printlogo


کد خبر: 143104تاریخ: 1394/5/14 00:00
چهارگوشه

تعرض صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
تعدادی از شهرک‌نشینان صهیونیست صبح دیروز از سمت باب‌المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند و یکی از آنها در نزدیکی مسجد قبه‌الصخره (واقع در مسجدالاقصی) اقدام به برافراشتن پرچم اسرائیل کرد. همزمان نظامیان رژیم صهیونیستی یکی از نگهبانان مسجدالاقصی، مدیر برنامه‌ریزی این مسجد و یک نگهبان دیگر را بازداشت کرد. نمازگزاران و معتکفان فلسطینی در مسجدالاقصی با سر دادن تکبیر و شعارهای ضداسرائیلی اعتراض خود را به این هتک حرمت نشان دادند و وضعیت مسجدالاقصی متشنج شد. شهرک‌نشینان صهیونیست همچنین زنان فلسطینی در داخل مسجدالاقصی را نیز در «باب‌السلسله» و در مقابل چشمان نظامیان صهیونیستی مورد اذیت قرار دادند.

سفر مقام اطلاعاتی ارشد سعودی به دمشق
به گزارش روزنامه الدیار، در پی سفر علی مملوک، رئیس سازمان اطلاعات سوریه به ریاض و در چارچوب پیگیری رایزنی‌های عربستان و سوریه، قرار است رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی در اواخر ماه آگوست به دمشق سفر کند تا پرونده امنیتی میان عربستان و سوریه را مورد بررسی قرار دهد. پیش‌تر علی مملوک با محمد بن‌سلمان، جانشین ولیعهد عربستان سعودی با نظارت مسکو دیدار کرد که به گفته تحلیلگران این دیدارها به معنای این است که عربستان‌سعودی راهکار سیاسی در سوریه را که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در آن حضور داشته باشد، پذیرفته است.

رسوایی جنسی نخست‌وزیر اسبق انگلیس
اقدام ادوارد هیث، نخست‌وزیر اسبق انگلیس به سوء‌استفاده جنسی از کودکان برگی دیگر بر پرونده قطور فساد اخلاقی مقامات و صاحب‌منصبان انگلیسی افزود. در پی پیگیری نهادهای مدنی و مدافع حقوق کودکان،  کمیسیون مستقل شکایت از پلیس (آی‌پی‌سی‌سی) اعلام کرد: درباره نحوه رسیدگی افسران پلیس به پرونده ادوارد هیث تحقیق خواهد کرد. یک افسر ارشد بازنشسته پلیس ادعا کرده است  پلیسِ ویلت‌شایر در رسیدگی به پروند کودک‌آزاری دهه 1990 میلادی هنگامی‌که با دست داشتن  ادوارد هیث در تعرض به کودکان مواجه شد، ادامه رسیدگی به این پرونده را متوقف کرده است.

قتل 600 نفر توسط پلیس آمریکا طی 7 ماه
از اول ژانویـه 2015 تاکنون پلیس آمریکا بیش از 600 نفر را کشته که 10 مـورد آن تنهـا در مـاه‌مـارس سـال جـاری رخ داده اسـت. بـه نوشـته وبـگاه «بیزینس اینسـایدر» این حوادث بـه عنوان قابـل رویت‌تریـن رویدادهـا در آمریکا نشـانگر اجرای قانونی هستند که در آن براساس رنگ افراد قضاوت می‌شود. ایـن آمـار درحالی اسـت کـه اخیرا ایندیپندنت گـزارش داد که از سـال 2009 تا مه ‌2015  در مجموع 3 هزار و 667 نفر در آمریکا به‌دسـت پلیس این کشـور کشـته شـده‌اند.

اوکراین درصدد تشکیل «ارتش مسلمان»
رهبر تاتارهای کریمه اعلام کرد، اوکراین در تلاش است یگانی از مسلمانان تشکیل دهد. به گفته عبدالجمیل کرم اوغلو، این نیروها قرار است در منطقه خرسون در مرزهای کریمه مستقر شوند و بر انتقال کالاها و افراد بین اوکراین و این شبه‌جزیره نظارت کنند. کرم اوغلو خاطرنشان کرد: این یگان از تاتارهای کریمه، تاتارهای قزاق، ازبک‌ها، چچنی‌ها، آذری‌ها، «ترک‌های مسختی» و سایر گروه‌های مسلمان تشکیل می‌شود. کرم اوغلو پس از حضور در دومین کنگره جهانی کریمه در آنکارا با رجب
طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد.

شکنجه پسر قذافی در زندان
تصاویر شکنجه و ضرب‌و‌شتم «الساعدی القذافی» پسر «معمر القذافی» رئیس‌جمهور معدوم لیبی در زندان الهضبه وابسته به گروه شبه‌نظامی «فجرلیبی» لو رفت. دادستان لیبی اعلام کرده است تحقیقات درباره این تصاویر را آغاز می‌کند. در همین‌حال، «سمیر غطاس» سخنگوی هیأت سازمان ملل متحد برای کمک به لیبی نسبت به شکنجه و ضرب‌و‌شتم زندانیان بویژه الساعدی القذافی در زندان‌های لیبی ابراز نگرانی کرد.  




 


Page Generated in 0/0062 sec