printlogo


کد خبر: 143240تاریخ: 1394/5/17 00:00
نبض جامعه

سازمان ثبت اسناد و املاک اعلام کرد
ثبت ازدواج و طلاق 190 هزار تومان
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تعرفه جدید حق‌التحریر دفاتر ازدواج و طلاق را به کانون سردفتران ازدواج و طلاق اعلام کرد. به گزارش تسنیم، به موجب ابلاغیه شماره 77812/94 مورخ 12 مرداد سال 94، تعرفه حق‌التحریر ازدواج و طلاق از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام شد.  براساس این ابلاغیه، حق‌التحریر ثبت ازدواج و ثبت طلاق رجعی و بائن، یک میلیون و 900 هزار ریال (190 هزار تومان) است. همچنین در ابلاغیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حق‌التحریر ثبت رجوع، بذل مدت و فسخ نکاح، مبلغ 300 هزار ریال (30 هزار تومان) تعیین شده است. طبق تعرفه جدید، دفاتر ازدواج و طلاق برای  اجرائیه، اخطاریه و رونوشت مبلغ 200 هزار ریال معادل 20 هزار تومان دریافت‌ می‌کنند. در تبصره ابلاغیه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور آمده است: مبالغ مربوط به اوراق و اسناد ازدواج و طلاق و هزینه اعلامیه‌های تعیین شده، علی‌الحده وصول می‌شود.

آمادگی سازمان وظیفه برای تمدید جریمه ریالی مشمولان
سازمان وظیفه عمومی در نامه‌ای که به ستاد کل نیروهای مسلح ارسال کرده از آمادگی خود برای اجرای مرحله دوم طرح جریمه ریالی مشمولان خبر داده اما تاکنون درباره تمدید این طرح، تصمیم‌گیری نشده است. سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره طرح جریمه مشمولان دارای 8 سال غیبت و بیشتر از آن، گفت: این طرح طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پیش رفت و برابر اعلام سازمان وظیفه عمومی رسیدگی و تعیین تکلیف درخواست‌ها تا پایان مردادماه به اتمام خواهد رسید. وی با بیان اینکه مراحل واریز پول‌ نیز تا نیمه دوم شهریور و اواخر این ماه ادامه خواهد داشت به ایسنا اظهار کرد: سازمان وظیفه عمومی در نامه‌ای که به ستادکل ارسال کرده از آمادگی خود برای اجرای مرحله دوم خبر داده اما تاکنون درباره تمدید این طرح، تصمیم‌گیری نشده است.جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: باید تا زمان پایان واریز مبالغ صبر کرد و پس از آن دولت باید بررسی کند که آیا مبالغ واریز شده، میزان کسری بودجه و محل درآمدی که از این طریق پیش‌بینی شده بود را جبران می‌کند یا خیر. پس از آن و در شهریورماه درباره تمدید آن تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد. کمالی در باره اینکه آیا این طرح در سال‌های آینده نیز اجرا خواهد شد یا خیر، گفت: ستادکل برای این طرح برنامه‌ای نداشته و ما برای امسال هم چنین تصمیمی نگرفتیم. این قانون بودجه بود و اجرایی شد بنابراین فکر نمی‌کنم در سال آینده چنین طرحی دوباره اجرا شود. وی ادامه داد: تعداد غایبان واجد شرایطی که طی این چند سال مایل به پرداخت جریمه سربازی بوده‌اند در مجموع 288 هزار نفر بوده که حدود 15 درصد آن نیز واجد شرایط تشخیص داده نشدند، بنابراین وقتی طی بیشتر از 10 سال تنها این تعداد برای جریمه ریالی اقدام کرده‌اند، بدیهی است طی یک سال آینده تعداد قابل توجهی به این افراد اضافه نخواهد شد.

سلام دوباره مگس‌های سفید به پایتخت‌نشینان
با توجه به بازگشت دوباره مگس‌های سفید به تهران، معاون خدمات شهری شهردار تهران راهکارهای شهرداری برای مقابله با آنها را تشریح کرد. مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهردار تهران درباره مشاهده سفیدبالک یا همان مگس سفید در برخی از نقاط شهر تهران، اظهار داشت: شهرداری تهران در بسیاری از نقاط شهر درختان را با نوارچسب‌های زرد رنگ پوشانده تا از این طریق با سفیدبالک‌ها مقابله کند. وی به تسنیم گفت: علاوه بر این آبشویی درختان با درصد کمی سمپاشی در حال انجام است و خوشبختانه تاکنون نیز مشکلی نداشتیم اما با پایان یافتن مرداد و کاهش دمای هوا سفیدبالک‌های موجود از بین می‌روند. معاون خدمات شهری شهردار تهران تصریح کرد: پارسال نیز همین اتفاق افتاد البته شدت هجوم سفیدبالک‌ها در سال گذشته به مراتب نسبت به امسال بیشتر بود و با توجه به پیش‌بینی‌هایی که کردیم میزان آنها کم بود و تا پایان مرداد از بین خواهند رفت. گفتنی است مگس سفید یا سفیدبالک‌ها با افزایش دمای هوا دوباره در نقاط غربی، جنوب غربی و برخی از بخش‌های مرکزی شهر تهران مشاهده شده است اما میزان آنها مانند سال گذشته نیست.


Page Generated in 0/0054 sec