printlogo


کد خبر: 142511تاریخ: 1394/5/5 00:00
آژیر

افزایش آمار قربانیان سیلاب به 18نفر
سیلاب هفته گذشته 18کشته برجای گذاشت و 3 نفر  مفقودی نیز در منطقه کن و سولقان اعلام شده که البته هنوز کاوش برای پیدا کردن مفقودی‌ها ادامه دارد. به گزارش«وطن امروز»، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور،‌ در حاشیه جلسه غیرعلنی شورای شهر با اشاره به حادثه هفته گذشته اظهار کرد: شورای شهر نیز همانند دیگر مردم دغدغه حادثه سیل را دارد که همین دغدغه موجب شد از ما دعوت کند تا در جلسه شورای شهر شرکت کنیم. نجار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باران 7 دقیقه‌ای موجب چنین خساراتی شده است در مقابل حوادث بزرگ‌تر چه تمهیداتی دارید، بیان داشت: حادثه در یک محدوده کوچک نزدیک زمان غروب آفتاب اتفاق افتاد. ناگفته نماند که آن روز روزی استثنایی بود اما تمام دستگاه‌های اجرایی، امداد و نجات بر اثر بازدید بنده خوب عمل کرده‌اند. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آمار قربانیان عنوان کرد: 8 کشته در روستای سیجان و 8 کشته دیگر نیز در کن و سولقان داشته‌ایم که البته کشته‌های دیگری نیز اعلام شده که یک نفر در مازندران و یک نفر دیگر نیز در الموت قزوین جان خود را از دست داده‌اند و در مجموع براساس آخرین آمار 18 کشته داشته‌ایم، 3 نفر مفقود در کن و سولقان نیز اعلام شده که البته کاوش برای پیدا کردن مفقودان ادامه دارد و مفقودی دیگری در سیجان  نداریم.

خسارت ۳۴ میلیارد تومانی سیل کن‌
فرماندار تهران از برآورد خسارت
۳۴ میلیارد تومانی حادثه سیل در بخش کن‌ و سولقان خبر داد. به گزارش
«وطن امروز»، عیسی فرهادی، فرماندار تهران  در آخرین جلسه ستاد مدیریت بحران تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: 5 نماینده از فرمانداری و بخشداری، منابع طبیعی، آب منطقه‌ای، شورای بخش و جهاد کشاورزی مامور شده‌اند برای ایجاد گذرگاه مطمئنه در رودخانه کن‌ و سولقان، اقدامات مناسب را انجام دهند. همچنین مصوب شد باغات حاشیه رودخانه که به هر دلیلی تصرف شده است، از حریم رودخانه خارج شده و به صاحبان باغات، زمین‌هایی در فاصله‌ای دور از رودخانه واگذار شود تا زمین‌های کنار رودخانه آزاد شود. وی همچنین از برآورد خسارت ۳۴ میلیارد تومانی در حادثه سیل بخش کن‌ و سولقان خبر داد و  افزود: این برآورد خسارات از دستگاه‌های گوناگون آب، برق، راه و شهرسازی، امور آب و بستر رودخانه، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن بوده است. این برآورد ۳۴ میلیارد تومانی باید به ستاد بحران ارسال شود.

جزئیات تازه از پرونده قتل پزشک اردبیلی
سخنگوی ناجا درباره پرونده قتل پزشک اردبیلی توضیحاتی ارائه داد و روند رسیدگی به این پرونده را تشریح کرد. به گزارش«وطن امروز» سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی ناجا درباره قتل پیرزاده، پزشک متخصص خون در اردبیل گفت: در زمان محدودی پس از این رخداد، قاتل توسط کارآگاهان پلیس بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. وی با بیان اینکه متهم ضمن پذیرش اتهام قتل، تنش‌ها و اختلافات شخصی و غیرمرتبط با حرفه پزشکی را دلیل وقوع این جنایت بیان کرده است، اظهار کرد: در تحقیقات تکمیلی پلیس نیز مشخص شد وقوع قتل، کوچک‌ترین ارتباطی با مسائل پزشکی نداشته است. به گفته سخنگوی ناجا پس از انجام تحقیقات لازم و تکمیل پرونده، متهم در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت و تحقیقات  فنی و پلیسی از متهم دستگیر شده همچنان ادامه دارد. بنا بر این گزارش، ناصر عتباتی، دادستان اردبیل نیز درباره آخرین وضعیت بازجویی از متهم گفته است: متهم در بازداشتگاه اقدام به خودزنی کرد که با حضور بموقع مأموران این حادثه ختم به خیر شد. وی یادآور شد: خبرهایی که درباره ارتباط خاص متهم با پزشک اردبیلی بر سر زبان‌ها افتاده، صحت ندارد و جزئیات پرونده پس از تکمیل تحقیقات اعلام خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0059 sec