printlogo


کد خبر: 142644تاریخ: 1394/5/7 00:00
رویدادها

فراخوان جشنواره ملی پوستر بیداری
فراخوان جشنواره ملی پوستر بیداری از 15 تیرماه 94 آغاز شده است. این جشنواره با همت موسسه فرهنگی - هنری مشکات هنر و همکاری نهادهای فرهنگی - هنری مازندران برگزار می‌شود. جشنواره پوستر بیداری، محمدصابر نوروزنژاد زمان اجرای این جشنواره را از 15 تیر‌ماه لغایت
30 مهر‌ماه اعلام و اظهار کرد: هنرمندان و علاقه‌مندان می‌توانند تا 30 مرداد‌ماه آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. وی در ادامه هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه‌اطهار‌(ع)،‌ بازخوانی تصویری و احیای حماسه جاویدان قیام اباعبدالله (ع)، تقدیر از پدیدآورندگان آثار برتر هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف اهل‌بیت(ع) و توصیف تصویری و کمک به انتشار گسترده‌‌تر آثار، شناخت نیروهای هنرمند متعهد در سراسر کشور، استفاده از ظرفیت‌های بومی شهرستانی در برنامه‌های ملی و الگوسازی مناسب برای استان‌ها به جهت حمایت از تولیدات هنر انقلاب بیان کرد.
موضوعات این جشنواره شامل موارد زیر است:
 نهضت جهانی اسلام و قیام کربلا
 بیانات امام‌خمینی و مقام معظم رهبری درباره بیداری اسلامی
 مردم و زیارت امام‌حسین علیه‌السلام
 پیاده‌روی اربعین حسینی
 فلسطین مساله اول مسلمیـن و مبــارزه بـا رژیم‌صهیونیستی
 تجلیل از مقام ارجمند شهدای بیـداری اسلامی و مدافع حرم
 قتل‌عام مردم یمن و جنایات آل‌سعود
 نهضت گسترده مردمی در دفاع از هویت اماکن مقدس عراق و سوریه
 بیداری اسلامی؛ بحرین، مصر، تونس و... .

اختتامیه طرح قرآنی «شمیم وحی» در برج میلاد برگزار شد
در مراسم اختتامیه طرح قرآنی «شمیم وحی» که با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از علاقه‌مندان قرآنی از سراسر کشور و جمعی از روحانیون اهل تشیع و سنت و شهردار تهران در برج میلاد تهران برگزار شد، بیش از ۲۰ نفر از خادمان این طرح تجلیل شدند. شهردار تهران در این مراسم، توجه و عمل به قرآن کریم را عامل اصلی عزت و سربلندی مسلمین در برابر دشمنان اسلام دانست. به گزارش نسیم، محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه همه امکانات فرهنگی باید در مسیر توسعه فرهنگ قرآنی قرار بگیرد و وفاداری به قرآن پاداش و ثمرات دنیوی و اخروی دارد، گفت: عمل به قرآن در قرن‌های چهارم و پنجم باعث شده بود مسلمانان حرف اول را در علم و دانش بزنند. وی با اشاره به نبود تفاوت بین شیعه و سنی در دنیای امروز و اینکه هر که در مسیر قرآن حرکت کند و معتقد به فرهنگ اهل بیت (ع) باشد پیروز است، اضافه کرد: توجه و عمل به قرآن عامل پیروزی لبنان در تهاجم 33 روزه صهیونیست‌ها بود.

شبکه مستند اچ‌دی می‌شود
مدیر شبکه مستند درباره‌ اچ‌دی شدن این شبکه و برنامه‌های جدید شبکه مستند‌ توضیحاتی را ارائه داد.  به گزارش ایسنا، امیر تاجیک درباره‌ زمان دقیق اچ‌دی شدن شبکه مستند، گفت: اخیرا با آقای مهدی اخوان‌بهابادی، قائم‌مقام رئیس سازمان صداوسیما در همین زمینه صحبت‌هایی داشتم، به دلیل اینکه این اتفاق یکسری زیرساخت‌هایی مثل اتوماسیون را لازم دارد، کمی زمان می‌برد. ضمن اینکه در حال حاضر هم تجهیزات اچ‌دی شدن شبکه مستند خریداری شده و در حال نصب است ولی به دلیل داشتن آزمون و خطا زمانبر است. وی سپس اعلام کرد: برنامه‌ریزی و پیش‌بینی ما برای اچ‌دی شدن شبکه مستند این بود که این اتفاق تا پاییز امسال بیفتد ولی به لحاظ سیگنال‌رسانی ماهواره باید یکسری اقدامات انجام شود و این دیگر دست سازمان صداوسیماست. امیدواریم تا پایان امسال این اتفاق بیفتد. مهم‌ترین دغدغه ما در این زمینه این است که همزمان با اچ‌دی شدن‌، شبکه مستند همچنان پخش سراسری خود را حفظ کند. مدیر شبکه مستند در ادامه از برگزاری مراسمی در جهت تقدیر از مستندسازان خبر داد و گفت: 16 شهریورماه قرار است در یک مراسم رسانه‌ای از مستندسازان قبل و بعد از انقلاب کشورمان تقدیر کنیم. این مراسم با حضور دکتر سرافراز و مدیران فرهنگی سازمان صدا‌و‌سیما در سالن همایش‌های این سازمان برگزار خواهد شد. همچنین هفته آینده هم یک مراسم رونمایی خواهیم داشت، ما 5 قسمت مستند جست‌وجوگرایانه با موضوع «بررسی باند مافیای قدرت در ورزش کشورمان» ساختیم که می‌خواستیم قبل از پخش، یک مراسم رونمایی داشته باشیم.


Page Generated in 0/0064 sec