printlogo


کد خبر: 142649تاریخ: 1394/5/7 00:00
پدیده‌های احتمالی لیگ جزیره

در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به بازیکنان جوان و مستعدی که می‌توانند امسال در لیگ برتر برای خودشان نامی دست و پا کنند.
جوردن آماوی (استون ویلا)
 هوداران لیگ یک فرانسه آماوی را به عنوان یک پدیده نمی‌دانند و همین حالا از او به عنوان یک ستاره یاد می‌کنند. مدافع چپ سابق نیس فصل پیش در لیگ یک برای خودش توفانی به پا کرد، با این حال او همچنان از منظر کسانی که فقط لیگ برتر را تماشا می‌کنند بازیکنی ناشناخته است. آماوی در واقع یک وینگر تغییر پست داده است و از سرعتی بسیار بالا و پای چپی بسیار دقیق برخوردار است. در فرانسه خیلی از فوتبال‌نویسان اعتقاد دارند او بهترین دفاع چپ حال حاضر این کشور است. اما تعداد دیگری هم از تصمیمات گاه نادرست او و خام بودنش حرف می‌زنند و معتقدند هنوز برای رسیدن به این جایگاه راه زیادی در پیش دارد. آماوی که با مبلغ کلی 15 میلیون یورو به ویلا پیوسته است احتمالا از همان هفته‌ اول در ترکیب اصلی تیم شروود قرار بگیرد. مدافع 21 ساله‌ فرانسوی جاه‌طلبی بسیار زیادی دارد و قطعا قصدش از پیوستن به استون ویلا چیزی بیشتر از بازی کردن برای این تیم برمینگامی بوده است.
جو گومز (لیورپول)
 هواداران لیورپول خیلی سعی می‌کنند بیش از حد از داشتن چنین ستاره‌ جوانی خوشحال نشوند اما نمایش او در بازی‌های پیش‌فصل در استرالیا، خوش‌بینی آنها را بشدت افزایش داده است. گومز فصل پیش برای چارلتون اکثرا به‌عنوان مدافع راست بازی می‌کرد. اما در مسابقات زیر 17 ساله‌های اروپا به‌عنوان مدافع مرکزی انگلیس حاضر بود و با این تیم قهرمان اروپا شد. برندان راجرز هم تا به حال از گومز در هر دو سوی خط دفاعی استفاده کرده است و این نشان از چند پستی بودن فوق‌العاده‌ او دارد. گومز به اندازه‌ کافی قد بلند است که مناسب مدافع میانی در لیگ برتر باشد و به اندازه‌ کافی سریع و تکنیکی است که بتواند در نقش فول‌بک راست، یا چپ بازی کند. شاید بتوان او را با جان استونز اورتون مقایسه کرد. درسته که گومز هنوز برای رسیدن به سطح استونز راه دارد، اما هیکل مناسب، قدرت حفظ توپ تحت فشار و توانایی بازی به‌عنوان سنتر بک و فول بک، شباهت زیادی بین این دو نشان می‌دهد. نکته‌ مهمی که درباره‌ گومز وجود دارد داستان همیشگی بازیکنان
چند پسته است که در نهایت به ضررشان تمام می‌شود و مانع پیشرفت‌شان در یک پست خاص می‌شود. استعدادهای زیادی قبل از گومز دچار این مشکل شده‌اند. شاید او استثنا باشد، زمان مشخص می‌کند.
 آندریاس پریرا (منچستر یونایتد)
 پریرا ستاره‌ منچستر یونایتد در تور آمریکا بوده است. او در 3 بازی اول قدرت خودش در بعد تهاجمی را نشان داد و هروقت توپ به پایش خورد تیمش را به حمله برد. خود لویی فان‌خال درباره‌ بازی با تیم سن‌خوزه گفت هایلات بازی، گل پریرا بود. نیکی بات، ستاره‌ سابق یونایتد و از جمله بازیکنان معروف که حالا مربی زیر 21 ساله‌های باشگاه است، درباره‌ پریرا می‌گوید: «پریرا مثل اینیستا تکنیکی است و از چپ به تو می‌زند. او هنوز خیلی سنش کم است و باید یاد بگیرد کل فوتبال دریبل‌های جادویی نیست و اصل مطلب این است که کارهای ساده را درست انجام بدی. اگر پریرا این نکته را درک کند و به آن عمل کند بازیکن بزرگی می‌شود. پریرا آن «عامل ویژه» برای بازی کردن در تیمی به بزرگی منچستر یونایتد را دارد.»پریرا این فصل باید با عدنان یانوزای و جسی لینگارد برای بازی کردن در تیم اول رقابت کند. پریرا می‌تواند به عنوان وینگر راست یا چپ بازی کند اما پست مورد علاقه‌ خودش هافبک شماره‌ 10 است.
 


Page Generated in 0/0274 sec