printlogo


کد خبر: 142525تاریخ: 1394/5/5 00:00
اخبار

رئیس قوه قضائیه:
درباره توافق ذوق‌زده نشوید
محدودیت‌های سنگینی پذیرفته‌ایم
رئیس دستگاه قضا می‌گوید در توافق هسته‌ای محدودیت‌های سنگینی پذیرفته شده است و نباید از این توافق ذوق‌زده شد.  به گزارش میزان، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه دیروز مسؤولان عالی قضایی گفت: مجموع آنچه در این مذاکرات به دست آمده است باید با نگاهی واقع‌بینانه ارزیابی شود و اگر ارزیابی‌های ما غیر‌واقعی و برخلاف مصالح ملی باشد تبعاتی خواهد داشت. وی گفت: در این توافق پذیرفته شده است که 5 هزار سانتریفیوژ در کشور غنی‌سازی را ادامه دهد و 1000سانتریفیوژ نیز در فردو کار تحقیقاتی داشته باشد که اینها مسائلی است که غرب و آمریکا پیش از این نمی‌پذیرفتند. رئیس قوه‌قضائیه افزود: البته این نپذیرفتن‌ها ظالمانه و تحمیلی بود و آنها حق چنین کاری را نداشتند. وی گفت: اینکه گفته می‌شود این توافق دستاوردی نداشته بدبینانه و غیر‌منصفانه است اما از سوی دیگر محدودیت‌هایی هم در این توافق تحمیل شده است. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تشکر از تیم مذاکره‌کننده و بویژه از مقام معظم رهبری که با عنایات و توجهات خاص در این موضوع نظارت دقیق داشتند، افزود: ذوق‌زدگی هم در این‌باره نباید داشته باشیم زیرا محدودیت‌های سنگینی را در همین توافقنامه از لحاظ تعداد سانتریفیوژها، تحقیق و توسعه و نوع سانتریفیوژها پذیرفته‌ایم. وی گفت: گروه‌ها و جناح‌ها نباید نفیاً و اثباتاً مسائل را به طرف خود بکشند چرا که این مساله ملی است و همه باید از دستاوردهای آن استقبال کنند. رئیس دستگاه قضا افزود: به هیچ وجه بنا نیست این توافق مسیری برای تسهیل دسترسی بیگانگان به مقوله‌های امنیتی و نظامی ما باشد و هرگونه کوتاهی در این مسیر نابخشودنی است. آیت‌الله آملی‌لاریجانی ابراز امیدواری کرد آمریکایی‌ها و غرب درصدد جبران رفتارهای نادرست گذشته خود باشند. وی گفت: البته سخنان، خیال‌پردازی‌ها و رجزخوانی برخی مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که آنها بنای
تجدید نظر در رفتارشان را ندارند و ما به آنها توصیه می‌کنیم از رفتار گذشته خود پند بگیرند.

آمریکایی‌ها خانه‌تکانی کنند
حسن روحانی گفت: اتاق‌های سیاسی آمریکا خانه‌تکانی کنند. او دیروز در سفر استانی به کردستان گفت: طرف مقابل ‌ما در سرزمین خودش مشکلات فراوانی دارد و به همین‌خاطر دچار لغزش‌ها و خطاهایی می‌شود و من به سیاسیون آمریکا می‌گویم که تصمیم بگیرید تا در اتاق سیاسی‌تان خانه‌تکانی کنید، چرا که میزی که از آن سخن می‌گویید، پایه‌هایش در هم شکسته است و در برابر شما یک راه وجود دارد و آن هم تواضع، احترام، تکریم و فروتنی در برابر ملت ایران و حرف حق اوست. روحانی همچنین گفت: اگر دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران و دلاوران این ملت نبودند، امروز اربیل و بغداد به دست تروریست‌ها سقوط کرده بود اما ملت ایران پشتیبان همه مظلومان است و از دهوک، اربیل و سلیمانیه و هر نقطه و سرزمین دیگری در منطقه که مورد ظلم و تجاوز قرار گیرد، دفاع می‌کند و به حول و قوه‌الهی منطقه و همه کشورها از جمله عراق را با وحدت و انسجام از لوث تروریست‌ها پاک خواهیم کرد. او همچنین اظهار داشت: ما شرایطی به وجود خواهیم آورد که مسیر توسعه و آبادانی برای همه ایران و از جمله کردستان تسهیل شود.

فرمانداران فعالیت انتخاباتی را آغاز کرده‌اند!
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی استان‌ها فرمانداران و مسؤولان هم‌اکنون فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند، وزارت کشور فعالیت انتخاباتی بعضی از استانداران و فرمانداران را پیگیری کند. به گزارش تسنیم، محمدمهدی زاهدی در نشست علنی دیروز  مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در حال حاضر شاهد فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی برخی فرمانداران و استانداران هستیم که لازم است وزیر کشور در این زمینه ورود کند. همچنین انتظار داشتیم مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی از قطعنامه، توافقنامه و مصوبه شورای امنیت سازمان ملل به نمایندگان ارائه کند که تا به امروز چنین اقدامی نداشته است. وی درباره وضع فرهنگیان تاکید کرد: دولت قرار است طرح رتبه‌بندی معلمان را از اول مهرماه اجرا کند. اعتقاد داریم این طرح، طرح اصلی نیست بنابراین انتظار داریم طرح نظام رتبه‌بندی معلمان هر چه زودتر تدوین و به مجلس ارائه شود. وضعیت معیشتی بازنشستگان فرهنگی مناسب  نبوده و حقوق دریافتی آنها پاسخگوی معاش‌شان نیست.

 


Page Generated in 0/0102 sec