printlogo


کد خبر: 143077تاریخ: 1394/5/14 00:00
بهارستان

عضو کمیسیون آموزش مجلس‌:
خاطیان پرونده بورسیه‌ها برکنار شوند
وزارت علوم باید با عاملان بازی سیاسی بورسیه‌ها برخورد و به مجلس گزارش کار ارائه دهد.
حجت‌الاسلام سید‌محمدباقر عبادی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون موضوع بورسیه‌ها اظهار داشت: وزیر علوم درباره بورسیه‌ها گزارشی در کمیسیون آموزش و تحقیقات و کمیسیون اصل 90 ارائه کرد، گزارشی که نشان می‌داد قسمتی از مشکلات حل شده اما به نظر نمی‌رسد در همین حد کافی باشد. عبادی به فارس گفت: متاسفانه درباره بحث بورسیه‌ها تعداد زیادی از دانشجویان آسیب دیدند و مشکلات زیادی برای آنها به‌وجود آمد. وزارت علوم باید عاملان و خاطیان این بازی سیاسی را پیدا کرده و با آنها برخورد کند و در این باره هم گزارش کار بدهد.
وی خاطرنشان کرد: برخی‌ها حدود 2 سال ذهن اصحاب علم و دانش و فرهیختگانی که به‌صورت بورسیه در حال تحصیل بودند را مشغول کردند تا جایی که این بندگان خدا، برای تمرکز در مباحث علمی هم دچار مشکل شدند. آسیبی هم که این دانشجویان از جهت حیثیت و آبرو خورده‌اند، چیز کمی نیست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: به اعتقاد ما تنها رفع مشکل این دانشجویان کافی نیست. وزارت علوم باید با عاملان و خاطیان  این موضوع برخورد کند و  باید خاطیان برکنار شوند تا کسی دیگر جرأت نکند در محیط‌های علمی اینگونه بازی‌های سیاسی را وارد کند.

گلایه از نبود امکانات برای اطفای حریق جنگل‌ها
در برخی دستگاه‌ها بسیاری از مدیران سطح پایین برای ماموریت‌های خود از هواپیمای اختصاصی استفاده می‌کنند، این در حالی است که از واگذاری هواپیما یا هلیکوپترهای آب‌پاش برای اطفای حریق دریغ می‌شود. عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس در واکنش به آتش‌سوزی جنگل‌های آمل، گفت: افزایش دما امکان آتش‌سوزی در جنگل را افزایش داده است، البته گرما نمی‌تواند دلیلی برای بررسی نکردن موضوع باشد، هرچند بیشتر آتش‌سوزی‌ها غیرعمدی است. نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس با اشاره به اینکه آتش‌سوزی امری طبیعی است، به خانه ملت بیان داشت: مهم‌ترین مساله، اطفای حریق است که متاسفانه در کشور ما حداقل امکانات آتش‌سوزی مانند هلیکوپترهای آب‌پاش هم وجود ندارد. وی افزود: بیشتر مناطق جنگلی  غیرقابل عبور و صخره‌ای است، از این رو وجود هلیکوپترهای آب‌پاش برای موارد بحران ضروری است، این در حالی است که با وجود سختی عبور در جنگل‌ها و نبود امکانات گاه آتش‌سوزی‌ها رها می‌شود. یوسفیان‌ملا با انتقاد از صرف هزینه‌های گزاف برای فعالیت‌های غیرضروری در جامعه، عنوان کرد: با کمال تاسف در برخی دستگاه‌ها بسیاری از مدیران‌های سطح پایین برای ماموریت‌های خود از هواپیمای اختصاصی استفاده می‌کنند، این در حالی است که از واگذاری هواپیما یا هلیکوپترهای آب‌پاش برای اطفای حریق دریغ می‌شود. این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به فاصله کمتر از 30 کیلومتری جنگل‌های شمال کشور با دریا، گفت: تنها تعداد محدودی هلیکوپتر آب‌پاش می‌توانند با استفاده از آب دریا، آتش‌سوزی را مهار کنند.


Page Generated in 0/0063 sec