printlogo


کد خبر: 143234تاریخ: 1394/5/17 00:00
سرخط خبر

 هیات دولت با اختصاص مبلغ ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای بازسازی، ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی برخی بیمارستان‌ها و افزایش سرمایه‌ شرکت ارتباطات زیرساخت موافقت کرد.
 معاون وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن امروز به همراه مدیرانی از صنایع این کشور از جمله صنایع نفت و گاز، سفری 2 روزه به ایران خواهند داشت.
 حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در دومین مرحله سفر به استان تهران گفت: دولت در نظر دارد از طریق وزارت راه‌وشهرسازی، راه‌آهن چهارخطه سریع‌السیر پرند- اسلامشهر- تهران با 400 میلیارد تومان را اجرایی کند.
 وزارت بازرگانی آمریکا از رشد ۶۰ درصدی صادرات این کشور به ایران در نیمه نخست ۲۰۱۵ خبر داد و اعلام کرد در این دوره 5/140 میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده است.
 محمدرضا نادری، معاون گمرک ایران از برنامه شبانه‌روزی شدن ارائه خدمات گمرکی خبر داد.
 محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سرمایه‌گذاری ۱۲۲میلیارد تومانی در حوزه ICT کشور خبر داد و تأکید کرد: سیاست دولت این است که تعرفه‌ها کنترل شود و با افزایش تعرفه‌ها مخالف هستیم.
 غلامرضا کاوه، سخنگوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صدور مصوبه افزایش قیمت روغن نباتی را تایید نکرد.
  سیدکامل تقوی‌نژاد، مدیرعامل بانک سپه به اتفاق آرا به عنوان نماینده بانک‌ها در هیأت انتظامی بانک‌ها انتخاب شد.
 محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران درباره منبع درآمد مالی اتاق بازرگانی در سال آینده گفت: از ابتدای سال ۹۵ یک در هزار فروش اعضا تبدیل به 4 در هزار سود می‌شود.
 علی‌‌ آزاد، دبیر انجمن شرکت‌های راهسازی از پرداخت ۵۱۰ میلیارد تومان به شرکت ساخت و توسعه بابت برخی پروژه‌های راهسازی خبر داد و گفت: ۲۶۰ میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به آزادراه و راه‌آهن قزوین-رشت است.
 بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه ۶۰ هزار تعاونی در کشور به حالت تعطیلی درآمده است، گفت: سهم فعلی تعاونی‌ها از اقتصاد بین ۵ تا ۸ درصد است.
  ناصر نبی‌پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ‌ تخم‌گذار استان تهران از لغو ممنوعیت صادرات مرغ و تخم‌مرغ به عراق خبر داد و گفت: تاکنون اقدام عملیاتی در این زمینه انجام نشده است.
  محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت با اشاره به برترین صنایع به لحاظ میزان رشد صنعتی در ۴ ماه ابتدایی سال جاری، گفت: به نظر می‌رسد در 2 ماه آینده، اوضاع صنعت بهتر می‌شود.
  فدریکا گوئیدی، وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا  گفت: ایتالیا تلاش می‌کند حجم مبادلات تجاری خود با ایران را به سطح پیش از تحریم‌ها، یعنی سالانه 7 میلیارد دلار افزایش دهد.
  در تیر ماه امسال تولید انواع کامیون در شرکت‌های خودروساز داخلی از جمله در شرکت ارس‌خودرو دیزل، سایپادیزل، رایان فن‌گستر دیزل، ایران‌خودرو دیزل، گروه بهمن و کاریزان خودرو کاهش یافت یا به صفر رسید.
 غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از بخشودگی جرائم مالیاتی تولیدکنندگان در صورت تسویه بدهی مالیاتی این واحدها خبر داد.
 


Page Generated in 0/0048 sec