printlogo


کد خبر: 142643تاریخ: 1394/5/7 00:00
اخبار

برگزاری نخستین یادواره
۱۷۵ شهید غواص
 دهمین یادواره شهید گمنام و نخستین یادواره ۱۷۵ شهید غواص دوشنبه ۱۲ مردادماه در محل دانشکده تکاوری نیروی دریایی سپاه برگزار خواهد شد. به گزارش «نسیم»، دهمین یادواره شهید گمنام و نخستین یادواره 175 شهید غواص دوشنبه 12 مردادماه در محل دانشکده تکاوری نیروی دریایی سپاه برگزار می‌شود. براساس این گزارش، این برنامه همزمان با اجرای رزمایش عملیات کربلای4 برگزار می‌شود.

دعوت از فابیوس برای تماشای
یک مستند
فرهنگسرای انقلاب اسلامی در برنامه‌ای با عنوان «فرش قرمز» در آستانه ورود لوران فابیوس ضمن دعوت نمادین از  وی برای تماشای مستند «چندقطره خون» به بازخوانی پرونده ورود فاکتورهای خونی آلوده به ایران می‌بپردازد.
به‌گزارش «وطن امروز»، این مستند به بازخوانی پرونده فروش فاکتورهای خونی آلوده توسط کشور فرانسه به ایران، مسببان و مقصران داخلی و خارجی و وضعیت قربانیان و روند پیگیری حقوقی پرونده می‌پردازد. برنامه «فرش قرمز» امروز
هفتم مردادماه  ساعت 13:30 در محل فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

«نسخه ایرانی»
از شبکه افق پخش می‌شود
مستند «نسخه ایرانی» با موضوع تحریم‌ دارو و توافق هسته‌ای از شبکه افق سیما پخش می‌شود. به‌گزارش تسنیم، مستند «نسخه ایرانی» تازه‌ترین اثر مرکز سفیرفیلم، روز پنجشنبه 8 مردادماه ساعت 17:30 و 22:30 از شبکه افق سیما پخش می‌شود. همچنین تکرار پخش آن روز جمعه 9 مرداد ماه، ساعت 8:30 و 11:30 صبح از این شبکه خواهد بود.
«نسخه ایرانی» اثری 30 دقیقه‌ای به کارگردانی، علی شفیعی و تهیه‌کنندگی، علی شیرزادیان است که توسط مرکز مستندسازی سفیرفیلم تولید و منتشر شده است. این اثر با نمایش یک الگوی درست از تدبیر صحیح در بخشی از مدیریت کشور، نشان می‌دهد بسیاری از مشکلات حال حاضر کشور توسط نیروهای داخلی و با تکیه بر ظرفیت‌های درونی قابل حل است.

نمایش فیلم‌های ماندگار حاتمی‌کیا و مجیدی در «هنر و تجربه»
تعدادی از آثار کارگردانان مطرح سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس در گروه سینمایی هنروتجربه به نمایش درمی‌آید. به‌گزارش سینماپرس، فیلم‌هایی از رسول ملاقلی‌پور،ابراهیم حاتمی‌کیا و مجید مجیدی قرار است بزودی در این گروه سینمایی به نمایش در آید. این آثار شامل فیلم‌های خاطره‌انگیز و ماندگار این فیلمسازان خواهد بود که در بخش آثار کلاسیک سینمای ایران گروه هنر و تجربه نمایش داده خواهد شد. پیش از این نیز فیلم‌هایی از آثار خاطره‌انگیز فیلمسازان مطرح سینمای ایران در گروه هنروتجربه اکران شده بود که با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد.

حمایت مجدد شاعر بزرگ عرب از انقلاب اسلامی ایران
آدونیس، شاعر بزرگ جهان عرب در برابر اتهام بی‌بی‌سی به خود، با دفاع از اندیشه‌هایش، سرودن شعر در مدح انقلاب مردمی ایران را منافی افکارش نمی‌داند. به گزارش تسنیم، ادوارد سعید، آدونیس را بزرگ‌ترین شاعر زنده جهان عرب می‌خواند. آدونیس همواره از سوی منتقدان ادبیات عرب بابت اندیشه و نگاهش به جهان مورد نقد قرار گرفته است. وی در این سال‌ها از نامزدهای دریافت نوبل ادبی بوده که موفق به دریافت این عنوان نشده است. آدونیس زمانی که انقلاب باشکوه اسلامی به پیروزی رسید، لب به تحسین این انقلاب مردمی گشود و به‌زعم خود درودی در توصیف این حرکت سرود. این شعر در سال 1979 میلادی سروده شده و در روزنامه السفیر لبنان هم منتشر شده است اما هفته گذشته تلویزیون بی‌بی‌سی طی مصاحبه‌ای وی را بابت سرودن این قصیده مورد سوال قرار داد لیکن آدونیس با دفاع از شعر خود و همچنین تمجید از ایران بابت رفتار سیاسی و تفاوت‌های شاخصش نسبت به کشورهای عربی، این شعر را منافی با افکارش ندانست، شعری که با درودی پیشکش انقلاب ایران آغاز می‌شود.


Page Generated in 0/0060 sec