printlogo


کد خبر: 143253تاریخ: 1394/5/17 00:00
رویدادها

حمایت جمعی از زنان فعال فرهنگی از بهنوش بختیاری
 جمعی از زنان فعال فرهنگی در نامه‌‌ای اعتراضی به نشریات توهین‌‌کننده به بازیگر زن کشورمان، خواستار عذرخواهی رسانه‌های هتاک به وی شدند. به گزارش «نسیم»، چند روز قبل بهنوش بختیاری در واکنش به مذاکرات هسته‌ای اظهار‌نظری جالب را ابراز داشت، اما یک روز بعد از انتشار اظهار‌نظر وی رسانه‌های اصلاح‌طلب با هتاکی و توهین نسبت به وی واکنش نشان دادند. به همین خاطر جمعی از فعالان فرهنگی کشور که در زمره آنها نویسندگان، شاعران، خبرنگاران و فعالان فرهنگی تشکل‌های دانشجویی کشور به چشم می‌خورد در نامه‌ای اعتراضی به روزنامه‌های توهین‌کننده به بهنوش بختیاری، بازیگر زن کشورمان، ضمن حمایت از این بازیگر و «آزادی بیان»، خواستار عذرخواهی رسانه‌های هتاک به وی شدند. در بخشی از نامه تنظیم‌شده در حمایت از بهنوش بختیاری آمده است:
«هر کس در جمهوری اسلامی آزاد است که عقیده‌اش را بیان کند و کسی حق تعرض به او را نخواهد داشت؛ «زنده باد مخالف من!» شعاری بود که جریان اصلاح‌طلب با آن دم از آزادی‌بیان می‌زد؛ حال چه شده است که هر کس در جمهوری اسلامی نظری مخالف نظر آنها را داشته باشد با دستگاه تبلیغاتی و رسانه‌ای این جناح سیاسی تیر‌باران می‌شود. جرم بهنوش بختیاری جز ابراز نظرش در خصوص توافقات هسته‌ای چه بود که بایستی به او این توهین‌ها روا داشته شود؟ البته در این ورطه فقط او نیست که محصور است و در صورت بیان سخنی مخالف این جریان مدعی آزادی‌بیان تخطئه می‌شود. هنوز یادمان نرفته با شهاب حسینی، ابوالقاسم طالبی، علیرام نورایی، پروانه معصومی، هنگامه قاضیانی، مریلا زارعی، نرگس آبیار و خیلی دیگر از هنرمندان کشور به جرم دفاع از ارزش‌ها چگونه رفتار شد و از سوی این جریان شبه‌روشنفکری چه برخوردی صورت گرفت. ما به نمایندگی از زنان ایران زمین که دغدغه استقلال، فرهنگ، پیشرفت و امنیت کشور را داریم می‌گوییم که هیچ کس حق ندارد به بهنوش بختیاری و هر کس دیگری به جرم بیان عقایدش تعرض کند و اتفاقا بایستی دغدغه هنرمند ایرانی در این‌باره مورد ستایش قرار گیرد.

احمد نجفی:
برای مذاکره‌ای که هنوز اجرایش مشخص نیست، نباید جشن گرفت
احمد نجفی درباره مذاکرات هسته‌ای معتقد است نباید نسبت به مذاکراتی که مشخص نیست، جشن گرفت. به گزارش آوینی فیلم، احمد نجفی، بازیگر قدیمی سینمای ایران درباره وضعیت رژیم‌صهیونیستی افزود: رژیم‌صهیونیستی، ذره‌ذره به انزوا خواهد رفت. آنها مانند همیشه به دشمنی خود با ایران ادامه می‌دهند، چون می‌دانند ما چه قدرتی در منطقه داریم. به طور حتم با نطقی که نتانیاهو درباره توافق داشته، بیشتر از همیشه به ضرر خودشان تمام شده است. نجفی درباره نقش گرانقدر رهبری در اداره کشور افزود: یک واقعیت تاریخی در مورد رهبری وجود دارد که تجربه‌ای گرانبها را به ایشان داده است. اگر طول زندگی حضرت‌آقا را بررسی کنیم خواهیم دید که چه گوهر گرانبهایی وجود دارد که می‌توان از تجربه و نگاه ارزشمند ایشان در اداره کشور استفاده کرد، چرا که ایشان هم با توجه به تجربه ریاست‌جمهوری و کارهای اجرایی و اشراف به مسائل حقوقی و سیاسی و پیمودن مراحل مختلف به خوبی می‌توانند راهنمای کشور باشند. ایشان هر چیزی را که به صلاح کشور باشد به‌خوبی می‌دانند و گوشزد می‌کنند. نجفی ادامه داد: مگر ما در این سال‌های تحریم با همه تلاش‌های دشمن نتوانستیم زندگی کنیم؟ به طور حتم با همه مشکلات ما باید کشور خود را حفظ کنیم و اجازه دخالت دیگران را در اداره کشور ندهیم. باید بتوانیم اجازه نفوذ هر گونه فسادی را در کشور ببندیم، در آن روز می‌توان جشن گرفت، نه مذاکره‌ای که هنوز اجرای آن مشخص نیست.

«چند قطره خون» به شرایط اکران رسید
‌کارگردان مستند «چند قطره خون» از اکران این مستند در حوزه هنری خبر داد. این مستند درباره پرونده خون‌های آلوده‌ای است که از طریق فرانسه به ایران آمد و باعث شد تا بسیاری از هموطنان به بیماری ایدز مبتلا شوند. این فیلم جنجالی که به دلیل سفر فابیوس به تهران از برنامه اکران خارج شده بود، بالاخره در حوزه هنری رونمایی می‌شود و قرار است عصر یکشنبه 18 مرداد از ساعت 17 در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به نمایش درآید.


Page Generated in 0/0056 sec