printlogo


کد خبر: 142492تاریخ: 1394/5/5 00:00
رویدادها

شب شعر «اربعین دریا» به یاد غواصان شهید
سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران همزمان با اربعین شهدای غواص، شب شعر «اربعین دریا» را با حضور تعدادی از شاعران برگزار می‌کند. به گزارش تسنیم، شب شعر «اربعین دریا» همزمان با چهلمین روز تشییع باشکوه 170 شهید دوران دفاع مقدس و شهدای غواص عملیات کربلای 4 روز دوشنبه، پنجم مرداد، در پردیس سینمایی رازی برگزار می‌شود. علیرضا قزوه، سعید بیابانکی، میلاد عرفان‌پور، مصطفی محدثی‌خراسانی، محمود حبیبی کسبی، محسن عرب‌خالقی، حامد عسگری و محمدحسن جمشیدی از جمله چهره‌هایی هستند که در این شب شعر تازه‌ترین سروده‌های خود را در رثای شهیدان قرائت می‌کنند. شب شعر «اربعین دریا» ساعت 18 روز دوشنبه آغاز می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در برنامه به پردیس سینمایی رازی واقع در خیابان هلال‌احمر، نرسیده به میدان رازی مراجعه کنند.

بخش ویژه حضرت شاهچراغ در جشنواره هنرهای تجسمی رضوی
طاهره چک: دبیر جشنواره هنرهای تجسمی رضوی از میزبانی سومین حرم اهل‌بیت از این جشنواره خبر داد و گفت: زندگی و آثار حضرت شاهچراغ(ع) به‌عنوان بخش ویژه دوازدهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی در نظر گرفته شده است. به گزارش واحد خبر و اطلاع‌رسانی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اظهار داشت: استان فارس تجربه برگزاری 12 ساله جشنواره هنرهای تجسمی رضوی را دارد. وی افزود: این تجربه فرصتی را برای دست‌اندرکاران جشنواره ایجاد کرده تا با بهره‌گیری از این تجربیات در راستای رویکردی نو و خلاقانه در جشنواره بکوشند.

رونمایی از «جهل مرکب» با موضوع بررسی شکل‌گیری وهابیت
مستند «جهل مرکب» به نویسندگی و کارگردانی دکترعلیرضا محمدی مدرس و با صدای محمدرضا علی‌مردانی رونمایی شد. به‌گزارش تسنیم، در این مجموعه مستند با علمای برجسته اسلامی و استادان دانشگاهی در رشته‌های روانشناسی، جامعه‌شناسی، تاریخ، علوم سیاسی و ارتباطات در استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بوشهر، فارس، گلستان و هرمزگان گفت‌وگوهایی پیرامون بررسی ساختار شکل‌گیری وهابیت صورت گرفته است.

انتشار کتاب «عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی»
کتاب «عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی» به‌عنوان تازه‌ترین اثر انتشارات موسسه شهید آوینی منتشر شد. نوروبیولوژی، مسیر شناخت را از طریق  سیستم عصبی مرکزی در سطوح مختلف سلولی، مولکولی و عملکردی فراهم کرده تا از این رهگذر، با ارائه روش‌های جدید درمانی و برقراری ارتباط بین یافته‌های پایه و مشکلات بالینی موجبات ارتقای سطح سلامت مردم و جامعه را فراهم کند و کتاب عفاف و حجاب از دیدگاه نوروبیولوژی، به نقش حجاب در سلامت روانی افراد اشاره دارد. به گزارش آوینی فیلم، برای مضامین دینی از جمله مقوله حجاب نیاز به علم و ایمان است، براین اساس باید در جامعه نسبت به همه مضامین دینی، علم و ایمان ایجاد شود و این کتاب می‌کوشد در این راه مسیری روشن برای مخاطب بگشاید.

فیلم زندگی مارکز روی پرده می‌رود
یک فیلم مستند که بر مبنای زندگی گابریل گارسیا مارکز، نویسنده فقید و برجسته کلمبیایی ساخته شده، بزودی در آمریکا اکران می‌شود. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، فیلم «گابو: خالق گابریل گارسیا مارکز» از سوی ایکاروس فیلمز در آمریکای شمالی به نمایش درمی‌آید. این فیلم تصویرگر زندگی این نویسنده برنده جایزه ادبی نوبل است که سال پیش در ۸۷ سالگی درگذشت. این فیلم را جاستین وبستر، فیلمساز اسپانیایی، زاده بارسلونا ساخته و فیلمبرداری آن در کلمبیا زادگاه نویسنده و نیز کوبا، فرانسه، مکزیک، اسپانیا و آمریکا انجام شده است. فیلم «گابو» تلاش دارد به این پرسش پاسخ دهد چطور پسری از یک شهر کوچک در ساحل کارائیب به نویسنده‌ای بدل شد که قلب میلیون‌ها نفر را تسخیر کرد؟
 


Page Generated in 0/0053 sec