printlogo


کد خبر: 143091تاریخ: 1394/5/14 00:00
اخبار

نظر رهبر انقلاب درباره کتاب «دختر شینا»
بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده کتاب «دختر شینا» درباره آثار بعدی خود گفت: سفرنامه دیداری که به همراه خانواده شهید حاج‌ستار با رهبر معظم انقلاب داشتیم، بزودی منتشر می‌شود. به گزارش«نسیم»، این نویسنده افزود: این سفرنامه‌ای که نوشته‌ام به احساسم از آن دیدار بازمی‌گردد؛ احساسی که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. دوست داشتم دنیا همان‌جا متوقف شود و ما دیگر از آنجا خارج نشویم. احساس می‌کردم سال نو شده است. این نویسنده درباره نظر رهبر انقلاب درباره کتاب «دختر شینا» گفت: 2 سال از آن دیدار گذشته اما برای من انگار هنوز همان لحظه است؛ مقام معظم رهبری در این دیدار پس از صحبت با پسر شهید حاج‌ستار ابراهیمی و جویا شدن از حال وی، فرمودند کتابی هم از خاطرات مادر مرحومتان به چاپ رسیده، خدا رحمتشان کند. کتاب خوبی بود. و پرسیدند که آیا نویسنده نیز در این جلسه حاضر است؟ که در این زمان من از جا بلند شدم و خدمت ایشان عرض ادب کردم. مقام معظم رهبری درباره کتاب فرمودند: کتاب خوبی بود. هم داستان خوبی داشت و هم خوب به جزئیات توجه کردید. واقعاً همسران شهدا اجر فراوانی دارند و نصف اجر شهدا متعلق به همسر و خانواده آنهاست.

لاله افتخاری، عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس:
برگزاری جشنواره رضوی برای رشد تئاتر دینی مفید است
عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌هایی همچون تئاتر رضوی برای رشد و تقویت تئاتر دینی مفید است، مخاطب آن را بین‌المللی و اعم از شیعه و غیرشیعه، مسلمان و غیرمسلمان دانست. به گزارش تسنیم،  لاله افتخاری در رابطه با برگزاری دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: باید برای اشاعه احکام و آموزه‌های دین مبین اسلام از همه امکانات استفاده شود که از جمله آنها، بهره‌گیری از ابعاد مختلف هنری و بویژه تئاتر به عنوان یک هنر زنده، پویا و تأثیرگذار است. افتخاری با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌هایی همچون تئاتر رضوی برای رشد و تقویت تئاتر دینی مفید است، افزود: از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره تئاتر رضوی انتظار می‌رود تمهیداتی داشته باشند تا این رویداد فرهنگی بتواند برای انواع مختلف مخاطبان برنامه‌ریزی شود.

بلاتکلیفی بر سر در
 «مدرسه عالی سینما»!
«کلاس‌های مدرسه عالی سینما قرار است از اردیبهشت‌ماه شروع شود.» این اظهارات ایوبی رئیس سازمان سینمایی در فروردین‌ماه امسال بود. به‌گزارش تسنیم، ایوبی رئیس سازمان سینمایی چند روز قبل در جمع خبرنگاران و در پاسخ به آخرین وضعیت راه‌اندازی این مرکز آموزشی گفت: کلاس‌های مدرسه عالی سینما قرار نبود از اردیبهشت‌ماه شروع شود. ایوبی در نظر جدید خود اضافه کرد: هفته گذشته 3 شب پیاپی جلسات کارشناسانه‌ای را با حضور بزرگان سینمای کشور داشتیم و برنامه‌های آن بزودی اعلام می‌شود. لازم به ذکر است نخستین جلسه هیات امنای مدرسه ملی سینمای ایران دی‌ماه 93 با حضور حجت‌الله ایوبی به عنوان رئیس سازمان سینمایی  و رئیس هیأت ‌امنای این مدرسه برگزار شد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش:
در صورت اجازه نیروی انتظامی سانس‌های نیمه‌شب سینما راه می‎افتد
سخنگوی شورای صنفی نمایش بیان کرد طرح نمایش فیلم در سانس‏‏‎های نیمه‌شب در سینماها در صورت اجازه نیروی انتظامی اجرایی می‌شود. به گزارش مهر، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به استقبال مردم از سانس‌های نیمه‌شب سینماها که در طرح «افطار تا سحر» ماه رمضان اجرایی شد، بیان کرد: با توجه به گرمای هوای تابستان و استقبال مردم از سانس‌های نیمه‌شب سینماها در اکران رمضان، تصمیم گرفتیم اکران فوق‌العاده فیلم‌ها در سینماها در تابستان نیز ادامه داشته باشد ولی این تصمیمی است که باید از سوی نیروی انتظامی نیز مجوز بگیرد. وی ادامه داد: در حال حاضر پیشنهاد سانس‌های فوق‌العاده سینماها بعد از نیمه‌شب به وزارت ارشاد ارائه شده است و این وزارتخانه در حال رایزنی با نیروی انتظامی است. صنف سینماداران نیز برای اجرای این طرح در انتظار پاسخ نیروی انتظامی است. فرجی در پایان تاکید کرد: معمولا سینماها روزهای پنجشنبه و جمعه به دلیل استقبال مخاطبان، سانس ویژه بعد از نیمه شب دارند و همین تجربه نشان می‌دهد که ما می‌توانیم در روزهای دیگر هفته نیز اکران نیمه‌شب داشته باشیم.


Page Generated in 0/0309 sec