printlogo


کد خبر: 143092تاریخ: 1394/5/14 00:00
رویدادها

آغاز حرکت عظیم‌ترین فیلم جهان اسلام برای اکران
پوستر فیلم سینمایی «محمد(ص)» منتشر شد
نخستین پوستر فیلم سینمایی «محمد(ص)» که قرار است نخستین اکران جهانی خود را در جشنواره مونترال تجربه کند، منتشر شد. به گزارش فارس، سیروس سلیمی، طراح پوستر فیلم سینمایی «محمد(ص)» که طراحی پوستر فیلم‌های آواز گنجشک‌ها، خون بازی، مرهم، گلچهره، روز سوم، ناهید، چهارشنبه 19 اردیبهشت، حیران، چ و گیلانه را به عهده داشته است، در صفحه اینستاگرام خود این پوستر را منتشر کرد. فیلم «محمد(ص)» از محاصره‌ مسلمانان در شعب ابی‌طالب آغاز می‌شود و به پیش از تولد پیامبر اسلام باز‌می‌گردد. در این فیلم مخاطب شاهد وقایعی است که پیش از تولد پیامبر اسلام تا 12 سالگی ایشان را در بر می‌گیرد.

اجرای اولین نمایش محیطی با موضوع «شهدای غواص»
اولین نمایش با محوریت ۱۷۵ شهید غواص قرار است از اواخر شهریورماه با همکاری هنرمندان برجسته تئاتر خیابانی کشور اجرا شود. به گزارش تسنیم، امیرحسین شفیعی، نویسنده و کارگردان تئاتر خیابانی از اجرای یک نمایش محیطی در رابطه با شهدای غواص خبر داد و گفت: گروه کارگاه تئاتر خیابانی ایران در حال آماده‌سازی نمایشی با محوریت 175 شهید غواص است که امیدواریم از اواخر شهریور‌ماه این اثر هنری به مدت 30 شب به صورت محیطی اجرا شود. وی با اشاره به اجرای این نمایش محیطی در فضای حوض بزرگ پارک دانشجوی تهران، اظهار داشت: برای تولید این نمایش ابتدا اتاق فکری متشکل از هنرمندان برجسته و خلاق تئاتر خیابانی از جمله علی‌محمد رادمنش، کاوه مهدوی، روح‌الله سنایی، مهدی حبیبی و... تشکیل دادیم که تاکنون طرح اولیه و شاکله اصلی اثر پدید آمده است. لازم است بگویم که نمایش به طور کامل در آب اجرا می‌شود. شفیعی افزود: قرار بود ابتدا نمایشی به نام «کسی فشنگ‌ها را نمی‌شمارد» با محوریت مردم مظلوم یمن را اجرا کنم اما در نهایت با راهنمایی و نظر یکی از دوستان هنرمند به فکر تولید نمایشی برای شهدای غواص افتادیم.

«مظنونین برجام» فیلم می‌شود
علی وزیریان، کارگردان سینما بیان کرد فیلمنامه سینمایی «مظنونین برجام» در حال بازنویسی است و قصد دارد آن را با موضوع توافق هسته‌ای بسازد. به گزارش مهر، علی وزیریان، کارگردان سینما در این باره توضیح داد: در ابتدا نام این فیلمنامه «اقدام مشترک» بود که با توجه به اینکه داستان آن برگرفته از اتفاقات روز جامعه است و اتفاقات جدیدی که در فضای بین‌المللی برای ایران رخ داده، تصمیم گرفتم فیلمنامه را بازنویسی کرده و نام آن را به «مظنونین برجام» تغییر دهم. وزیریان در پایان گفت: با توجه به داستان به‌روز این فیلم سینمایی، تلاش می‌کنم پروژه را برای سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر آماده کنم. داستان فیلم «مظنونین برجام» در ژانر حادثه‌ای، معمایی و سیاسی رخ می‌دهد و با سکانس انفجار شعبه «مک‌دونالد» در یکی از خیابان‌های تهران آغاز می‌شود.

بیست‌ونهمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به دو نیم شد
حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی صبح دیروز در مراسم افتتاح سینما «زیتون» رودبار از تفکیک شدن بیست‌ونهمین جشنواره بین‌‌المللی فیلم کودک و نوجوان در دو بخش مجزای کودک و خردسال و بخش نوجوان خبر داد.  به گزارش تسنیم، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی که پیش از این برگزاری سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را به 2 بخش مجزای ملی و بین‌المللی تفکیک کرده بود این‌بار از تفکیک بخش کودک و خردسال و بخش نوجوان، جشنواره بین‌‌المللی فیلم کودک و نوجوان خبر داد. وی همچنین گفت: بنابر این تصمیم روند سالانه برگزار شدن این جشنواره به این شکل خواهد بود که یک سال جشنواره فیلم کودک و خردسال در شهر اصفهان و سال بعد جشنواره فیلم نوجوان در شهر همدان برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0063 sec