند به نمایش درخواهد آمد. واقعه تشییع شهدای غواص در تهران به تعبیر رهبر معظم انقلاب یکی از حوادث به یاد ماندنی انقلاب اسلامی بود.

رقابت ۱۵۰ فیلمنامه‌نویس در اولین مسابقه فیلمنامه‌نویسی پیامبر(ص)
با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه نخستین مسابقه فیلمنامه‌نویسی پیامبر ‌رحمت(ص) ۲۵۹ فیلمنامه از ۱۵۰ فیلمنامه‌نویس متقاضی شرکت در این جشنواره شدند. به‌گزارش تسنیم، 259 فیلمنامه با محوریت مضمونی سیره و اخلاق پیامبر ‌رحمت(ص) در جامعه امروز متقاضی شرکت در نخستین مسابقه فیلمنامه‌نویسی پیامبر رحمت(ص) شدند. با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به دبیرخانه نخستین مسابقه فیلمنامه‌نویسی پیامبر رحمت(ص) 259 فیلمنامه از 150 فیلمنامه‌نویس متقاضی شرکت در این جشنواره شدند. بنا بر این گزارش از بین این تعداد 197 فیلمنامه در بخش آزاد و 62 فیلمنامه در بخش اقتباسی برای شرکت در این مسابقه ثبت‌نام شده است. آثار ارسالی تا نیمه مردادماه انتخاب و داوری خواهند شد.

معرفی برندگان مسابقه عکاسی  «فصل شیدایی»
همزمان با آیین تجلیل از عوامل نمایش بزرگ فصل شیدایی که به همت سازمان هنری، رسانه‌ای اوج برگزار شد، برندگان مسابقه عکاسی فصل شیدایی معرفی شدند. به‌گزارش تسنیم، آیین تجلیل از عوامل این نمایش، عصر شنبه 3مرداد با حضور احسان محمدحسنی، مسؤول سازمان هنری - رسانه‌ای اوج و علیرضا کوهفر، مدیر مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا)، در پاتوق نخلستان سازمان
هنری - رسانه‌ای اوج برگزار شد. بنا‌بر اعلام این خبر، در طول برگزاری این آیین، رسالت بوذری، رئیس هیأت داوران مسابقه عکاسی فصل شیدایی با قرائت بیانیه هیأت داوران، اسامی برندگان این مسابقه را اعلام کرد و جوایز نفرات برگزیده به خالقان آثار برتر اهدا شد. طبق اعلام هیأت داوران مسابقه عکاسی فصل شیدایی که متشکل است از آقایان رسالت بوذری، ساتیار امامی، کورش زارعی، سعید اسماعیلی و امیرحسین مدرس، جایزه اول این مسابقه شامل لوح سپاس و یک عدد سکه تمام‌بهار آزادی به مرضیه سلیمانی از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) اختصاص یافت. عبدالمجید قوامی نیز  جایزه دوم این مسابقه شامل لوح سپاس و یک عدد نیم‌سکه بهار آزادی را دریافت کرد و جایزه سوم شامل لوح سپاس و یک عدد ربع‌سکه بهار آزادی به شایان محرابی از آژانس عکس تهران اعطا شد. همچنین هیأت داوران، سید ضیاءالدین صفویان، عادل باخدا (از همدان)، علی دهقان (از گرگان)، رضا حاجوی، تقوی‌سادات حیدری و مهدی شاه‌محمدی را حائز دریافت لوح‌سپاس و هدیه ویژه فرهنگی دانست.

پخش «زندگی یک آدم خوشبخت» در شبکه افق
این هفته مجموعه مستند «مهاجران» با عنوان زندگی یک آدم خوشبخت از شبکه افق پخش می‌شود. به‌گزارش تسنیم، مجموعه مستند «مهاجران» درباره ایرانیانی است که روزگاری بار سفر بسته و از کشور آبا ‌و‌ اجدادی خود راهی دیار غربت شده‌اند، کار و تحصیل یا زندگی دائمی در این کشورها هدف این افراد بوده و حال، آنها از تجربیات خود می‌گویند. این قسمت از مجموعه مهاجران با عنوان «زندگی یک آدم خوشبخت» به داستان زندگی کامران هادی می‌پردازد. محمد‌علی فارسی تهیه‌کننده و کارگردان این مستند است که این هفته دوشنبه 5 مردادماه ساعت 21 و تکرار آن روز بعد ساعت 15 از شبکه افق پخش خواهد شد.


Page Generated in 0/0056 sec