printlogo


کد خبر: 143136تاریخ: 1394/5/14 00:00
اخبار

برخورد با منتقدان توافق هسته‌ای شک و تردید ایجاد می‌کند
نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه ممکن است خود دولت با برخورد با منتقدان توافق هسته‌ای متهم به نقض آزادی بیان و کم‌تحملی در مقابل انتقادات شود، گفت: برخورد با منتقدان توافق هسته‌ای شک و تردید ایجاد می‌کند. علی مطهری در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سوالی درباره برخورد نامناسب هیأت نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد با منتقدان توافق هسته‌ای، اظهار داشت:  اگر چه رئیس این هیأت وزیر ارشاد است و دولت و وزارت ارشاد هم نقش تأثیرگذاری در این هیأت دارند، اما به هر حال اعضای این هیأت 7 نفر هستند که از نهادهای مختلف مانند قوه‌قضائیه، شورایعالی انقلاب فرهنگی، حوزه علمیه قم، قوه‌مقننه، وزارت علوم و نماینده مدیران مسؤول نشریات هستند که با هم تصمیم می‌گیرند و صرفاً تصمیم دولت نیست اما دولت نقش مؤثری در این هیأت دارد. علی مطهری بر همین اساس یادآور شد: قبول دارم که هفته‌نامه 9دی لحن تندی دارد به طوری که گاهی توهین‌آمیز می‌شود، اما من شخصاً معتقدم نباید در این موارد سخت‌گیری کنیم و اساساً نیازی به اینگونه سخت‌گیری‌ها وجود ندارد، ممکن است با اینگونه برخوردها خود دولت متهم به نقض آزادی بیان و کم‌تحملی در مقابل انتقادات شود و ممکن است اساساً شک و تردیدهایی ایجاد شود که اطمینان کافی از توافق وجود ندارد به همین دلیل اینگونه با رسانه‌ها و سایت‌های منتقد با توافق هسته‌ای برخورد می‌شود. وی با اشاره به توقیف هفته‌نامه 9دی و دریافت تذکر از سوی روزنامه کیهان و سایت رجانیوز، تأکید کرد: «تدبیر» اقتضا می‌کرد چنین برخوردی با منتقدان توافق هسته‌ای انجام نشود.
 

حمایت زنان فرهنگی از بهنوش بختیاری
در پی توهین زشت یک روزنامه زرد اصلاح‌طلب به بهنوش بختیاری، جمعی از زنان فرهنگی با انتشار بیانیه‌ای از این هنرمند ایرانی دفاع کردند. به گزارش «وطن امروز»، متن این بیانیه به این شرح است: هر کسی در جمهوری اسلامی آزاد است که عقیده‌اش را بیان کند و کسی حق تعرض به او را نخواهد داشت؛ «زنده‌باد مخالف من!» شعاری بود که جریان اصلاح‌طلب با آن دم از آزادی بیان می‌زد، حال چه شده است که هر کس در جمهوری اسلامی نظری مخالف نظر آنها داشته باشد با دستگاه تبلیغاتی و رسانه‌ای این جناح سیاسی تیرباران می‌شود. بهنوش بختیاری یک هنرمند زن ایرانی است که در یک برنامه رادیویی اعلام کرد: «فکر می‌کنم با خواندن این رشته [جامعه‌شناسی] دیگر انسان دنبال هر حرفی نمی‌رود، مثلا اگر توافق هسته‌ای انجام می‌شود سریع ذوق‌زده نشوم، سعی کنم در مورد آینده آن فکر کنم، مثلا ببینم پشت‌بند عهدنامه ترکمنچای چه اتفاقاتی افتاد؟» جرم بهنوش بختیاری جز ابراز نظرش درباره توافقات هسته‌ای چه بود که بایستی به او این توهین‌ها روا داشته شود؟ البته در این ورطه فقط او نیست که محصور است و در صورت بیان سخنی مخالف این جریان مدعی آزادی بیان تخطئه می‌شود. هنوز یادمان نرفته با شهاب حسینی، ابوالقاسم طالبی، علیرام نورایی، پروانه معصومی، هنگامه قاضیانی، مریلا زارعی، نرگس آبیار و خیلی دیگر از هنرمندان کشور به جرم دفاع از ارزش‌ها چگونه رفتار شد، از سوی این جریان شبه‌روشنفکری چه برخوردی صورت گرفت. ما به نمایندگی از زنان ایران‌زمین که دغدغه استقلال، فرهنگ، پیشرفت و امنیت کشور را داریم می‌گوییم که هیچ‌کس حق ندارد به بهنوش بختیاری و هر کس دیگری به جرم بیان عقایدش تعرض کند و اتفاقا باید دغدغه هنرمند ایرانی در این باره مورد ستایش قرار گیرد.

اختلاف بر سر انتخاب اعضای کمیسیون بررسی برجام
عضو هیأت‌رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی می‌گوید در مجلس شرایط مناسبی برای انتخاب اعضای کمیسیون 15 نفره بررسی برجام وجود ندارد. حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، بیان کرد: مقرر شده مجلس شورای اسلامی 15 نماینده متخصص را انتخاب کند و این افراد پس از بررسی لازم، نتایج را به صحن علنی مجلس بیاورند تا تمام نمایندگان درباره آن تصمیم‌گیری کنند. حسینی تصریح کرد: بر سر انتخاب این 15 نفر در مجلس شرایط خوبی حاکم نیست و فراکسیون‌ها بر سر انتخاب این 15 نفر درگیر هستند که امیدواریم بتوانیم 15 نفر متخصص و عادل را معرفی کنیم.
 


Page Generated in 0/0059 sec