printlogo


کد خبر: 143284تاریخ: 1394/5/17 00:00
اخبار

عداوت‌های آمریکا ادامه دارد
امام جمعه موقت تهران گفت: متهم کردن ایران به ساخت سلاح هسته‌ای و حمایت از تروریسم ادامه عداوت‌های قبلی است. به‌گزارش تسنیم، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم خطاب به آمریکا و دولت‌های غربی گفت: بحث‌ها و نسبت‌هایی را که علیه جمهوری اسلامی ایران می‌دهید خلاف و دروغ است، اینکه جمهوری اسلامی ایران را به ساخت سلاح هسته‌ای متهم می‌کنید یا ادعا می‌کنید از تروریست‌ها حمایت می‌کند، ادامه همان عداوت‌هاست و به قول وزیر محترم امور خارجه به جای اینکه اشتباهات گذشته خود را جبران کنید، همان دروغ‌ها و عداوت‌ها را ادامه می‌دهید. آیت‌الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حمایت آمریکا و غرب از حمله نظامی عربستان به مردم یمن گفت: رژیم پلید سعودی، رژیم صهیونیستی و گروه انحرافی داعش 3 ضلع خبیثی‌اند که مانند هم هستند که از استکبار غرب نشأت گرفته و امروز مورد حمایت آمریکا قرار گرفته‌اند و جالب آنکه اینها را به ایران نسبت می‌‌دهند درحالی که خودشان تروریست‌ها را تربیت و صادر کردند.

حمله به گردشگران ایرانی در ترکیه
خبرگزاری رسمی دولت ترکیه اعلام کرد در جریان حمله تروریستی به یک اتوبوس حامل مسافران ایرانی، یک شهروند کشورمان جان خود را از دست داده است. 3 شهروند ایرانی دیگر نیز در این حمله زخمی شده‌اند. به گزارش  تسنیم، خبرگزاری رسمی ترکیه اعلام کرد در جریان حمله افراد مسلح در دوغوبایزید منطقه آغری یک شهروند ایرانی و یک سرباز ارتش ترکیه کشته شدند. تروریست‌ها در این حمله با مسدود کردن جاده چندین خودرو را به آتش کشیدند. فرمانداری آغری اعلام کرد در این حمله که در ساعت 11:30 به وقت محلی در ناحیه سومکایا واقع در روستای چتنلی شهرستان دوغوبایزید روی داد، شبه‌نظامیان با متوقف کردن خودروها آنها را به آتش کشیدند. خبرگزاری آناتولی اعلام کرده است که فرد ایرانی کشته‌شده کمک‌راننده اتوبوس بوده است. 3 شهروند ایرانی دیگر در این حمله زخمی شده‌اند. حسین قاسمی، کنسول ایران در ارزروم در تماس تلفنی با خبرنگار ایرنا گفته است: حال عمومی سایر مسافران خوب است و به شهر وان منتقل شده‌اند.

میدان دادن به بی‌بی‌سی علامت سؤال بزرگی است
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در شرایطی که نسبت به رسانه‌های ارزشی سختگیری می‌شود و مرتب تذکر می‌گیرند، میدان دادن به بی‌بی‌سی علامت سوال بزرگی است که باید مسؤولان در این زمینه پاسخگو باشند. به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، سید‌محمد حسینی با بیان اینکه عملکرد بی‌بی‌سی مغایر ارزش‌های اسلامی و انقلاب بوده است، افزود: در بحث فتح خرمشهر بی‌بی‌سی و برخی رسانه‌ها حاضر نبودند به این پیروزی بزرگ اعتراف کنند. وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه قبل از فتح خرمشهر قدرت صدام به‌گونه‌ای اطلاع‌رسانی می‌شد که این شهر تسخیر‌پذیر نیست، افزود: اوج بدخواهی و عملکرد نامناسب آن در فتنه 88 بود که اتاق فکر و عملیاتی برای دعوت مردم به آشوب و بلوا بود و از جنبش سبز حمایت و پشتیبانی می‌کرد. حسینی با بیان اینکه در آن مقطع دفتر این رسانه در ایران تعطیل شد و مجوز فعالیت داده نشد، گفت: به نظر نمی‌رسد تغییری در مشی این رسانه ایجاد شده باشد. وی گفت: بعد از واکنش‌های شدید به این موضوع، اعلام شد که ارائه مجوز موقت است. حسینی با بیان اینکه ما سابقه خوبی از اینگونه رسانه‌ها نداریم، افزود: نباید به رسانه‌هایی میدان داده شود که سیاهنمایی فراوانی علیه مردم و مصالح نظام انجام داده‌اند.

اطلاعیه درباره ستاد نشر و تبلیغ نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی
به دنبال برخی ابهامات در بعضی رسانه‌ها درباره‌ «ستاد نشر و تبلیغ نامه رهبر معظم انقلاب(مدظله) به جوانان اروپا و آمریکای شمالی» به اطلاع می‌‌رساند به دلیل اهمیت موضوع، از بدو صدور نامه‌ معظم‌له در تاریخ 1/۱۱/93، در مؤسسه‌ حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ستادی با عنوان مذکور و با مسؤولیت آقای دکتر مقدم‌فر، وظیفه هدایت تلاش‌های خودجوش علاقه‌مندان در داخل و خارج کشور و هماهنگ و هم‌افزا کردن آن با فعالیت‌های نهادها و دستگاه‌های مسؤول را برعهده دارد.


Page Generated in 0/0056 sec