printlogo


کد خبر: 143078تاریخ: 1394/5/14 00:00
اعتراض به حضور معلمان مرد در مدارس دخترانه

رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی کشور از حضور معلمان مَرد در کلاس‌های درس دختران به رئیس‌جمهور اعتراض کرد. غلامعلی افروز، رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی کشور با بیان اینکه مطلبی را به رئیس‌جمهور به‌عنوان گله مبنی بر حضور معلمان مرد در مدارس دخترانه و حضور معلمان زن در مدارس پسرانه تا ششم ابتدایی نوشتم، اظهار داشت: حق طبیعی پسران ما در دبستان این است که معلم مرد داشته باشند؛ در آمریکا معلم‌ها و پسر و دختر با هم مختلط هستند، اگر معلم‌ها 50 -50 مرد و زن نباشند در مدرسه را می‌بندند. وی به تسنیم افزود: حق بچه‌ها این است که معلم صالح و سالم از جنس خودشان داشته باشند تا با وی همدلی کنند اما در مدارس ما تا ششم دبستان، معلم‌ها برای پسرها، زن هستند و کار به جایی رسیده است که متأسفانه در دبیرستان‌های دخترانه ما در مشهد مقدس، معلم مرد به کلاس می‌رود؛ جوان 25ساله به دختران فیزیک و شیمی درس می‌دهد. رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی کشور ادامه داد: متأسفانه این موضوع به‌عکس شده است در حالی که زنان باسواد و توانا داریم و این جای سوال است که چرا دبیرستان‌های دخترانه، معلم مرد دارد؟ در اینگونه مدارس دخترها مسابقه می‌گذارند در دل معلم 25ساله تا 28ساله مرد نفوذ کنند.

بی‌اعتمادی سازمان‌ها به تولیدات ایرانی
در جهاد دانشگاهی فناوری‌های مورد نیاز کشور اجرا می‌شود اما در استفاده از ‌آن با مقاومت سازمان‌ها مواجه هستیم که علت این موضوع را اطمینان نداشتن به توان داخلی بیان می‌کنند. به گزارش «وطن امروز»، حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به توسعه فعالیت‌های الگوسازی جهاد دانشگاهی از طریق 3 برنامه مدون گفت: برنامه 5 ‌ساله توسعه جهاد دانشگاهی با اینکه هدف تمام واحدهای جهاد دانشگاهی در استان‌ها دارای فعالیت‌های شاخص باشند انجام می‌شود. طیبی با بیان اینکه تأمین بودجه مشکل اساسی جهاد دانشگاهی است، یادآورشد:
20 درصد منابع جهاد از بودجه دولتی تأمین می‌شود و اعتبارات دیگر را از محل قراردادها و تفاهمنامه‌ها تأمین می‌کنیم. وی با اشاره  به دیگر مشکلات جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: در جهاد دانشگاهی فناوری‌های مورد نیاز کشور اجرایی می‌شود اما در استفاده از‌ آن با مقاومت سازمان‌ها مواجه هستیم که دلیل این موضوع را  اطمینان نداشتن به توان داخلی بیان می‌کنند. به گفته وی، وجود علاقه به خرید خارجی در سازمان‌ها نیز از دیگر معضلاتی است که به این موضوع دامن می‌زند و باعث بی‌توجهی به تولیدات داخلی می‌شود.  وی همچنین درباره مرکز زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی اظهارداشت: این مرکز به بیماران دیابتی و افرادی که دچار زخم بستر شده‌اند خدمات‌رسانی می‌کند. رئیس جهاد دانشگاهی درباره برنامه‌های آینده این مرکز درمانی خاطرنشان کرد: زخم‌های مزمن یکی از مشکلات جدی بیماران دیابتی است که این مرکز برای کمک به درمان این بیماران توفیقات زیادی به دست آورده است. به گفته طیبی، با توجه به موفقیت‌آمیز بودن برنامه‌های این مرکز، برای توسعه آن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و به دنبال این موضوع ساختمان جدیدی برای مرکز ترمیم بافت و زخم‌های مزمن جهاد دانشگاهی اختصاص خواهد یافت.
 


Page Generated in 0/0070 sec